2026-08-23, 22:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Det är irrelevant hur moraliskt fel du eller jag tycker att det är med religiös omskärelse.

Anledningen att manlig omskärelse är tillåten är alltså inte pga att den görs på just pojkar, utan pga att
1: Man har gjort bedömningen att ingreppet, om det görs med medicinsk bedövning, ej skadar pojken eller förstör hans könsorgans funktion.

2: Västvärlden i regel har stor respekt för religionsfriheten och religiösa traditioner, och att det därmed behövs tydliga bevis på att en religiös tradition orsakar bevislig och märkbar skada för att man ska förbjuda ex.vis alla judar/muslimer från att omskära sina söner.

För att detta ska ske behövs en stor folkrörelse bland judar och muslimer där en stor andel vuxna män tillhörande religionen går ut och presenterar belägg för att de farit illa av ingreppet psykiskt och fysiskt, och att de därmed dels vill förbjuda ingreppet, och dels kommer att sluta utföra ingreppet på sina egna söner.

Anledningen till att kvinnlig omskärelse mötts av nolltolerans i väst motiveras såklart inte av att "kvinnor är mycket viktigare att respektera än män", utan av att det dels finns så många fall av "kvinnlig omskärelse" som handlat om att förstöra könsorganets funktion fullständigt, och hindra kvinnan från att ha sex som vanligt, medans manlig omskärelse inte kan anklagas för samma sak. Och dels av att vissa studier även visat på medicinska fördelar med manlig omskäresle, ex.vis lägre risk för överföring av könssjukdomar, lägre risk för vissa cancerformer, och lägre risk för urinvägsinfektion, medan inga medicinska fördelar, snarare endast komplikationer går att finna hos de kvinnor som får underlivet ihopsytt etc.

Så länge inget tydligt medicinskt lidande blir uppenbart hos alla som män som omskärs, och så länge omskurna muslimska och judiska män inte protesterar, och istället omskär sina egna söner när de får barn, så kommer det bli svårt att få majoritet för en lagstiftning som hindrar dem från att utföra sina religiösa seder. Men detta har inget att göra med att de som ingreppet utförs på är män och inte kvinnor.

Vilket dravel..

Omskurna män har inget att jämföra med din idiot, de har aldrig upplevt något annat.

Det finns medicinska fördelar med att amputera tårna, det minskar risken för nageltrång, visste du det?

Ingenting i ditt ordbajsande motsäger påståendet du frågade mig om:
Citat:
När det gäller rättigheter är det kvinnor som har fördelen i hela västvärlden.

Visa mig en särlagstiftning som är till kvinnors nackdel eller erkänn att feminismen borde avvecklas.
Citera
2026-08-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Omskurna män har inget att jämföra med din idiot, de har aldrig upplevt något annat.

Människor som föds med en penis som inte fungerar behöver sällan prova på en fungerande penis för att konstatera att deras penis inte fungerar till vad den är till för (dvs samlag och urinering). Dessutom finns det många män som omskurits som tonåringar eller vuxna, och som därmed är högst medvetna om hur det är att leva både med, och utan, förhud.

Citat:
Det finns medicinska fördelar med att amputera tårna, det minskar risken för nageltrång, visste du det?

Irrelevant jämförelse. Nageltrång är en annan typ av åkomma än HIV, herpes, och peniscancer, och den är också ganska enkel att åtgärda, till skillnad från just HIV, herpes och peniscancer.

Alla människor som amputerar tårna kommer vidare uppleva en märkbar försämring i den funktion deras fötter är till för, dvs att gå.

Om alla män som omskars i världen upplevde en märkbar och påvisbar försämring i den funktion deras penis är ämnad för (urinering och samlag), så skulle detta, som vidrörts ovan, bli mycket tydligt.

Citat:
Visa mig en särlagstiftning som är till kvinnors nackdel eller erkänn att feminismen borde avvecklas.

Det är inte feminismen som upprätthåller dina stora störningsmoment med samtiden, dvs att det är synd om oss förtryckta män i väst som behöver mönstra på när det är krig, och om manliga muslimer/judar som blir omskurna.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-23 kl. 23:14.
Citera
2026-08-23, 23:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är inte feminismen som upprätthåller dina stora störningsmoment med samtiden, dvs att det är synd om oss förtryckta män i väst som behöver mönstra på när det är krig, och om manliga muslimer/judar som blir omskurna.

Jag tycker inte synd om någon, vare sig kvinna eller man. Jag beskyller inte feminismen för varken könsstympning eller militärtjänst. Jag är inte en del av ditt patetiska könskrig.

Hela vår diskussion har gått ut på att jag bevisar för dig att feminismen har överlevt sitt existensberättigande eftersom det den försöker uppnå är
1: redan uppnått (rättigheter) eller
2: omöjligt att uppnå (möjligheter).

Kvinnor är inte offer i sverige. De behöver inte en specialideologi. Ideologin överlever bara för att bluffmakare tjänar pengar på att den överlever. Det är jag och andra män som får stå för notan.
Citera
2026-08-24, 00:14
Medlem
Citat:
Jag tycker inte synd om någon, vare sig kvinna eller man. Jag beskyller inte feminismen för varken könsstympning eller militärtjänst.

Att tycka att någon blir orättvist behandlad och sedan visa medlidande med denne genom att påtala orättvisan är definitionen av att tycka synd om någon.

Citat:
Jag är inte en del av ditt patetiska könskrig.

Ledsen kamrat, men du sitter på feminismforumet på flashback och vevar med folk som är för feminism. Stora delar av din verksamhet på den här plattformen går ut på att gräla om kulturfrågor i allmänhet, och könsfrågor i synnerhet. Att jag skulle vara en del av nåt påhittat "krig", som du själv inte deltar i är därmed inkorrekt.

Du är på flashback, du grälar om politik. Precis som de flesta andra på politikdelen av flashback.

Citat:
Hela vår diskussion har gått ut på att jag bevisar för dig att feminismen har överlevt sitt existensberättigande eftersom det den försöker uppnå är
1: redan uppnått (rättigheter) eller
2: omöjligt att uppnå (möjligheter).

Nej, det har den inte. Har du glömt hur den här diskussionen började? Den började med att jag pratade med någon helt annat än dig, då du av någon anledning började tilltala mig.

Det jag ursprungligen svarade på var ett påstående från någon som påstod att 1: "vänstern är feministisk" och "högern är kvinnobejakande", 2: "feminism är inte kvinnobejakande", och 3: "Feminism föraktar kvinnors fria val och deras naturliga fallenhet."

På detta svarade jag att nej, feminism är inte motsatsen till "kvinnobejakande", och feminism "föraktar" heller inte kvinnors fria val. Definitionen av feminism är snarare en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och möjligheter som män. Här kan hänvisas till ex.vis Encyclopedia Brittanicas kapitel om feminism:

"feminism, the belief in social, economic, and political equality of the sexes."

feministisk ideologi fick fäste under upplysningstiden med bl.a kvinnliga intellektuella som Mary Wollstonecraft:

"Mary Wollstonecraft’s A Vindication of the Rights of Woman, the seminal English-language feminist work, was published 1792 in England. Challenging the notion that women exist only to please men, she proposed that women and men be given equal opportunities in education, work, and politics."

https://www.britannica.com/topic/feminism

Det du då fortsatte med var att du tycker att ordet opportunities/möjligheter ska "strykas" ur denna definition. Under trådens gång har det dock blivit allt mer uppenbart att du tolkar det här med samhälleliga möjligheter för kvinnor som att alla ska få göra vad de vill, när de vill, var de vill:

Citat:
Om det var det du ville ha exempel på så kan du få det: Jag har inte möjlighet att menstruera och du har inte möjlighet att lyfta lika tungt som mig.

Jag skulle gärna kunna ta jobb som konsertpianist och resa jorden runt, men detta är tyvärr omöjligt, eftersom jag inte kan spela piano.

Jag skulle gärna gifta mig med en extremt vacker och extremt rik kvinna som är konsertpianist, men det är tyvärr omöjligt, eftersom jag inte har någon vidare dragningskraft på världsberömda konsertpianister.

Jag skulle gärna spela basket i NBA, men det är tyvärr omöjligt, eftersom jag inte är en 210 cm lång afroamerikan med bra bollsinne.

Men det har ju inget med samhälleliga möjligheter att göra.

Samhälleliga möjligheter är däremot att kunna ta pianolektioner på musikskola utan att det kostar skjortan, och försöka bli så bra man kan på att spela.

Samhälleliga möjligheter
är att kunna fria till vilken konsertpianist man vill, oavsett om de tackar ja eller nej.

Samhälleliga möjligheter är att få träna vilken sport man vill.

Det är inga feministiska rörelser som jobbar politiskt för att alla kvinnor som vill ska få bli basketproffs, eller att alla kvinnor som vill ska få åka till månen.

Så att någon skulle yrka på att "avveckla feminismen" för att den på något sätt skulle vilja tvinga alla att låta alla kvinnor göra exakt det de vill göra, exakt hela tiden, blir väl något av det man kallar för "återvändsgränd".
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-24 kl. 00:19.
Citera
2026-08-24, 00:15
Medlem
Pinoputchins avatar
Minst Feministiskt helt klart Centern, bara brutala bönder.
Mest feministiskt, Miljöpartiet. Se bara på Helldén han ser ut som en transa.
Citera
2026-08-24, 00:19
Medlem
Citat:
Alla ovan nämnda partier (utom möjligen ÖP, som har som image att alltid vara konträra och förbannade oavsett fråga) kommer att påstå att de är feministiska, såtillvida att de jobbar för ett samhälle som är lika bra för både män och kvinnor.

"Feminism" är i dagens politiska klimat ungefär som "rättvisa". Alla partier kommer att hävda att de vill ha ett samhälle som ger alla en rättvis chans att skapa sig ett bra liv. Det är bara det att de har väldigt olika idéer om vad som utgör en "rättvis chans".

Njaaaa tror knappast att Kasselstrand skulle kalla sig feminist eller partiet feministiskt även om han blev frågad och pressad av en efterbliven SVT-journalist. Allard bara framstår som provokatör och grälsjuk just för att han "hela tiden" möter efterblivna idioter i debatter samtidigt som han är "för ärlig" och rak. Jag har sett/hört han diskutera med icke-idioter och då framstår han knappast som en "konträr", provokatör eller aggressiv.
Senast redigerad av Patch1 2026-08-24 kl. 00:23.
Citera
2026-08-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Minst Feministiskt helt klart Centern, bara brutala bönder.
Mest feministiskt, Miljöpartiet. Se bara på Helldén han ser ut som en transa.

Är det därför som centern för ett tag sedan körde med "borgerlig feminism" som propaganda inför förra valet eller så? Centern är en pervers blandning av borgerlighet och MP.
Citera
2026-08-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Njaaaa tror knappast att Kasselstrand skulle kalla sig feminist eller partiet feministisk även om han blev frågad och pressad av en efterbliven SVT-journalist. Allard bara framstår som provokatör och grälsjuk just för att han möter efterblivna idioter i debatter samtidigt som han är för ärlig och rak. Jag har sett han diskutera med icke-idioter och då framstår han knappast som en "konträr", provokatör eller aggressiv.

Det är möjligt att Kasselstrand skulle dra sig för att använda just det begreppet, eftersom han vet att hans ytterhögerväljare hatar det ordet. Istället skulle han kanske köra nåt i stil med att han "inte är feminist men" däremot vill han skapa ett samhälle som är "jämlikt och det bästa möjliga för både män och kvinnor."

Och vi vet förmodligen redan vad AfS ser som centrala frågor för att göra ett samhälle "bäst möjligt" för kvinnor. Det är ut med våldtäkts-MENA + underlätta barnafödande och hemmafruliv som förmodligen kommer att vara "kvinnosaksfrågorna" för just dem. Men det är ju inte omöjligt att vissa specifika väljare skulle betrakta dessa åtgärder som "feministiska".
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-24 kl. 00:35.
Citera
2026-08-24, 00:35
Medlem
Citat:
Det är möjligt att Kasselstrand skulle dra sig för att använda just det begreppet, eftersom han vet att hans ytterhögerväljare hatar det ordet. Istället skulle han kanske köra nåt i stil med att han "inte är feminist men" däremot vill han skapa ett samhälle som är "jämlikt och det bästa möjliga för både män och kvinnor."

Och vi vet förmodligen redan vad AfS ser som centrala frågor för att göra ett samhälle "bäst möjligt" för kvinnor. Det är ut med våldtäkts-MENA + underlätta barnafödande och hemmafruliv som förmodligen kommer att vara "kvinnosaksfrågorna" för just dem. Men det är ju inte omöjligt att vissa väljare skulle betrakta dessa åtgärder som "feministiska".

Är väl dock inget fel med att vara för jämlikhet i bemärkelsen att man får samma lön för samma arbete tillexempel. Men all form av kvoteringar och särbehandlingar p.g.a. sitt kön borde slängas rakt ner i papperskorgen och brännas upp, och det är väl ungefär den hållningen som AfS och ÖP har.
Citera
2026-08-24, 00:40
Medlem
Citat:
Är väl dock inget fel med att vara för jämlikhet i bemärkelsen att man får samma lön för samma arbete tillexempel. Men all form av kvoteringar och särbehandlingar p.g.a. sitt kön borde slängas rakt ner i papperskorgen och brännas upp, och det är väl ungefär den hållningen som AfS och ÖP har.

Förutom när det kommer till vita kvinnor som vill föda många vita barn. Där är det nog inga problem med lite särbehandling i form av bidrag, stimulansåtgärder, eller annan gräddfil för just mångföderskorna.
Citera
2026-08-24, 00:42
Medlem
Citat:
Förutom när det kommer till vita kvinnor som vill föda många vita barn. Där är det nog inga problem med lite positiv särbehandling i form av skattelättnader, bidrag, eller stimulansåtgärder för just mångföderskorna.

Detta är dock inte särbehandling av kön, utan för kärnfamiljer. Varför är du emot detta? Är du emot stimuleringen av ökat barnafödande för ett land med negativ befolkningstillväxt?
Citera
2026-08-24, 00:55
Medlem
Citat:
Detta är dock inte särbehandling av kön, utan för kärnfamiljer.

Sist jag kollade var det bara ett kön som födde barn/ammade osv.

Och varför skulle vita kvinnor behöva leva i en kärnfamilj för att skaffa vita barn?

Och varför skulle inte ex.vis AfS kunna vara för en "hemmafrureform" som erbjuder enbart kvinnor skattefördelar, pensionsförmåner, avskrivna lån etc. om de är hemma med minst X stycken barn?

Citat:
Varför är du emot detta?

Var har jag påstått detta?

Citat:
Är du emot stimuleringen av ökat barnafödande för ett land med negativ befolkningstillväxt?

Jag är för social ingenjörskonst som möjliggör en typ av samhälle jag själv betraktar som eftersträvansvärt och konstruktivt.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-24 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in