2026-08-21, 11:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Jan Emanuel kommer såklart rösta på sossarna igen. Partiet som gett honom sitt levebröd och fina bilar.

Ja, han kommer med säkerhet att göra det. Alternativet vore väl för honom då att rösta blankt som en liten mental personlig protest, men nog lägger han ner en valsedel för S i kuvertet när det väl är dags.
Citera
2026-08-21, 12:04
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Ja alla människor som likt Jan Emanuel plundrat staten på hundratals miljoner kronor, kommer självklart överge sossarna och rösta moderaterna istället.

SD lockar enbart Jan Emanuel pga SD har varit Sveriges snabbast växande och mest intressanta parti sedan ett antal val tillbaka. Med yngst och mest aktiva följare. Därför flörtar Jan med SD, trots att förmögne Jan självklart är moderat.

Och SD är dessutom det enda parti som välkomnar äcklet Jan, av för mig oklara skäl, han kommer inte öka statusen hos SD, tvärtom. Kanske rike Jan Emanuel betalat Jimmie några mille för att Jimmie ska låtsas va hans kompis?

Alla som däremot inte har 100 miljoner bör rösta på vänstern, som är de enda som vill förbättra samhället för vanligt folk.

Om du med vanligt folk syftar på folk som inte förvärvsarbetar, har avstått från att spara pengar och rent allmänt föredrar att lata sig framför att arbeta har du helt rätt.
Citera
2026-08-21, 12:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Ganska enkelt sossarna idag har inget gemensamt med då tidens sossar ja det skulle vara namnet i så fall dom är helt enkelt ur led så pass att Emanuel inte känner igen detnparti han en gång representerade.

Han är sosse i själen och kommer att rösta på dem. Det han håller på med är bara ett försök att göra sig själv intressant. Förstår inte att folk orkar lyssna på honom. Att Jönsson lierat sig med honom har gjort att jag slutat lyssna på Jönsson.
Citera
2026-08-21, 12:06
Medlem
Citat:
En girig, ondskefull och manipulativ, och FÖRMÖGEN Jan Emanuel väljer att bejaka sin girighet, och värna sin rikedom, istället för stödja ett parti som önskar att parasiter som han ska bidra PYTTELITE mer till vårt gemensamma samhälle?

Vad förvånande.

Jan Emanuel är en sk klassförrädare. Han föddes i arbetarklassen av hederliga föräldrar, men hatar och förkastar dom nu istället. Anders Borg är precis likadan.

Girighet är en sjukdom, som korrumperar människor som plötsligt får stor rikedom. Det är äcklet Jan Emanuel ett bevis på.

Göran Persson är en annan pompös sosse.
Citera
2026-08-21, 12:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Sossen Jan Emanuel gör ett klokt beslut och väljer att inte rösta på sitt eget parti i detta val.

- Vilket parti tror ni att han kommer rösta på istället?
- Varför tror ni att Jan Emanuel väljer bort sossarna i år?

Kul att det bara tog tio år efter att han snott en miljard i skattepengar att komma på att han inte är sosse. Stor humor.
Citera
2026-08-21, 12:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ganska enkelt sossarna idag har inget gemensamt med då tidens sossar ja det skulle vara namnet i så fall dom är helt enkelt ur led så pass att Emanuel inte känner igen detnparti han en gång representerade.
Birkastan ,Pakistan?

https://m.youtube.com/watch?v=yTe48mRoBTE
Citera
2026-08-21, 12:27
Medlem
Citat:
Emanuel är vettig han borde styra sosse skeppet i rätt riktning istället för det sjunkande skepp som det är nu.

Han har insett att det inte går. S är ett bidragsparti som för all framtid är utdömda till att samarbeta med kommunisterna/Islamisterna i V och miljöfacisterna MP. En röst för S är därför en röst på V och MP.

De gamla sossarna finns inte kvar och arbetarna har sedan länge övergett S och gått över till SD.

Det är lika bra att lämna den sjunkande skeppet innan vi alla måste börja lära oss Arabiska på grund av alla nysvenskar som den nya sossepolitiken innebär.

S är ett Svenskfientligt parti, de är allt annat än "folkhemspartiet" som de var för 60 år sedan.

Men sent ska syndaren vakna, Jan Emanuel borde ha insett detta redan för länge sedan.
Senast redigerad av DaddyCool64 2026-08-21 kl. 12:30.
Citera
2026-08-21, 12:32
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ja alla människor som likt Jan Emanuel plundrat staten på hundratals miljoner kronor, kommer självklart överge sossarna och rösta moderaterna istället.

SD lockar enbart Jan Emanuel pga SD har varit Sveriges snabbast växande och mest intressanta parti sedan ett antal val tillbaka. Med yngst och mest aktiva följare. Därför flörtar Jan med SD, trots att förmögne Jan självklart är moderat.

Och SD är dessutom det enda parti som välkomnar äcklet Jan, av för mig oklara skäl, han kommer inte öka statusen hos SD, tvärtom. Kanske rike Jan Emanuel betalat Jimmie några mille för att Jimmie ska låtsas va hans kompis?

Alla som däremot inte har 100 miljoner bör rösta på vänstern, som är de enda som vill förbättra samhället för vanligt folk.
Ok Jan E är kanske girig,
men plundra staten? tror du allt arbete och alla pengar tillhör staten? rena kommunismen
du är värre än Lenin.

Och vad säger du om Magda som använder bolag för att slippa betala skatt? din partiledare....
Citera
2026-08-21, 12:37
Medlem
Mitt intresse för hur en gammal dopad narcissist ska rösta är begränsat.
Citera
2026-08-21, 12:48
Medlem
RutgerFuchss avatar
Jan Emanuel är en politiskt förvirrad person. Alla som har den minsta uppfattning om politik vet att han aldrig varit sosse. Bra att även Jan Emanuel har förstått det nu, även om han är en av de sista på bollen.
Citera
2026-08-21, 12:48
Medlem
Spelar egentligen ingen roll alls vad Jan Emanuel gör eller säger. Han gör ingen som helst skillnad.
Se bara när han bildade folklistan. Knappt en jävel röstade på dessa.

För övrigt kan nämnas att hela den här valrörelsen är en pajkastning hit och dit av sällan skådat slag.
Låter mest som barn i ungars sandlåda över hela linjen. Jag kan alltså till viss del förstå folk som inte tänker rösta alls.

Dessutom retar det mig oändligt att alla dessa förbannade politiker dyker upp precis överallt. Speciellt i sociala medier, så inte ens där slipper vi dem
Senast redigerad av Tavelramskrok 2026-08-21 kl. 13:00.
Citera
2026-08-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Hade du varit intelligent så hade du inte blivit blåst av rasistiska clowner och bluffare, i synnerhet inte idag, man bör kunna genomskåda partiet och dess bristfälliga argumentation, och vinklade lögner. Får du betalt för att sprida dessa lögner? Eller är du ytterligare en psykad rasist som tänder på förtryck?

För mig har rödgröna enbart hjälpt, högern har förstört mycket för mig. Du vet ingenting om mig och min situation så snälla knip igen. Vad är det du tycker är negativt med vänstern? För mycket invandring för att hantera det optimalt? S har stram invandringspolitik.

Orka med SDsekten, fakta spelar ingen roll för dessa folk. Dom är frälsta.

Det är väl ganska uppenbart att du är en bidragstagare å det grövsta så jag förstår att du älskar de rödgröna som du tror kommer att ge dig än mer bidrag.

Trist med socialfall som ska förstöra för de som får, nåja måste, bekosta deras uppehälle. Men så är det på vänsterkanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in