2026-08-22, 14:08
Medlem
Jag kommer aldrig kontrollera min partner. Eller nästa för den jag hade visade sig nyttja det till otrohet.

Trors det kommer jag aldrig kontrollera min partner. Vill man vara otrogen så kan man vara det ändå. Det ligger helt på en själv.
Citera
2026-08-22, 15:25
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
En fråga som jag är tudelad mot, nämligen ifall man "ska" vara okej med att en partner har vänner av motsatt kön och de ska behandlas som vilka vänner som helst? Det jag funderar på är ifall man har en flick -eller pojkvän och ens partner har vänner från motsatta könet som kanske vill komma hälsa på, eller partnern ifråga vill själv åka och hälsa på, är det isåfall en naturlig sak att vara okej med?

Vi tar ett scenario: Lasse träffar Lisa, de båda bor i Helsingborg, de blir kära och allt känns bra. En dag säger Lisa att nej, hon behöver komma hemifrån lite och har snackat med en polare i Göteborg vid namn Patrik. De har känt varann ett tag och de har hängt innan. Enligt Lisa har inget sexuellt nånsin inträffat och de är bara vänner. Han råkar bara ha en penis och hon inte ha det. Hon planerar att stanna nån vecka, sova på hans soffa och bara allmänt hänga med honom några dagar. Enligt Lisa har Lasse verkligen inget att oroa sig för.

Hur skulle ni ha tänkt? Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?
Varför får trolltrådar vara kvar och hur dum är den som inte fattar att det är en trolltråd? Klappträn!
Citera
2026-08-22, 15:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
Varför får trolltrådar vara kvar och hur dum är den som inte fattar att det är en trolltråd? Klappträn!

Du måste bara inse att alla är inte lika intelligenta som du och ser igenom allt.
Citera
2026-08-22, 16:01
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du måste bara inse att alla är inte lika intelligenta som du och ser igenom allt.
Det visste jag redan sen länge. Förundras dock fortfarande över hur dumma människor är.
Citera
2026-08-22, 17:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Vad menar du att tillvaron blir futtig för man inte låter sin kvinna ligga med andra män?
Eh, va? Det framgår ju tydligt i TS att det handlar om att sova över, inte att ligga.

Citat:
Jag är uppriktigt förvånad över hur många som tycker det är ok att deras partner skulle sova borta hos random gamla vänner,
]Jag är uppriktigt förvånad över hur många som inte tycker det är ok att deras partner skulle sova borta hos random gamla vänner,[

Citat:
Får de även skaffa nya killkompisar under era förhållanden,
Naturligtvis.

Citat:
ag känner personligen inte en endaste man som skulle släppa iväg sin kvinna till någon annan man,
Men jag känner heller inte någon kvinna som skulle släppa iväg sin man heller,

Du kanske är religiös?
Citera
2026-08-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Eh, va? Det framgår ju tydligt i TS att det handlar om att sova över, inte att ligga.

]Jag är uppriktigt förvånad över hur många som inte tycker det är ok att deras partner skulle sova borta hos random gamla vänner,[

Naturligtvis.

Du kanske är religiös?

Jag är inte religös, bara vanligt förnuft!

De som skriver att det är normalt att ens partner skaffar nya vänner av motsatt kön och sover över hos dessa är pridetågs rfsl bögar,
Citera
2026-08-22, 18:41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Jag är inte religös, bara vanligt förnuft!

De som skriver att det är normalt att ens partner skaffar nya vänner av motsatt kön och sover över hos dessa är pridetågs rfsl bögar,

Och de som börjar nojja över att partnern sover över hos kompisar är småkukade osäkra blöjbarn med kontrollbehov och dåligt självförtroende.
Citera
2026-08-22, 19:34
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Så är det ju absolut. Det är inget binärt med att antingen så "litar man inte på sin partner" eller så går man med på exakt vad som helst. Varje relation har sina gränser för vad som känns både bekvämt och respektfullt mot den andra.

Det mest respektfulla att göra i en relation är att INTE testa sin partners gränser för vad de finner acceptabelt. Jag är aldrig otrogen, men jag förstår ändå att det förmodligen inte skulle kännas helt trevligt för min partner om jag åkte iväg och sov hemma hos en kvinnlig "kompis". Mest för att man typiskt inte gör så när man är i ett förhållande.

Ja. Man kan oftast anta eller känna vad som skulle funka för ens partner. Men att föra samtal och skapa förståelse för varandras gränser, känslor och behov borgar för att svek och besvikelser inte uppstår så ofta.

Hittar man fram till vad balans och rimlighet skulle vara utifrån bägge parter, blir det ofta nice.
Citera
2026-08-22, 21:25
Medlem
Jag kan inte riktigt föreställa mig att jag måste planera in en natt när jag måste sova över hos en killkompis, men visst det kan kanske hända once in a blue moon. Hade ärligt talat inte haft så stora problem med det scenariot, vill ens partner vara otrogen kommer det hända på något sätt, oavsett var han har sin nattvila. Jag har sovit över hos många killar och sex har inte ens varit på agendan. Vissa tycks ha svårt att tänka sig att två personer av motsatt kön kan dela säng utan att knulla men det går faktiskt alldeles utmärkt.
Citera
2026-08-23, 14:39
Medlem
Incendios avatar
Beror väl på relationen till kompisen. Är man barndomsvänner har man ofta en "könlös" syn på varandra. Har det alltid bara varit vänskap och ens partner dessutom har träffat kompisen och känt av dynamiken kan det absolut vara okej.
Min(kvinna) bästa vän/självadopterade bror är en man. Vi har sovit över ett par gånger i vuxen ålder och massa gånger under barndomen. Har även ett blandat kompisgäng från högstadiet där vi någon gång ibland fortfarande åker bort tillsammns/har filmkvällar med övernattning. Maken känner dem alla och är själv ofta med. Men tanken på att sova över hos en manlig mer nyfunnen kompis skulle aldrig slå mig. Tvivlar dessutom starkt på att en vänskapstelation som bildas i vuxen ålder kan bli så stark som en relation från barndomen.
Maken har med sovit över med sitt gamla gäng för länge sedan. Hade de fortsatt haft en nära relation så hade jag inte haft något emot en övernattning. Är man ett otroget as så hittar man tillfället vare sig det vankas övernattning eller inte.
Citera
2026-08-23, 20:19
Medlem
1: tillfället gör tjuven. En gammal sanning.

2: där alkoholen går in, går många andra saker ut, t.ex. omdöme och självkontroll.

3: "jag litar på min partner". Problemet är att man aldrig kan göra det till 100%. "Never say never" gäller.
Citera
2026-08-25, 00:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
... Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?

Det finns inget absolut här och dom som tycker i saken sätter in sitt eget folk som axlat situationen eller inte.

Raderade del av det jag skulle citera men det är väldigt sällan en person bara råkar ha en penis och allt annat normalt. Jag har killkompisar eftersom jag gillar klarspråk men jag skulle aldrig planera att sova hos nån. Vuxna bokar och sover på hotell, en snål man med diffus integritet är inte för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in