2026-08-20, 18:49
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du tror alltså inte att män och kvinnor kan vara kompisar? Konstig människosyn.

Det är ju faktiskt precis tvärtom, en betahane är osäker på sin position hos kvinnan och förbjuder henne att åka, en alfahane vet att hans position är ohotad och låter henne träffa vem hon vill.

Du är en naiv betacuck, självklart låter man inte sin brud sova över hos en annan man om de båda är ensamma med varandra.
Citera
2026-08-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
En fråga som jag är tudelad mot, nämligen ifall man "ska" vara okej med att en partner har vänner av motsatt kön och de ska behandlas som vilka vänner som helst? Det jag funderar på är ifall man har en flick -eller pojkvän och ens partner har vänner från motsatta könet som kanske vill komma hälsa på, eller partnern ifråga vill själv åka och hälsa på, är det isåfall en naturlig sak att vara okej med?

Vi tar ett scenario: Lasse träffar Lisa, de båda bor i Helsingborg, de blir kära och allt känns bra. En dag säger Lisa att nej, hon behöver komma hemifrån lite och har snackat med en polare i Göteborg vid namn Patrik. De har känt varann ett tag och de har hängt innan. Enligt Lisa har inget sexuellt nånsin inträffat och de är bara vänner. Han råkar bara ha en penis och hon inte ha det. Hon planerar att stanna nån vecka, sova på hans soffa och bara allmänt hänga med honom några dagar. Enligt Lisa har Lasse verkligen inget att oroa sig för.

Hur skulle ni ha tänkt? Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?

Har killkompisar,har tom sovit i samma säng,han är i förhållande,han har dock haft känslor för mig innan. Men det var inga problem..
Citera
2026-08-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Så hon får inte hälsa på manliga vänner. Är du taliban?

Absolut inte som i det här scenariot iaf. Är du en cuck?
Citera
2026-08-20, 18:51
Medlem
Citat:
Bra input. Samtidigt: män tycker allmänt att tjejsex är hett, hade det då varit ett hot om Lisa hälsat på Lotta och kanske smakat lite?
Vissa män bryr sig inte om deras tjej är otrogen med andra tjejer. Andra män bryr sig.

Oavsett vilket så är det fullt möjligt att ha vänskapsrelationer med det motsatta könet. Det är inga problem alls.
Citera
2026-08-20, 18:51
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Och detta grundar du på vadå? Fördomar?

Jag har haft flera monogama relationer med bisexuella tjejer.

De som är ÖPPET bisexuella har ofta sex även med samma kön, kanske ensam men ofta ihop med sin partner. I ditt fall kanske du fick ha sex med flera tjejer samtidigt, precis som på porrfilm. Grattis till dig i så fall!
Citera
2026-08-20, 18:52
Medlem
Lasse är då en riktig man med hjärna och moral och byter sedan lås på dörren och ställer ut lisas grejer, inte svårare än så.

Skulle lisa vara okej med att lasse åker på poolparty med sina tre tjejkompisar? Förmodligen inte.
Nu kanske någon säger att poolparty och att sova över hos någon inte är samma sak, men resultatet kommer mest sannolikt ändå bli detsamma, dvs att dom knullar.

Tänk såhär, hade din mamma manliga bekanta hon drog och sov över hos?
Nej, i helvete heller!.
Din mamma sov hemma med din pappa, de enda gångerna hon sov borta var om hon hälsade på en kvinnlig vän, nån släkting, sina föräldrar eller att hon kanske möjliigvis reste någonstans ensam och tvingades ta in på hotell.

Håll din kvinna hårt för kvinnor har generellt jävligt dålig moral och empati.
Citera
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit

I en normal relation gäller andra regler. Vare sig flickvän eller pojkvän sover över med en “kompis” av det andra könet. Om man inte är många, kanske åker endast en med gänget en helg till skidstugan, då går det givetvis bra. Men detta är en ickefråga, som partner i en normal relation tänker man inte ens tanken.

Självklart sover man över hos vem man vill. Vad är det för fel på dig? Är du så osäker? Om partnern har kompisar den träffat innan relationen, ska partnern då upphöra med den kontakten?
Eller säga "jag kan inte sova över hos dig längre för min kile/tjej tillåter inte det"? Fattar du inte hur omoget och pubertalt det är?

Om man inte litar fullt ut på sin partner ska man inte ha någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickanX
Har killkompisar,har tom sovit i samma säng,han är i förhållande,han har dock haft känslor för mig innan. Men det var inga problem..

Din pojkvän röstar på MP va?

Jag hade faktiskt en brud som drog till med samma sak, i min säng dessutom. Hon åkte ut fortare än hon kunde säga "hanrej".
Citera
2026-08-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickanX

För dig ja, lovar den killen låg stenhård och väntade på att du skulle suga hans kuk.
Citera
2026-08-20, 18:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Du är en naiv betacuck, självklart låter man inte sin brud sova över hos en annan man om de båda är ensamma med varandra.

Nej, du är en osäker betahane med kontrollbehov. Jag VET att min kvinna inte skulle vara otrogen eftersom jag är mannen i hennes liv.
Citera
Medlem
Citat:
Bra input. Samtidigt: män tycker allmänt att tjejsex är hett, hade det då varit ett hot om Lisa hälsat på Lotta och kanske smakat lite?

Nej för jag hade inte känt mig lika förödmjukad om hon hade snaskat på Lottas hallongrotta, jag hade bett henne livestreama det åt mig.
Citera
Medlem
J.Doessons avatar
Hade ju inte känts bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in