2026-08-20, 12:14
Medlem
kibokos avatar
Samma typ av folk som vill bestämma över alla andra och har medeltida värderingar. Har bara olika sagoböcker som de baserar sina krav på. Ena parten är större, andra har hjälp av USA. Ingen har höga tankar om oss eller vill oss väl.

Bara hata på, i detta fallet är det definitivt sunt. Men håll bara i huvudet att alla judar inte stöttar den vidriga staten Israel så att det är en stor skillnad att hata judarna generellt, vilket såklart är förkastligt.
Citera
2026-08-20, 12:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är inte min roll att tala om för dem, jag kan inte situationen. Men man ska definitivt inte mörda någon, man ska inte ta hans mark, man ska inte rasifiera sin motståndare. Man kan inte bygga politik eller ett land på hat. Det visar ju araberna.

Menar du att Judéen ska vara judenfrei eller vad menar du med markstöld? Varför får inte judar bosätta sig i landet som de är uppkallade efter men araber får bosätta sig i hela världen? Det finns fler araber i Sverige än det finns judar i Judéen.
Citera
2026-08-20, 13:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att Judéen ska vara judenfrei eller vad menar du med markstöld? Varför får inte judar bosätta sig i landet som de är uppkallade efter men araber får bosätta sig i hela världen? Det finns fler araber i Sverige än det finns judar i Judéen.
Om du rasifierar och känner hat mot araber så var det just det jag argumenterar emot. Du är nog den siste man ska fråga om en lösning.
Citera
2026-08-20, 13:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om du rasifierar och känner hat mot araber så var det just det jag argumenterar emot. Du är nog den siste man ska fråga om en lösning.

Varför inte svara, varför har araber rätt att bo överallt i hela världen men judar får inte bo i Judéen?
Citera
2026-08-20, 13:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Varför inte svara, varför har araber rätt att bo överallt i hela världen men judar får inte bo i Judéen?
Fel tråd, sorry. Men du har inte lösningen, det är bomb(...)säkert.
Citera
2026-08-20, 13:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fel tråd, sorry. Men du har inte lösningen, det är bomb(...)säkert.

Men du har det? Du vet minsann att Sverige aldrig någonsin kommer ha problem med jihadister.
Citera
2026-08-20, 13:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Men du har det? Du vet minsann att Sverige aldrig någonsin kommer ha problem med jihadister.
...eller Netanyahu eller IDF...

Jag känner inte hat mot den ena eller andra sidan, mina föräldrar har inte skjutits av den ena eller andra sidan, och därför kan jag nog hitta bättre lösningar än den som hatar, som du verkar göra.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-20 kl. 13:22.
Citera
2026-08-20, 13:22
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Du är inte ensam....
Det finns dussintals av oss!
Citera
2026-08-20, 13:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
...eller Netanyahu eller IDF...

Israel har aldrig någosin brutit mot ett fredsavtal. Förstår du hur efterbliven du är när du tar hämtar dina nyheter från sociala medier?
Citera
2026-08-20, 13:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Israel har aldrig någosin brutit mot ett fredsavtal. Förstår du hur efterbliven du är när du tar hämtar dina nyheter från sociala medier?
Så jag ska hämta mina nyheter om Israel från FB istället? OK.

Sist jag tittade så var Västbanken tänkt att administreras av palestinierna som haft marken sedan 1948. Men numera befolkat av beväpnade unga judiska ideologer som med vapenvåld tar marken och hotar icke-judar. Typexempel på "dålig planering om man vill ha en långsiktig lösning".
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-20 kl. 13:36.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in