2026-08-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag har insett med åren att jag tycker otroligt illa om staten Israel och dom som går deras ärenden här i väst. Man driver en stat som helt kretsar kring etnisk, kulturell och religös tillhörighet samtidigt som man kostar på sig att ha progressiva åsikter om vem som borde få invandrare till Europa. Vidrigt beteende.

Samtidigt finns det få saker jag har så svårt för som islamistiska/outbildade muslimer i allmänhet och palestinier i synnerhet. Jag har träffat många otroligt trevliga muslimer förstås, men det är alltid högutbildade försvenskade personer. Däremot unga muslimska aggressiva män och gamla kärringar som vägrar lära sig svenska avskyr jag med passion.

Varför är så många svenskar engagerade i konflikterna i Mellanöstern? De här människorna är geografiskt, kulturellt och religöst otroligt långt från Sverige.

Båda grupperna avskyr oss svenskar och ser ner på oss (trots att vi är ett otroligt framgångsrikt och välutvecklat samhälle med ett vackert och friskt folk som inte ständigt mördar, våldtar och krigar).

Vem fan bryr sig om Mellanöstern? Är det inte mycket mer rimligt att fokusera på våra inhemska problem - speciellt för våra politiker? Eller är det så att all invandring gjort att vi har en stor del av befolkningen som bryr sig mer om politiken i Mellanöstern än här i Sverige?
Jag kan inte för mitt liv förstå varför svennebananer öht har en åsikt om vad religiösa dårar har för sig i deras sandlåda. Varför protestera i Stockholm för ena eller andra sidan? Tror idiotjävlarna att Muhammed bryr sig om att de står med sina jävla plakat flera hundra mil bort? Abdullah bombar nog fan sjukhus utan en tanke på vad Johansson i Sverige anser.
Citera
2026-08-19, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jaha, du förespråkar immunitet för Hamas när de begår terrordåd. Jo, så kan man ju tycka förstås. Men när du ger Hamas immunitet kommer de upprepa sina terrordåd igen och igen. Hade du förespråkat immunitet även för terrorister som mördar 1200 svenskar och sedan flyr över gränsen till Norge och gömmer sig i Oslo? Sen kan de med jämna mellanrum mörda svenskar och sen fly tillbaka till säkerheten i Oslo, där de inte får eftersökas eftersom "civila" och i "synnerhet då barn" kan drabbas.

Tråden handlar väl om hur vanligt det är att tycka negativt om både islamister och israel. Du tillskriver mig saker som inte stämmer.
Citera
2026-08-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehabilitator
Tråden handlar väl om hur vanligt det är att tycka negativt om både islamister och israel. Du tillskriver mig saker som inte stämmer.

Skriv vad du tycker då. Min tolkning av ditt inlägg är att du tycker det är fel av Israel att gå på offensiven i Gaza eftersom det drabbar "civila" och "barn". Krig i tätort kommer alltid drabba civila i någon mån, det är oundvikligt. Så säger man nej till kriget mot Hamas i Gaza har man de facto gett Hamas immunitet.
Citera
2026-08-19, 21:55
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag kan inte för mitt liv förstå varför svennebananer öht har en åsikt om vad religiösa dårar har för sig i deras sandlåda. Varför protestera i Stockholm för ena eller andra sidan? Tror idiotjävlarna att Muhammed bryr sig om att de står med sina jävla plakat flera hundra mil bort? Abdullah bombar nog fan sjukhus utan en tanke på vad Johansson i Sverige anser.

Många gör sig ett namn eller karriär på konflikten.
Citera
2026-08-19, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej men DU skrev att du tyckte det var rimligt att protestera mot Israel, och det börjar bli rätt uppenbart att du inte har något svar på frågan vilket betyder att om du ska vara konsekvent så ska du låta muslimen skära halsen av dig vid nästa terrorattentat. För det är ju det som tycker att Israel ska göra.

Min åsikt är negativ mot både islamister och israel i allmänhet, sett över en längre tid. För att civila och barn drabbas. Det är klart att du är upprörd över terrorattentatet, det förstår jag.
Citera
2026-08-19, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Skriv vad du tycker då. Min tolkning av ditt inlägg är att du tycker det är fel av Israel att gå på offensiven i Gaza eftersom det drabbar "civila" och "barn". Krig i tätort kommer alltid drabba civila i någon mån, det är oundvikligt. Så säger man nej till kriget mot Hamas i Gaza har man de facto gett Hamas immunitet.

Med tanke på hur skickliga mossad är skulle man kunna tänka sig kirurgiska operationer riktade mot alla förövare. Men jag vet faktiskt inte. Min negativa inställning är allmän sedd över en längre tid och inte bara det senaste.
Citera
2026-08-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehabilitator
Med tanke på hur skickliga mossad är skulle man kunna tänka sig kirurgiska operationer riktade mot alla förövare. Men jag vet faktiskt inte. Min negativa inställning är allmän sedd över en längre tid och inte bara det senaste.

Nej det kan man inte tänka sig. Det handlar om i storleksordningen 5000 terrorister (7 oktober attacken, Hamas har tiotusentals ytterligare terrorister i leden) och de gömmer sig i ett tunnelnätverk som sträcker sig under hela Gaza. Dessutom skjuter dom hela tiden raketer mot Israel från sina terrornästen.
Citera
2026-08-19, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
då får du väll lära dig att levamed eländet, det är ju självvalt.

Du är gullig som inte förstår piken. Jag har inget val, ni är alla vänsterpack.
Citera
2026-08-19, 22:35
Medlem
Homofilens avatar
Jag hade inte brytt mig om båda sidorna bombade sönder varandra till aska.

Det är precis som TS säger, det är inte vårt problem.
Citera
2026-08-19, 22:42
Avslutad
Citat:
Jag har insett med åren att jag tycker otroligt illa om staten Israel och dom som går deras ärenden här i väst. Man driver en stat som helt kretsar kring etnisk, kulturell och religös tillhörighet samtidigt som man kostar på sig att ha progressiva åsikter om vem som borde få invandrare till Europa. Vidrigt beteende.

Samtidigt finns det få saker jag har så svårt för som islamistiska/outbildade muslimer i allmänhet och palestinier i synnerhet. Jag har träffat många otroligt trevliga muslimer förstås, men det är alltid högutbildade försvenskade personer. Däremot unga muslimska aggressiva män och gamla kärringar som vägrar lära sig svenska avskyr jag med passion.

Varför är så många svenskar engagerade i konflikterna i Mellanöstern? De här människorna är geografiskt, kulturellt och religöst otroligt långt från Sverige.

Båda grupperna avskyr oss svenskar och ser ner på oss (trots att vi är ett otroligt framgångsrikt och välutvecklat samhälle med ett vackert och friskt folk som inte ständigt mördar, våldtar och krigar).

Vem fan bryr sig om Mellanöstern? Är det inte mycket mer rimligt att fokusera på våra inhemska problem - speciellt för våra politiker? Eller är det så att all invandring gjort att vi har en stor del av befolkningen som bryr sig mer om politiken i Mellanöstern än här i Sverige?

Båda grupperna har 0 med Sverige att göra.
Citera
2026-08-20, 01:15
Medlem
baron-brazils avatar
Vet inte.
Men jag liksom dig avskyr båda delar.

Anser dock att judarna är roten till allt onda.
Så måste jag välja så anser jag att judarna är de vidrigaste av alla och något jag förevigt kommer motarbeta i den mån jag kan.
Citera
2026-08-20, 01:42
Avstängd
Citat:

Jag känner lika. Och även så ang. Ukraina och Ryssland. De är skurkstater hela bunten.

Man måste inte ta ställning för nån när alla inblandade är auktoritära rövhål. Tyvärr råkar oskyldiga och civila illa ut i 3 av de staterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in