Citat:
Ursprungligen postat av
notwanted
Nej, du är lurad. Den dagen du blir av med jobbet så inser du det.
A-kassan finns inte längre. Den är så låg så du hamnar under existensminimum och måste sälja ditt hem om du äger det och inte har en partner som har en lön så ni kan betala räkningarna.
Vad får du det ifrån?
Jag byter ofta jobb eftersom jag tröttnar snabbt på det som verkar intressant i början. Har haft typ 10 jobb, alla fasta anställningar, sen jag slutade gymnasiet för typ 25år sen.
I vintras blev jag varslad och fick stämpla för första gången i mitt liv, tänkte det här går väl åt helvete.
Men a-kassan betalar ut 80% av 34000kr sen så har i princip alla som är med i facket en inkomstförsäkring så jag fick ut över 30.000kr på att stämpla.
Jag lever gott på det och lägger undan 10.000 i månaden trots att jag har ett narkotikaberoende att underhålla.
Har tackat nej till massor med jobb för det är så gött att vara som alla bidragstagare och bara lalla runt o dra kuken i gruset.
Efter 100 dagar sänktes pengarna lite men inget som stör.
Men i somras blev jag erbjuden ett jobb jag verkligen ville ha så jag tog det, enda problemet var att det var inte heltid till att börja med.
Meeeen, då fortsätter a-kassan och inkomstförsäkringen betala ut pengar så jag kommer upp i strax under 30.000 i månaden. Har blivit erbjuden heltid nu men jag tänker att jag fortsätter glida runt på deltid och få ut ca.29.000 så länge a-kassan betalar ut pengar.
Varför ska jag jobba i onödan?
Har sen barnsben blivit itutad att det lönar sig att arbeta.
Största lögnen någonsin.
Jag förstår att blattarna hellre suger ut systemet än bidrar med något.
Tyvärr får det bli vänsterdragna SD i detta val. Hade AFS haft en chans att ta sig över riksdagsspärren så hade dom fått min röst.
Men jag måste säga det att det här bidradssamhället sossarna har tagit fram med sina 70år att styra är väldigt bekvämt.
Men det är helt sjukt att det fungerar som det gör.
Sverige har blivit ett riktigt skitland på många sätt.