2026-08-22, 16:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Tänk på att invandrare utgör nästan hälften av förstagångsväljarna. Utan omfattande återvandring kommer stödet för SD (och AfS) av naturliga skäl att minska för varje val som går.

Fast det förklarar dock inte de ovanligt höga siffrorna för M och MP och den väldigt låga för S.
Citera
2026-08-22, 17:04
Medlem
Offerviljas avatar
Dagens tredje och sista torgmöte:
Citat:
Alternativ för Sverige håller torgmöte i Gävle, med tal av partiledare Gustav Kasselstrand!
https://www.youtube.com/watch?v=smbOb8ZNtr8

Hoppas på ett lika fantastiskt torgmöte som i Hudiksvall för några timmar sedan!

Det är väldigt mycket poliser på plats.
Citera
2026-08-22, 19:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
När man tittar på livesändningarna från Alternativ för Sveriges torgmöten så verkar förstagångsväljarna vara helt galna i partiet. Har du tittat på livesändningarna från Östersund och Skellefteå? Jag tror inte att jag kommer att behöva bli besviken efter den 13 september, utan Alternativ för Sverige kommer att göra ett succéval.

Nick Alinia intervjuade återigen Tobias Andersson. Jag kan inte se någon direkt skillnad i Tobias och Kasselstrands åsikter, förutom att Tobias inte är en Palestina/Ayatolla-vän.
Citera
2026-08-23, 07:10
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Lär bli lika öde som senast.
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Norrlänningar är sossar så lär inte bli så populärt nej
Ni hade lite fel.

Nu är det bara ett torgmöte kvar på den här Norrlandsturnén. Torgmötet i Gävle igår var det allra bästa hittills. Det var fulländat. Ett riktigt 10/10-torgmöte. Enormt mycket besökare och Gustav Kasselstrand höll där ett helt galet bra tal. Vad är det som håller på att hända? Det här är det överlägset mest positiva som jag har varit med om under mina år som nationalist. Tidigare har det ju om jag ska vara ärlig mest bara varit en massa motgångar, men med Alternativ för Sverige är det nu någonting stort på gång. Det finns inte en chans att det här partiet kommer att göra ett dåligt val den 13 september.

Ett fantastiskt litet filmklipp från Gävle:

https://www.youtube.com/watch?v=j733fFJNsww

"Israel är en terrorstat."
– Gustav Kasselstrand
Senast redigerad av Offervilja 2026-08-23 kl. 07:14.
Citera
2026-08-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ni hade lite fel.

Nu är det bara ett torgmöte kvar på den här Norrlandsturnén. Torgmötet i Gävle igår var det allra bästa hittills. Det var fulländat. Ett riktigt 10/10-torgmöte. Enormt mycket besökare och Gustav Kasselstrand höll där ett helt galet bra tal. Vad är det som håller på att hända? Det här är det överlägset mest positiva som jag har varit med om under mina år som nationalist. Tidigare har det ju om jag ska vara ärlig mest bara varit en massa motgångar, men med Alternativ för Sverige är det nu någonting stort på gång. Det finns inte en chans att det här partiet kommer att göra ett dåligt val den 13 september.

Ett fantastiskt litet filmklipp från Gävle:

https://www.youtube.com/watch?v=j733fFJNsww

"Israel är en terrorstat."
– Gustav Kasselstrand
Vi har väldigt olika syn på vad som anses vara mycket folk. Det där är dött, enligt mig. Så jag hade helt rätt med andra ord.
Citera
2026-08-23, 14:27
Medlem
Offerviljas avatar
Den här underbara Norrlandsturnéns sista torgmöte:
Citat:
Alternativ för Sverige håller torgmöte i Umeå, med tal av partiledare Gustav Kasselstrand!
https://www.youtube.com/watch?v=2sSzGQJHSNA

Det är jättemycket folk på det här torgmötet också. Är det kanske till och med fler i Umeå än vad det var i Gävle igår? Jag tycker nästan att det ser ut som det. Helt makalöst häftigt! Det som händer just nu känns närapå overkligt.
Citera
2026-08-23, 17:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Den här underbara Norrlandsturnéns sista torgmöte:

https://www.youtube.com/watch?v=2sSzGQJHSNA

Det är jättemycket folk på det här torgmötet också. Är det kanske till och med fler i Umeå än vad det var i Gävle igår? Jag tycker nästan att det ser ut som det. Helt makalöst häftigt! Det som händer just nu känns närapå overkligt.

Vad ska du göra om Afs får under 1 procent i valet?
Citera
2026-08-23, 17:43
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad ska du göra om Afs får under 1 procent i valet?
Alternativ för Sverige kommer inte att få under 1 procent i valet.
Citera
2026-08-23, 17:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Alternativ för Sverige kommer inte att få under 1 procent i valet.

Jag tror de får 0.5-0.9 procent.

Btw, din idol har utmanat Allard på debatt:

(FB) Gustav Kasselstrand utmanar Markus Allard på debatt
Citera
2026-08-23, 17:58
Medlem
Offerviljas avatar
Jag har ända sedan jag var tonåring tänkt att befolkningen i Umeå är Sveriges sämsta, och det är nog faktiskt sant det. I hela Norrland har Gustav Kasselstrand på torgmötena bara hyllats av besökarna, men i Umeå var det inte riktigt så. Till exempel så sprang en fruktansvärt ful karl hela tiden omkring där på torget och pekade finger åt alla AFS:are, tre stycken hjärndöda tjejer var fruktansvärt aggressiva mot finaste Gustav, en HBTQP-tant gick upp på scenen och sade att hon hatade svenska män, en liten sojapojke körde idag år 2026 med pizzaargumentet...

Mina betyg på en skala 1-10 på Alternativ för Sveriges torgmöten under Norrlandsturnén:

Gävle 10
Hudiksvall 9,8
Östersund 9,7
Skellefteå 9,5
Umeå 9,3
Piteå 9,1
Sollefteå 9
Örnsköldsvik 9
Sundsvall 8,9
Luleå 8,5

Gävle är Norrlands bästa stad, följt av Hudiksvall.

Förresten så är jag nog nästan lite kär i Gustav Kasselstrand. Han är så fin, intelligent och bäst! ❤️
Senast redigerad av Offervilja 2026-08-23 kl. 18:03.
Citera
2026-08-29, 16:15
Medlem
Offerviljas avatar
En motdemonstrant på Alternativ för Sveriges torgmöte i Umeå:
Citat:
Skrikvänsterns bästa argument i Umeå den 23 augusti 2026
https://www.youtube.com/watch?v=jKUOznpV7Pg

Är det här ett friskt beteende från en fullvuxen gubbe från Norrland? Att uppföra sig så här om man är 14 år gammal skulle kanske kunna vara lite tufft och rebelliskt, men hur gammal är den här karln egentligen? 39? 42? 51? 55? Jag tycker att han är väldigt pinsam. Det här är mycket värre än när min mamma hade med sig mig och min lillasyster i affärer då vi var typ sju och nio år gamla. "Man får skämmas, det går ju inte att ha med er någonstans. Vad är det för fel på er egentligen?"

Jag har slagit min lillasyster på hennes näsa så att den gick sönder och började blöda jättemycket en gång.

Snäll-Afrikan på Alternativ för Sveriges torgmöte i Umeå:
Citat:
Gästtalare på möte med Alternativ för Sverige i Umeå den 23 augusti 2026
https://www.youtube.com/watch?v=jdGhATMhLkE
Citera
2026-08-29, 16:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag har ända sedan jag var tonåring tänkt att befolkningen i Umeå är Sveriges sämsta, och det är nog faktiskt sant det. I hela Norrland har Gustav Kasselstrand på torgmötena bara hyllats av besökarna, men i Umeå var det inte riktigt så. Till exempel så sprang en fruktansvärt ful karl hela tiden omkring där på torget och pekade finger åt alla AFS:are, tre stycken hjärndöda tjejer var fruktansvärt aggressiva mot finaste Gustav, en HBTQP-tant gick upp på scenen och sade att hon hatade svenska män, en liten sojapojke körde idag år 2026 med pizzaargumentet...

Mina betyg på en skala 1-10 på Alternativ för Sveriges torgmöten under Norrlandsturnén:

Gävle 10
Hudiksvall 9,8
Östersund 9,7
Skellefteå 9,5
Umeå 9,3
Piteå 9,1
Sollefteå 9
Örnsköldsvik 9
Sundsvall 8,9
Luleå 8,5

Gävle är Norrlands bästa stad, följt av Hudiksvall.

Förresten så är jag nog nästan lite kär i Gustav Kasselstrand. Han är så fin, intelligent och bäst! ❤️

Varför är det så extremt litet intresse för Afs på flashback? Det är i stort sett bara du, jag och ett par till som skriver i dessa trådar. För flashback-folket är t.ex. Simona Mohamsson 1000 gånger mer intressant än Afs. Borde Afs-supportarna lämna flashback? Du verkar ju inte gilla flashback, Offervilja. Du har sagt att flashback är boomer-äcklenas sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in