2026-08-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag påstår inte det för tredje gången. Är du efterbliven? Jag skriver att den vanligaste orsaken till att muslimer lämnar sin tro är att de börjar ifrågasätta Muhammeds karaktär. Det är en väldigt enkel sak som härleder från reson. Jag skriver inte att det beror på engelsktalande youtubers med antimuslimska budskap utan att muslimer i alla tider varit skyddade från den här enkla resonen för de är uppfostrade att inte ställa frågor.

Min poäng är att islam är en religion som inte tål att ifrågasättas. Anledningen att jag postade videosen med debatterna är att ni ska se hur muslimerna reagerar när de blir ställda inför frågor.
Ok. Du får jobba lite mer på din bevisföring och argumentation. Samma sak kan ju sägas om vilken religion som helst.
Citera
2026-08-20, 22:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Ett dussintal enl. Google AI.

Du kollade inte ens vilka det var och vad de fick priserna för?
Citera
2026-08-20, 22:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ok. Du får jobba lite mer på din bevisföring och argumentation. Samma sak kan ju sägas om vilken religion som helst.

Nej, om du hade läst någonting om religion så hade du inte skrivit så.
Citera
2026-08-20, 22:05
Medlem
Citat:
Jag påstår inte det för tredje gången. Är du efterbliven? Jag skriver att den vanligaste orsaken till att muslimer lämnar sin tro är att de börjar ifrågasätta Muhammeds karaktär. Det är en väldigt enkel sak som härleder från reson. Jag skriver inte att det beror på engelsktalande youtubers med antimuslimska budskap utan att muslimer i alla tider varit skyddade från den här enkla resonen för de är uppfostrade att inte ställa frågor.

Min poäng är att islam är en religion som inte tål att ifrågasättas. Anledningen att jag postade videosen med debatterna är att ni ska se hur muslimerna reagerar när de blir ställda inför frågor.
Har du någon källa till det fetade?
Citera
2026-08-20, 22:10
Medlem
Citat:
Du kollade inte ens vilka det var och vad de fick priserna för?
Spela roll. Nobelpristagare är som sagt en så extremt liten grupp att den är försumbar i så gott som alla motsvarande sammanhang. Hur stor andel av alla ateister, vita män eller katoliker är nobellpristagare och vad säger det om dessa grupper?
Citera
2026-08-20, 22:11
Medlem
Citat:
Islam minskar kraftigt i den muslimska världen. Det är färre muslimer i Iran nu än det är i Europa, snart är det färre muslimer i Iran än i UK. Och trenden är ganska bred även i mer traditionella muslimska länder.

Du missar lite att internet inte funnits i den muslimska världen speciellt länge och de kunde inte engelska heller. Idag så är de flesta i arabvärlden bättre på engelska än de är på klassisk arabiska och ofta är de t.o.m bättre på engelska än de är på standardarabiska för de skriver ofta med latinska bokstäver på de elektroniska enheterna så det är väldigt svårt för imamerna att hålla koll på vad folk läser och inte.
Du har koll på att muslimer finns på fler ställen än i Iran?
Citera
2026-08-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Internet har funnits sedan 70-talet, tillgängligt allmänt sedan 90-talet, och du tror att YouTube, som är en väldigt liten dtl av internet, ska rubba islam?
Hur tycker du det gått hittills?

Varför tror du fakta skulle ändra på idioter? Oavsett vilken kanal det kommer genom

Exakt, man ska inte underskatta idioters förmåga till att vara faktaresistena.

Frågeställning: Varför klipper ni klitoris/förhuden på spädbarn?

Svar: ”Allahu säger så”

Mohammad var gift med barn enligt Koranen, hur kan du stödja detta?

”Wallah du tolkar Koranen fel”

Finns inget du kan säga för att ändra på dem. Inte så att de ba ”oj makes sense” och sen blir ateister på sekunden, sen går hem och blir stenade av deras egna familjer. Islam har liksom redan tänkt på vad de ska göra med avhoppare, de blir alla hotade med döden.

Så att Islam skulle gå under inom nåt decennium är bara helt fel slutsats. Sen vore det intressant att veta hur många som lyckas ta sig ur, framförallt av den yngre generationen. Men det föds samtidigt sjukt många barn inom islam (imamerna säger väl åt dem att knulla som kaniner) så kommer knappast gå nedåt på ett bra tag. Det finns väl i runda slängar 2 miljarder muslimer, tror inte TS riktigt fattar galoppen här.
Citera
2026-08-20, 22:14
Medlem
Citat:
Nej, om du hade läst någonting om religion så hade du inte skrivit så.

Haha, hoppas du inser att du argumenterar på ungefär samma sätt som religiösa personer som ska försvara sin tro?
Citera
2026-08-20, 22:15
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Islam överlever väl i princip tack vare Internet, inte trots Internet?

I västvärlden i alla fall, menar jag.

Hur skulle en ideologi som är helt främmande för lokalsamhället, helt anakronistisk och därtill helt cp-skadad i största allmänhet, överleva utan en elektronisk informationsväg som dessutom är väldigt duktig på att sätta dig i en algoritmisk bunker där du inte kommer i kontakt med något som ifrågasätter dina dogmer*?

Så utan Internet och sossarnas bidragskomplex självdör islam. Förmodligen trots fortsatt massinvandring. Definitivt utan fortsatt massinvandring.

*De flesta andra sinnessjuka tankegods som uppstått senaste 20 åren har ju uppstått/förmedlats just via sociala medier.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-08-20 kl. 22:17.
Citera
2026-08-20, 22:18
Medlem
flytandelyckas avatar
Vad är de där internet för nåt som alla talar om?
Citera
2026-08-20, 22:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du har koll på att muslimer finns på fler ställen än i Iran?

Ja. Men det är tjatigt att behöva upprepa samma saker i alla jävla inlägg. Islam växer ENBART p.g.a extremt höga födseltal inom religionen. Ingenting annat. Om du skulle ha normala födseltal inom islam så skulle religionen minska eftersom det är så många som lämnar islam. Jag tog Iran som exempel för Iran är en av de absolut viktigaste länderna inom islam som stått för en lejonpart av all muslimsk vetenskap och tankeverksamhet.
Citera
2026-08-20, 22:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Haha, hoppas du inser att du argumenterar på ungefär samma sätt som religiösa personer som ska försvara sin tro?

Jag behöver inte argumentera mot det, jag slår vad om att du är en sån som tror att Talmud handlar om någonting annat än att ifrågasätta religiösa texter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in