Citat:
Ursprungligen postat av
Blindpilot
Du kan vara lugn för att jag känner 0 oro för dig.
Tid och frihet säger du.
Du har levt ett patetiskt liv lite för länge.
Du har ungefär lika mycket frihet som en 10 åring. Dvs du får bestämma vilka kompisar du får leka med och nästan vad du vill se på tv. 15K i månaden.

Ja jag tycker ju det är rätt bra. Jag vet inte riktigt hur du tänker när du klappar dig på huvudet?
Om jag vill så kan jag dubbla de 15k till 30k. Så mycket tjänar jag netto när jag jobbar med det jag är utbildad för. Och det är ett bristyrke så det finns alltid jobb där.
Men är det värt att få ut 30 i stället för 15 verkligen? Jag har fasta utgifter på 6k, allt över det är pengar jag bara kan lägga på hög. Jag har redan skrivit att jag är inte ett dugg social, jag spenderar liksom inga pengar så som jag kan tänka mig att du gör. Du är säkert en slösare.
Jag har redan skaffat mig de grejor jag behöver och vill ha. Jag har ett gäng dyra klockor, en fin bil, en helt ok lägenhet samt en halvmille på isk. Vad mer ska jag lägga pengar på tycker du?
Det enda jag köper med nån slags regelbundenhet är en ny ipad pro och en ny iphone. Men vi pratar typ vart tredje år.
Om vi då tänker att vore det värt de extra 15k / mån att dra in för mig. Då får jag ju ge upp all min egentid, gå upp tidigt på mornarna, dras med en vidrig chef, jobbiga kollegor, tanka bilen för att pendla till jobbet, etc.
Det är liksom inte värt de där 15 tusen extra för mig. Inte en chans. Inte när jag redan har långt mycket mer pengar än vad jag gör av med. Pengar som jag bara får varje månad.