2026-08-20, 04:48
Medlem
"Man driver en stat som helt kretsar kring etnisk, kulturell och religös tillhörighet samtidigt som man kostar på sig att ha progressiva åsikter om vem som borde få invandrare till Europa."

Va? De flesta där bryr sig om om vad Europa har för invandringspolitik. Är du efterbliven?

Citat:
Ursprungligen postat av rehabilitator
Med tanke på hur skickliga mossad är skulle man kunna tänka sig kirurgiska operationer riktade mot alla förövare. Men jag vet faktiskt inte. Min negativa inställning är allmän sedd över en längre tid och inte bara det senaste.

Vadå "förövare"? Vilka av de tusentals civila som deltog i massvåldtäkten?

Citat:
Ursprungligen postat av rehabilitator
Kan inte uttala mig om vad andra fördömer, men personligen har jag svårt för sånt som drabbar civila och i synnerhet då barn.

Ok tack. Du är efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Nej, det är inte vanligt eftersom pöbeln är helt dum i huvudet och ser på världen som svart eller vit. Men det är helt rätt och riktigt av dig. Världen hade varit en bättre plats utan dem.

"Andra ser världen som svart och vit"

Är samtidigt en efterbliven undermänniska som bokstavligen skriver ett svartvitt inlägg.
Senast redigerad av Medicum 2026-08-20 kl. 04:53.
Citera
2026-08-20, 06:19
Avstängd
Merwinnas avatar
Att hålla reda på vad som händer i Mellanöstern är viktigare än någonsin. Det finns direkta risker för oss, t.ex. ökade migrantskaror mot Europa, högre oljepriser, i värsta fall atomkrig (radioaktiviteten bryr sig inte om landsgränser och världsdelar).

Men det viktigaste är, att det internationella samfundet inte bara kan stå och titta på medan judarna dödar barn i Gaza. Jag fattar inte varför det inte redan har hänt mer på den fronten. Eller rättare sagt: det fattar jag - det sitter judar på maktpositioner överallt i Västvärlden... och lite cred har de väl fortfarande kvar efter "Förintelsen", samt att folk är rädda för att bli kallade antisemiter.

Under detta skydd har de kunnat agera fritt i 80 år, men jag tror att de kan ha gått för långt nu, med yttrandet om att 30-40 palestinier per dag ska hängas offentligt... och galgen som de håller på och bygger för det syftet. Offentliga hängningar av politiska fångar år 2026, alltså! Och samtidigt som ingen jude kan dömas till döden för något brott överhuvudtaget
Citera
2026-08-20, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag har insett med åren att jag tycker otroligt illa om staten Israel och dom som går deras ärenden här i väst. Man driver en stat som helt kretsar kring etnisk, kulturell och religös tillhörighet samtidigt som man kostar på sig att ha progressiva åsikter om vem som borde få invandrare till Europa. Vidrigt beteende.

Samtidigt finns det få saker jag har så svårt för som islamistiska/outbildade muslimer i allmänhet och palestinier i synnerhet. Jag har träffat många otroligt trevliga muslimer förstås, men det är alltid högutbildade försvenskade personer. Däremot unga muslimska aggressiva män och gamla kärringar som vägrar lära sig svenska avskyr jag med passion.

Varför är så många svenskar engagerade i konflikterna i Mellanöstern? De här människorna är geografiskt, kulturellt och religöst otroligt långt från Sverige.

Båda grupperna avskyr oss svenskar och ser ner på oss (trots att vi är ett otroligt framgångsrikt och välutvecklat samhälle med ett vackert och friskt folk som inte ständigt mördar, våldtar och krigar).

Vem fan bryr sig om Mellanöstern? Är det inte mycket mer rimligt att fokusera på våra inhemska problem - speciellt för våra politiker? Eller är det så att all invandring gjort att vi har en stor del av befolkningen som bryr sig mer om politiken i Mellanöstern än här i Sverige?

Nästan ingen svensk gillar islamister.
Allt färre svenskar gillar Israel.

Jag skulle säga att en stor majoritet i befolkningen ogillar dem båda.
Extremism och mord stöter helt enkelt bort människor.
Oavsett om det begås av analfabeter som skär halsen av folk eller av ministrar som låter bomba civilbefolkning.
Citera
2026-08-20, 07:21
Medlem
Ja det är vanligt och helt naturligt.

Det sjuka är att många tror att de måste välja sida i en infekterad skitkonflikt flera hundra mil bort som vi inte har något med att göra.
Citera
2026-08-20, 08:21
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att hålla reda på vad som händer i Mellanöstern är viktigare än någonsin. Det finns direkta risker för oss, t.ex. ökade migrantskaror mot Europa, högre oljepriser, i värsta fall atomkrig (radioaktiviteten bryr sig inte om landsgränser och världsdelar).

Men det viktigaste är, att det internationella samfundet inte bara kan stå och titta på medan judarna dödar barn i Gaza. Jag fattar inte varför det inte redan har hänt mer på den fronten. Eller rättare sagt: det fattar jag - det sitter judar på maktpositioner överallt i Västvärlden... och lite cred har de väl fortfarande kvar efter "Förintelsen", samt att folk är rädda för att bli kallade antisemiter.

Under detta skydd har de kunnat agera fritt i 80 år, men jag tror att de kan ha gått för långt nu, med yttrandet om att 30-40 palestinier per dag ska hängas offentligt... och galgen som de håller på och bygger för det syftet. Offentliga hängningar av politiska fångar år 2026, alltså! Och samtidigt som ingen jude kan dömas till döden för något brott överhuvudtaget

Visst är det ironiskt att judar som själva bor i USA och Europa väldigt ofta förespråkar massinvandring, mångkultur, ateism och rasblandning. Men hur ser det ut i Israel? Stängda gränser, förtryck av andra religioner, judisk extremism, rasism.
Citera
2026-08-20, 09:25
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nu hävdar du att avrättningar av personer med utländskt medborgarskap som är dömda för terrorbrott där terrorattacken har haft dödlig utgång ska avrättas offentligt.

Vad bygger du det på? En hat tråd på forumet, för någon artikel i ämnet kan du ju inte ha läst.

Den som byggs ska ha åskådarplatset för anhöriga till offren och andra inbjudna. Alltså inte vara offentlig.

Death row wing will have viewing areas for victims’ families at site in central Israel
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2026/08/19/israel-builds-gallows-to-hang-palestinian-terrorists/?WT.mc_id=tmgoff_reddit_gallows-to-hang-palestinian-terrorists/&accesscontrol=facebookchannel_open

Samt vad bygger du påståendet att det ska avrättas 30-40 personer där per dag? Det gissar jag på att du har fått av ett annat knäppt uttalande av Ben-gevir. Så har du bakat i hopp dessa. För att kunna max hata. Hans parti år ett litet parti, de har valrörelse och yttrandefrihet. Så var beredd på fler knäppa uttalande från honom. Förhoppningsvis åker de ur, men opionsmätningar visar att hans parti tyvärr kommer klara spärren.

När du hatar på Israel gör det med saker som är sant inte ned lögner.

Vet du ens varför de börjar ned avrättningar?
Det kom efter 7 ocktober och när det stod klart att Sinwar låg bakom. En person som suttit dömd i Israel och blivit frigiven efter fångutvexling efter gisslan tagning. Att ha livstidsdömda palestinier i Israel är en fara för civila Israeler eftersom de tas som gisslan för att få ut de livstids dömda. Man har alltså gjort detta för att försöka lösa problemet med ständiga gisslan tagningar. Det är kan vara fel. Men är det enligt din mening ok att sprida lögner i tråden för att öka på hat. Kritisera lagen istället och kom med en bättre lösning på problemet med gisslan tagning.

Denna lag kom först efter ha diskuterats lång tid både i medier och bland politiker i Israel. Därför vi som är intresserade i regionen känner till hur vägen till lagen ser ut.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-08-20 kl. 09:44.
Citera
2026-08-20, 10:19
Medlem
israel har mass importerat dom sämsta muslimerna till hela europa för att dra in alla andra i sin egen konflikt det var hela planen från början 2001.
Citera
2026-08-20, 10:22
Medlem
SmartSkalles avatar
Bara att se på Sverige hur dessa Muslim-Araber har förstört Sverige med sina gängkrig, sprängningar, skjutningar och våldtäkter.
Tänk att som Israel då vara omringade av 10 mordiska Arab-länder och hundratal miljoner hatiska Muslimer som har försökt förinta och folkmörda israelerna under 70 år - något som de har gått bet på eftersom de är underlägsna.
Judarna har beslutat att överleva och Araberna kommer inte att lyckas utrota dem den här gången heller.
Citera
2026-08-20, 10:36
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Bara att se på Sverige hur dessa Muslim-Araber har förstört Sverige med sina gängkrig, sprängningar, skjutningar och våldtäkter.
Tänk att som Israel då vara omringade av 10 mordiska Arab-länder och hundratal miljoner hatiska Muslimer som har försökt förinta och folkmörda israelerna under 70 år - något som de har gått bet på eftersom de är underlägsna.
Judarna har beslutat att överleva och Araberna kommer inte att lyckas utrota dem den här gången heller.

Kan man säga att Israel är EUs yttre gräns och försvarar den verkligen med näbbar och klor åt oss? Lite så menar jag det är och de gör helt rätt här. Folk där ändå i tusentals på andra sätt i andra krig - det verkar mest vara sättet på här som upprör folk, det blir lite påtagligt och jobbigt för resten av världen, då plötsligt är det ajja-bajja.

Synd att vi här hemma måste göra så stor politik av deras skitbeteende där nere. Synd vi har EU och "global" politik överallt nu där vi måste ta ställning hit och dit och försvara eller icke försvara överallt hela tiden.

Och vilka är vi som tror os alltid veta bäst? Den enda missilen vi har sett är Twitter-missiler och hashtags.... Men krig minsann det vet vi om, och konflikter med grannländer. Jodå!
Citera
2026-08-20, 12:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag tycker båda sidor är lika goda kålsupare. De bygger allt på hat och det gör problemen olösliga. Om det bott svenskar i Israel hade vi också hatat palestinier men vi hade gjort mer för dem, inte skjutit på dem, inte gjort massakrer. Och alla problem hade gått att lösa via diskussioner och politik. Men när man börjar döda så finns hatet kvar i en generation.

Hat i Israel har t.ex gjort att många Israeler inklusive höga politiker börjat bli rasister och jag kan mycket väl se dem bygga koncentrationsläger för palestinier, och därmed är cirkeln sluten. Ingen lärde sig någonting av Andra världskriget.
Citera
2026-08-20, 12:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om det bott svenskar i Israel hade vi också hatat palestinier men vi hade gjort mer för dem, inte skjutit på dem, inte gjort massakrer.

Vad skulle Israel gjort istället då menar du? Låtit palestinierna fortsätta mörda dem?
Citera
2026-08-20, 12:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad skulle Israel gjort istället då menar du? Låtit palestinierna fortsätta mörda dem?
Det är inte min roll att tala om för dem, jag kan inte situationen. Men man ska definitivt inte mörda någon, man ska inte ta hans mark, man ska inte rasifiera sin motståndare. Man kan inte bygga politik eller ett land på hat. Det visar ju araberna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in