Citat:
Min sambos arbetskamrater kunde inte förstå hur jag lät henne träffa en gammal, manlig vän på Alla hjärtans dag trots att de visste att han bara var i regionen den dagen.
En fråga som jag är tudelad mot, nämligen ifall man "ska" vara okej med att en partner har vänner av motsatt kön och de ska behandlas som vilka vänner som helst? Det jag funderar på är ifall man har en flick -eller pojkvän och ens partner har vänner från motsatta könet som kanske vill komma hälsa på, eller partnern ifråga vill själv åka och hälsa på, är det isåfall en naturlig sak att vara okej med?
Vi tar ett scenario: Lasse träffar Lisa, de båda bor i Helsingborg, de blir kära och allt känns bra. En dag säger Lisa att nej, hon behöver komma hemifrån lite och har snackat med en polare i Göteborg vid namn Patrik. De har känt varann ett tag och de har hängt innan. Enligt Lisa har inget sexuellt nånsin inträffat och de är bara vänner. Han råkar bara ha en penis och hon inte ha det. Hon planerar att stanna nån vecka, sova på hans soffa och bara allmänt hänga med honom några dagar. Enligt Lisa har Lasse verkligen inget att oroa sig för.
Hur skulle ni ha tänkt? Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?
Vi tar ett scenario: Lasse träffar Lisa, de båda bor i Helsingborg, de blir kära och allt känns bra. En dag säger Lisa att nej, hon behöver komma hemifrån lite och har snackat med en polare i Göteborg vid namn Patrik. De har känt varann ett tag och de har hängt innan. Enligt Lisa har inget sexuellt nånsin inträffat och de är bara vänner. Han råkar bara ha en penis och hon inte ha det. Hon planerar att stanna nån vecka, sova på hans soffa och bara allmänt hänga med honom några dagar. Enligt Lisa har Lasse verkligen inget att oroa sig för.
Hur skulle ni ha tänkt? Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?
Men du måste vara en mycket osäker person när du inte förstår att din partner kunde valt sin vän för länge sedan om de hade haft en kärleks/sexuell relation.
Mitt ex såg rivaler överallt och i hennes värld ville både jag och alla tjejer att vi skulle ligga. Det var den stora orsaken till att jag till slut lämnade henne då hela relationen handlade om kontroll.
Än i dag verkar hon tro att jag var otrogen och det är många år sedan jag flydde henne.
Ett tips:
Om du vårdar din relation så slipper du oroa dig att kvinnan som valde dig väljer andra.