2026-08-20, 19:43
Medlem
Citat:
Den tidigare socialdemokraten Jan Emanuel kommer inte att lägga sin röst på Magdalena Andersson som ny statsminister i årets val, rapporterar Aftonbladet.

Beskedet kom från SD:s scen i Örebro där Jan Emanuel var en av de inbjudna gästerna.

– Jag har inte sagt det här till nån förut. Men jag kommer i det här valet inte kunna rösta på mitt eget parti.

Vilket parti han kommer att rösta på förblev oklart. Inför EU-valet 2024 startade Jan Emanuel tillsammans med den tidigare KD-toppen Sara Skyttedal partiet Folklistan men efter det misslyckade valresultatet så lades partiet ner samma år.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=37f9f24f-d60e-4ac6-b7f0-c441eb4147ce

Sossen Jan Emanuel gör ett klokt beslut och väljer att inte rösta på sitt eget parti i detta val.

- Vilket parti tror ni att han kommer rösta på istället?
- Varför tror ni att Jan Emanuel väljer bort sossarna i år?
Citera
2026-08-20, 19:46
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Då tycker jag han ska gå ur som medlem, han kommer att rösta på Sd!
Citera
2026-08-20, 19:46
Medlem
Han byter ju vart och vartannat år. Det gick ju strålande för hans eget parti, Folklistan.
Citera
2026-08-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Då tycker jag han ska gå ur som medlem, han kommer att rösta på Sd!
Han har även röstat V tidigare...
Citera
2026-08-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Han byter ju vart och vartannat år. Det gick ju strålande för hans eget parti, Folklistan.

EU-valet är en helt annan sak, nu pratar vi riksdagsval och där har han röstat vänster sedan tidernas begynnelse.
Citera
2026-08-20, 19:51
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Tror på riktigt detta kommer påverka en del sossar som är osäkra väljare. Många gillar Jan.
Citera
2026-08-20, 19:56
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Han har antytt flera gånger att han tänker rösta på SD i detta val men Jan Emanuel är lätthöger precis som Henrik Jönsson och väldigt överskattad inom den så kallade nationalistiska rörelsen.
Citera
2026-08-20, 20:01
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
En girig, ondskefull och manipulativ, och FÖRMÖGEN Jan Emanuel väljer att bejaka sin girighet, och värna sin rikedom, istället för stödja ett parti som önskar att parasiter som han ska bidra PYTTELITE mer till vårt gemensamma samhälle?

Vad förvånande.

Jan Emanuel är en sk klassförrädare. Han föddes i arbetarklassen av hederliga föräldrar, men hatar och förkastar dom nu istället. Anders Borg är precis likadan.

Girighet är en sjukdom, som korrumperar människor som plötsligt får stor rikedom. Det är äcklet Jan Emanuel ett bevis på.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-20 kl. 20:03.
Citera
2026-08-20, 20:01
Medlem
Jan Emanuel kommer sannolikt att rösta SD. Han har spenderat tid med Jimmie två år i rad på tour och Jimmie har nog snackat vett med honom. Dessutom, från en SD scen?

Hoppas fler människor som överväger sossarna tänker efter en gång till.
Citera
2026-08-20, 20:04
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tror på riktigt detta kommer påverka en del sossar som är osäkra väljare. Många gillar Jan.

Och många tycker att han är dum i huvet
Citera
2026-08-20, 20:06
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Hoppas fler människor som överväger sossarna tänker efter en gång till.

Ja alla människor som likt Jan Emanuel plundrat staten på hundratals miljoner kronor, kommer självklart överge sossarna och rösta moderaterna istället.

SD lockar enbart Jan Emanuel pga SD har varit Sveriges snabbast växande och mest intressanta parti sedan ett antal val tillbaka. Med yngst och mest aktiva följare. Därför flörtar Jan med SD, trots att förmögne Jan självklart är moderat.

Och SD är dessutom det enda parti som välkomnar äcklet Jan, av för mig oklara skäl, han kommer inte öka statusen hos SD, tvärtom. Kanske rike Jan Emanuel betalat Jimmie några mille för att Jimmie ska låtsas va hans kompis?

Alla som däremot inte har 100 miljoner bör rösta på vänstern, som är de enda som vill förbättra samhället för vanligt folk.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-20 kl. 20:10.
Citera
2026-08-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Alla som däremot inte har 100 miljoner bör rösta på vänstern, som är de enda som vill förbättra samhället för vanligt folk.

Hur fan kan du vara så jävla blåst som drar den här slutsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in