2026-08-20, 19:15
Medlem
Offerviljas avatar
Herregud vad många unga killar det är som avgudar Gustav Kasselstrand. Som jag har skrivit tidigare här på Flashback så behandlar de Gustav exakt som om han vore en rockstjärna. En helt underbar första dag på den här Norrlandsturnén!
Citera
2026-08-21, 11:39
Medlem
Offerviljas avatar
Bra tal av både Gustav Kasselstrand och kommunkandidaten Sven Valerio på torgmötet i Örnsköldsvik. Sven Valerio är en av mina favoriter i Alternativ för Sverige. En mycket intelligent, bildad och klok person.
Citera
2026-08-21, 18:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Bra tal av både Gustav Kasselstrand och kommunkandidaten Sven Valerio på torgmötet i Örnsköldsvik. Sven Valerio är en av mina favoriter i Alternativ för Sverige. En mycket intelligent, bildad och klok person.

Det sägs att Sven Valerio har en asiatisk fru.
Citera
2026-08-21, 18:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Herregud vad många unga killar det är som avgudar Gustav Kasselstrand. Som jag har skrivit tidigare här på Flashback så behandlar de Gustav exakt som om han vore en rockstjärna. En helt underbar första dag på den här Norrlandsturnén!

Enligt denna sorgliga mätning för partierna utanför riksdagen endast 1.9 procent bland förstågångsväljarna. Och bland dessa partier är det som du vet en massa partier.

https://klimatgranskaren.se/chockmatning-mp-rusar-bland-unga-sd-mot-kollaps/
Citera
2026-08-21, 19:08
Medlem
Offerviljas avatar
Torgmötet i Östersund var det coolaste på den här turnén hittills. Sjukt bra uppslutning och ett helt magiskt tal av Gustav Kasselstrand! Jag får gåshud när jag ser alla dessa unga killar komma fram till Gustav och be om autografer och att få ta selfies tillsammans med honom.

I en film från Storgatan i Sollefteå utmanade Gustav Kasselstrand idag också Markus Allard från Örebropartiet på en debatt. En sådan debatt vore oerhört intressant att se, men Allard skulle ju aldrig våga tacka ja till att debattera mot Gustav. Gustav är den modigaste och överlägset mest intelligenta politikern i Sverige. Jag älskar honom!

Mina betyg på en skala 1-10 på de sex första torgmötena under den här Norrlandsturnén:

Luleå 8,5
Piteå 9,1
Skellefteå 9,5
Örnsköldsvik 9,0
Sollefteå 9,0
Östersund 9,7

Vilken succé!
Citera
2026-08-21, 19:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Torgmötet i Östersund var det coolaste på den här turnén hittills. Sjukt bra uppslutning och ett helt magiskt tal av Gustav Kasselstrand! Jag får gåshud när jag ser alla dessa unga killar komma fram till Gustav och be om autografer och att få ta selfies tillsammans med honom.

I en film från Storgatan i Sollefteå utmanade Gustav Kasselstrand idag också Markus Allard från Örebropartiet på en debatt. En sådan debatt vore oerhört intressant att se, men Allard skulle ju aldrig våga tacka ja till att debattera mot Gustav. Gustav är den modigaste och överlägset mest intelligenta politikern i Sverige. Jag älskar honom!

Mina betyg på en skala 1-10 på de sex första torgmötena under den här Norrlandsturnén:

Luleå 8,5
Piteå 9,1
Skellefteå 9,5
Örnsköldsvik 9,0
Sollefteå 9,0
Östersund 9,7

Vilken succé!

Du får förbereda dig mentalt på att Afs kommer göra ännu ett fiaskoval. Jag tvivlar starkt på att de når 1 procent. Och inte ens förstagångsväljarna verkar gilla dem, enligt mätningar. Svenskar är just nu ett av de dummaste folken i Europa, med tanke på hur de/vi röstar. Britterna är vettigare än oss just nu, trots att deras land och regering är mycket värre än vår, eller kanske just därför.
Citera
2026-08-21, 22:23
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du får förbereda dig mentalt på att Afs kommer göra ännu ett fiaskoval. Jag tvivlar starkt på att de når 1 procent. Och inte ens förstagångsväljarna verkar gilla dem, enligt mätningar. Svenskar är just nu ett av de dummaste folken i Europa, med tanke på hur de/vi röstar. Britterna är vettigare än oss just nu, trots att deras land och regering är mycket värre än vår, eller kanske just därför.
När man tittar på livesändningarna från Alternativ för Sveriges torgmöten så verkar förstagångsväljarna vara helt galna i partiet. Har du tittat på livesändningarna från Östersund och Skellefteå? Jag tror inte att jag kommer att behöva bli besviken efter den 13 september, utan Alternativ för Sverige kommer att göra ett succéval.
Citera
2026-08-21, 22:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
När man tittar på livesändningarna från Alternativ för Sveriges torgmöten så verkar förstagångsväljarna vara helt galna i partiet. Har du tittat på livesändningarna från Östersund och Skellefteå? Jag tror inte att jag kommer att behöva bli besviken efter den 13 september, utan Alternativ för Sverige kommer att göra ett succéval.

https://klimatgranskaren.se/wp-content/uploads/2026/08/skarmavbild-2026-08-20-kl-111743.png
Citera
2026-08-22, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Tänk på att invandrare utgör nästan hälften av förstagångsväljarna. Utan omfattande återvandring kommer stödet för SD (och AfS) av naturliga skäl att minska för varje val som går.
Citera
2026-08-22, 08:21
Medlem
Offerviljas avatar
Vad tycker ni om getmannen från torgmötet i Skellefteå då?
Citat:
"Jag byter min get mot frihet." Det meddelade en man under uppstickarpartiet Alternativ för Sveriges torgmöte i Skellefteå. Nu får videon från händelsen stor spridning på sociala medier.
https://www.friatider.se/jag-byter-min-get-mot-frihet-kommentaren-pa-torgmotet-roar-manga

Vilken underbar snubbe!
Citera
2026-08-22, 11:07
Medlem
Offerviljas avatar
Då har dagens första torgmöte dragit igång. Det ser ut att vara ganska mycket folk i Sundsvall också.

Livesändning: https://www.youtube.com/watch?v=CYRdcJ-BXKo
Citera
2026-08-22, 14:32
Medlem
Offerviljas avatar
Hudiksvall har en väldigt imponerande befolkning. Det är en riktigt bra uppslutning på torgmötet där för att vara i en sådan liten stad. Hälsingland, farfars land... Min kärlek till detta landskap blev nu ännu större än tidigare.

Torgmötet i Hudiksvall: https://www.youtube.com/watch?v=qRUqwJ6meIM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in