2026-08-19, 15:18
Medlem
Jag har insett med åren att jag tycker otroligt illa om staten Israel och dom som går deras ärenden här i väst. Man driver en stat som helt kretsar kring etnisk, kulturell och religös tillhörighet samtidigt som man kostar på sig att ha progressiva åsikter om vem som borde få invandrare till Europa. Vidrigt beteende.

Samtidigt finns det få saker jag har så svårt för som islamistiska/outbildade muslimer i allmänhet och palestinier i synnerhet. Jag har träffat många otroligt trevliga muslimer förstås, men det är alltid högutbildade försvenskade personer. Däremot unga muslimska aggressiva män och gamla kärringar som vägrar lära sig svenska avskyr jag med passion.

Varför är så många svenskar engagerade i konflikterna i Mellanöstern? De här människorna är geografiskt, kulturellt och religöst otroligt långt från Sverige.

Båda grupperna avskyr oss svenskar och ser ner på oss (trots att vi är ett otroligt framgångsrikt och välutvecklat samhälle med ett vackert och friskt folk som inte ständigt mördar, våldtar och krigar).

Vem fan bryr sig om Mellanöstern? Är det inte mycket mer rimligt att fokusera på våra inhemska problem - speciellt för våra politiker? Eller är det så att all invandring gjort att vi har en stor del av befolkningen som bryr sig mer om politiken i Mellanöstern än här i Sverige?
Citera
2026-08-19, 15:25
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Politikerna här verkar anse att "projektet Sverige" är färdigt.

Enda skillnaden mellan höger och vänster är att den ena vill skruva ned skatterna och minska välfärden, den andra vill skruva upp skatterna och öka välfärden (eller åtminstone inte skruva ner den).

Därför kanske Sverige blivit ointressant för svenska politiker, och fokus flyttas på andra det är synd om i världen, tex zigenare, ekonomiska migranter, transar.

Men samtidigt pågår det sedan länge ett folkmord av palestinier, som accelererat den senaste tiden då Israel inte ens låtsas vilja ha en tvåstatslösning, utan bara skjuter palestinska barn i könet eller ögonen. Sådant är svårt för normala människor att ignorera.
Citera
2026-08-19, 15:28
Medlem
53....so whats avatar
Det är precis samma fenomen i båda lägren!
Har haft århundranden på sig att anpassa sitt leverne till sin grannen, samtidigt som man hela tiden uppmuntrande sina barn att grannen skall vi ta död på.

Två idiotiska folk som inte lever under sina religioners största påbud att älska sin nästa.
Deras böckers skrivna ord har ingen relevans alls, sen skriker dom sig hesa att Gud är god...

Klar man ogillar såna primitiva folk som bara sprider hat i stället för att försöka komma överens och leva i fred och harmoni.
Citera
2026-08-19, 15:28
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Du är inte ensam....
Citera
2026-08-19, 15:34
Medlem
Onanikrems avatar
Skiter egentligen i både Israel och hamas men måste jag välja så väljer jag givetvis Israel.
Vi har ju sett hur hamskramare, islamister och palestinier beter sig här. Ju mer man ser, desto mindre sympati får de.

7/10, de gjorde i Israel var oförlåtligt och de kommer jagas ned till siste man hur många palestinska barn som än dör på kuppen. Det är bara ett konstaterande. De som var inblandade i massakern måste dö, spelar ingen roll var de befinner sig eller vem/vilka som kommer i vägen, de kommer jagas till världens ände om så vill.
Citera
2026-08-19, 15:41
Medlem
Pripps0.0s avatar
Det blir nog allt vanligare med tanke på senaste tidens utveckling. Israels agerande är dock slugare och mer långsiktigt, och därmed ett större hot mot vårt självbestämmande, än Islam.

Världsläget är komplicerat. Usa håller på att förlora sin roll som världspolis och dollarn som världsvaluta. Israel har ett kraftigt tag om Usa och många länder i EU. Många tror fortfarande på att judarna är Guds utvalda folk och stöttar denna satans synagoga.

Och till ängeln i kyrkan i Smyrna skriv: Detta är orden från den första och den sista, som var död och kom till livet: Jag känner till din lidande och din fattigdom, även om du är rik. Jag känner till förtalet från dem som säger att de är judar och inte är det, utan är Satans synagoga.

— Uppenbarelseboken 2:8–9
Och till kyrkans ängel i Philadelphia, skriv... "Jag känner till dina verk. Lyssna, jag har ställt upp en öppen dörr framför dig, som ingen kan stänga. Jag vet att du har liten makt, och ändå har du hållit mitt ord och inte förnekat mitt namn. Jag ska göra dem i Satans synagoga som säger att de är judar och inte är det, utan ljuger—jag ska få dem att komma och böja sig för dina fötter, och de ska få veta att jag har älskat dig."

— Uppenbarelseboken 3:7–9

https://en.wikipedia.org/wiki/Synagogue_of_Satan
Citera
2026-08-19, 15:41
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skiter egentligen i både Israel och hamas men måste jag välja så väljer jag givetvis Israel.
Vi har ju sett hur hamskramare, islamister och palestinier beter sig här. Ju mer man ser, desto mindre sympati får de.

7/10, de gjorde i Israel var oförlåtligt och de kommer jagas ned till siste man hur många palestinska barn som än dör på kuppen. Det är bara ett konstaterande. De som var inblandade i massakern måste dö, spelar ingen roll var de befinner sig eller vem/vilka som kommer i vägen, de kommer jagas till världens ände om så vill.
Kärlekens religion?
Citera
2026-08-19, 15:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Kärlekens religion?
Fredens och fridens religion, vi har haft den här rätt länge nu och börjat märka dess skadeverkningar.
Citera
2026-08-19, 15:52
Medlem
Comitiums avatar
Ja. Jag tar inte tagit ställning för någondera sidan.
Citera
2026-08-19, 15:54
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fredens och fridens religion, vi har haft den här rätt länge nu och börjat märka dess skadeverkningar.
Israel känns likvärdigt med Islam numera, kanske inte så konstigt då de är närbesläktade. Att muslimerna är här ser jag dock som Israels verk för att försvaga Europa.

Ska vi ha någon chans måste vi tillbaka till våra kristna rötter, Den heliga värdegrunden får oss bara att se löjliga och förtappade ut.
Citera
2026-08-19, 15:54
Medlem
Duvlorts avatar
Ser det som att välja mellan pest eller skoskav.
Citera
2026-08-19, 16:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Israel känns likvärdigt med Islam numera, kanske inte så konstigt då de är närbesläktade. Att muslimerna är här ser jag dock som Israels verk för att försvaga Europa.

Ska vi ha någon chans måste vi tillbaka till våra kristna rötter, Den heliga värdegrunden får oss bara att se löjliga och förtappade ut.
Att muslimer är här är våra tidigare politikers verk för att försvaga Europa. Polen, Österrike, Ungern ville inte ha dem. Varför skulle vi ta emot dem? "Vi är då resten av Europa"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in