Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Att hålla reda på vad som händer i Mellanöstern är viktigare än någonsin. Det finns direkta risker för oss, t.ex. ökade migrantskaror mot Europa, högre oljepriser, i värsta fall atomkrig (radioaktiviteten bryr sig inte om landsgränser och världsdelar).
Men det viktigaste är, att det internationella samfundet inte bara kan stå och titta på medan judarna dödar barn i Gaza. Jag fattar inte varför det inte redan har hänt mer på den fronten. Eller rättare sagt: det fattar jag - det sitter judar på maktpositioner överallt i Västvärlden... och lite cred har de väl fortfarande kvar efter "Förintelsen", samt att folk är rädda för att bli kallade antisemiter.
Under detta skydd har de kunnat agera fritt i 80 år, men jag tror att de kan ha gått för långt nu, med yttrandet om att 30-40 palestinier per dag
ska hängas offentligt... och galgen som de håller på och bygger för det syftet. Offentliga hängningar av politiska fångar år 2026, alltså! Och samtidigt som ingen jude kan dömas till döden för något brott överhuvudtaget

Nu hävdar du att avrättningar av personer med utländskt medborgarskap som är dömda för terrorbrott där terrorattacken har haft dödlig utgång ska avrättas offentligt.
Vad bygger du det på? En hat tråd på forumet, för någon artikel i ämnet kan du ju inte ha läst.
Den som byggs ska ha åskådarplatset för anhöriga till offren och andra inbjudna. Alltså inte vara offentlig.
Death row wing will have viewing areas for victims’ families at site in central Israel
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2026/08/19/israel-builds-gallows-to-hang-palestinian-terrorists/?WT.mc_id=tmgoff_reddit_gallows-to-hang-palestinian-terrorists/&accesscontrol=facebookchannel_open
Samt vad bygger du påståendet att det ska avrättas 30-40 personer där per dag? Det gissar jag på att du har fått av ett annat knäppt uttalande av Ben-gevir. Så har du bakat i hopp dessa. För att kunna max hata. Hans parti år ett litet parti, de har valrörelse och yttrandefrihet. Så var beredd på fler knäppa uttalande från honom. Förhoppningsvis åker de ur, men opionsmätningar visar att hans parti tyvärr kommer klara spärren.
När du hatar på Israel gör det med saker som är sant inte ned lögner.
Vet du ens varför de börjar ned avrättningar?
Det kom efter 7 ocktober och när det stod klart att Sinwar låg bakom. En person som suttit dömd i Israel och blivit frigiven efter fångutvexling efter gisslan tagning. Att ha livstidsdömda palestinier i Israel är en fara för civila Israeler eftersom de tas som gisslan för att få ut de livstids dömda. Man har alltså gjort detta för att försöka lösa problemet med ständiga gisslan tagningar. Det är kan vara fel. Men är det enligt din mening ok att sprida lögner i tråden för att öka på hat. Kritisera lagen istället och kom med en bättre lösning på problemet med gisslan tagning.
Denna lag kom först efter ha diskuterats lång tid både i medier och bland politiker i Israel. Därför vi som är intresserade i regionen känner till hur vägen till lagen ser ut.