2026-09-02, 15:48
Medlem
QP Cheeses avatar
Detta gällde såklart mig själv. Jag var inte direkt kär i damen ifråga utan det var mest en sommarkatt, någon att spendera semestern ihop med och knulla med tills man tröttnar. Jag blev ändå lite fascinerad av själva grejen, att hon inte trodde att jag insåg var det var som var på gång. "Detta är en kompis, vi har känt varann i några år och inget har nånsin hänt. Ska bara hälsa på över helgen."

Jag blev lite fascinerad över frågeställningen i sig och startade tråden för att se hur pass vanligt detta var, att man faktiskt umgås över könen. Jag anser att man inte gör det på ett sådant intimt sätt. Som nån skrev: en kaffe är ett övertramp. Som jag skrev så sa hon att "den enda skillnaden är att han har en kuk och jag har inte en" men grejen är att jag har också en kuk, och vet exakt hur man tänker med den. Hade det varit någon jag faktiskt brydde mig om hade jag blivit helt tokig.

Jag lät henne åka och sa inte så mycket om det, jag kände som sagt inte så mycket för henne och såg inte att hon var något som innefattade min framtid och kände mig klar med henne oavsett, det gav mig mest en anledning att släppa henne på ett sätt där hon själv fattade att hon gjort bort sig och vi kunde gå skilda vägar utan massa on/off-situationer.

Hursomhelst så kom hon hem, inget hade hänt såklart osv men jag visade henne dörren och informerade om att det var respektlöst och inte vad jag vill ha i mitt liv. Nu är de tillsammans. Jag önskar dem lycka till. Killen borde inse att han inte vunnit något alls, om hon kan göra så mot mig så kan hon göra så mot honom. Men han lär sig nog. Jag fick knulla henne ett par gånger innan hon gick för sista gången. Det lär hon inte berätta för honom.

Mig går det ingen nöd på, jag var klar med henne och är varken bitter eller ledsen. Mest fascinerad över hur tjejer fungerar.
Senast redigerad av QP Cheese 2026-09-02 kl. 15:51.
Citera
2026-09-02, 22:22
Medlem
Nu bestämer jag inte över vad min fru kan och inte kan göra. Men om hon skulle sova hos någon annan kille, ja då kan hon stanna kvar där.
Citera
2026-09-03, 05:49
Medlem
Du kan inte skydda din kvinna från varje man. Men hon kan se till att ingen man känner sig välkommen.

Lojalitet är inte övervakning. Det är gränser.

Och det samma gäller för en man.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-03 kl. 05:52.
Citera
2026-09-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
En fråga som jag är tudelad mot, nämligen ifall man "ska" vara okej med att en partner har vänner av motsatt kön och de ska behandlas som vilka vänner som helst? Det jag funderar på är ifall man har en flick -eller pojkvän och ens partner har vänner från motsatta könet som kanske vill komma hälsa på, eller partnern ifråga vill själv åka och hälsa på, är det isåfall en naturlig sak att vara okej med?

Vi tar ett scenario: Lasse träffar Lisa, de båda bor i Helsingborg, de blir kära och allt känns bra. En dag säger Lisa att nej, hon behöver komma hemifrån lite och har snackat med en polare i Göteborg vid namn Patrik. De har känt varann ett tag och de har hängt innan. Enligt Lisa har inget sexuellt nånsin inträffat och de är bara vänner. Han råkar bara ha en penis och hon inte ha det. Hon planerar att stanna nån vecka, sova på hans soffa och bara allmänt hänga med honom några dagar. Enligt Lisa har Lasse verkligen inget att oroa sig för.

Hur skulle ni ha tänkt? Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?

Det skulle bero på hur min partner är som person.
Är hon naiv och verkar vara dålig på att vara tydlig med sina gränser eller liknande så så skulle det bli en lång diskussion. Den skulle kunna sluta i att jag gör slut.

Sen påverkar det hur killen är som hon ska sova hos. Minsta röd flagg så skulle jag ochså ta en lång diskussion med henne. Som skulle kunna sluta i att jag gör slut.

Jag tror personligen att det är fel att försöka ändra på någon. Därför skulle jag lyssna på min partners argumentation. Om den inte låter vettig så är det bättre att vi går åt varsitt håll. Då vi uppenbarligen inte har samma syn på vad som kan funka i vår relation
Citera
2026-09-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och de som börjar nojja över att partnern sover över hos kompisar är småkukade osäkra blöjbarn med kontrollbehov och dåligt självförtroende.

Det där är en så förenklad generalisering så att den inte har något värde

I vissa fall så är det ett problem men inte i andra relationer.

Vi är alla individer. Vilket gör att vissa situationer blir en för stor frestelse. Vart gränsen går beror på individen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in