Citat:
Ursprungligen postat av
Storanglaren
Den här frågan är riktad till er som har minst sju siffror på ert sparkonto.
Vad gör ni för extra som miljonärer?
Jag själv kan berätta vad jag gör för extra och friheten att kunna "trycka till" lite extra när så krävs.
Bokar alltid första klass på flyg när det finns eller Business om inte första klass finns.
Bokar alltid egen loge på konserter och backstage-biljetter.
Tar alltid taxi när jag behöver åka kollektivt kortare sträckor för att slippa allmogen i kollektivtrafiken.
Bokar alltid lite dyrare rum på semestern och betalar extra för att gå före i köer och sånt.
Det var härligt nyligen när jag var i London på Madame Tussauds när jag köpt VIP-bilejtter och kunde runda hela kön och få en egen ingång. Kom in 10 minuter före övriga i kön och kunde kolla i lugn och ro så jag hann vidare till nästa rum innan pöbeln släpptes på.
Åkte på kryssning i Karibien och fick då gå på restauranger som övriga resenärer inte släpptes in på och fick även komma in före de vanliga kryssningsresenärerna och ta plats till underhållningen så jag kunde välja bästa plats.
Rent allmänt tycker jag dock att det borde vara fler ställen man skulle kunna köpa sig fri från samröre med allmogen och pöbeln (det vill säga barnfamiljerna och medelsvenssons).
Men det där krävs ju inte. Jag gör MOTSATSEN

= Jag behöver inga "penisförlängare"

har alltid köpt fula gamla men bra fungerande bilar och klär mig oftast helst som en Thailänsk fattig bonde. Och då tjejer/kvinnor frågat mig vad jag jobbar med sa jag bara "distribution" som om jag var anställd, fastän jag var ägaren. (Fast klädde upp mig vid kundbesök och danser, men inte vid t ex bankbesök för då är det jag som är kunden.)
Gillar inte att gå på restaurant över huvud taget och inga hotel utom om jag anländer för sent för att hinna kolla utbud på plats. T ex på ett ställe har jag hittat en helt ok studiotyp lägenhet i ett "boadinghouse" för 800 kronor plus el per MÅNAD på en mycket populär turistö...
Det är mest snobbar som dig, som jag INTE vill umgås med alls
Iofs är det inte många utöver barn, som jag tycker är värda min tid, men de få undantagen är "vanligt folk" men smartare. Bor enskilt för att slippa folk då jag är hemma.
Jag fortsätter leva ekonomiskt, vilket gjorde att jag blev miljonär...
Många tror att det måste betyda att man lever snålt, men de begriper inte ekonomi...
Jag har skrivit utförligt tidigare om hur man kan leva ekonomiskt, men ändå ha mycket.
T ex innan jag sålde mitt företag med 70 anställda, gjorde jag i genomsnitt av med bara "existensminimum" men hade ändå insatslägenhet, bil, biljard, en massa hobbies, liten segelbåt, sommarstuga...
(Utöver det hade jag genom helägda företaget även en van och en till insatslägenhet, som jag hade smygkontoricerat.)
Då hobbies kostar i inköp men (s g s) inget att använda kan genomsnittliga månadskostnaden ändå vara liten...
Precis som då jag investerar köper jag då priset är mindre än vad saken är värd
d v s köper från konkursbon, utförsäljningar, grossister, begagnat...
Har även jobbat mycket GRATIS:
/sportföreningsledare. (Jag lånade även ut till finansieringen då jag ville göra en satsning mot eliten då vi låg i näst lägsta divisionen då jag tog över ledningen och coachjobbet för både senior och de bästa ungdomslagen efter att jag hade skapat dem. Jag garanterade även med privata pengar att klubben inte skulle gå back, för annars lät de mig inte göra satsningen

/en Hjälp-till-själv-hjälpsorganisation, som jag grundade. Vi tiggde INTE pengar (men surplusgejer) vi i ledningen har betalat allt ur egen ficka...
/Inte genom hjälporganisationen, men nu håller jag på att starta två företag i SOasien som är en kombination av bra investering och aid. Först tänkte jag göra en för egen vinst och en non-profit åt en fattig stam där, men under researchen om vad produktion kan vara bra, märkte jag att det går bra att kombinera. Så jag har rätt till stora kakan av vinsten, de får lite jobb, lite mer betalt än det vanliga där plus att jag har lovat bort att de får minst 20 %. Men om de sköter sig slutar det nog med att jag testamenterar allt till dem.
EN sak har jag ändrat sedan jag blev "ålderspensionär". Är inte ekonomisk gällande TV-kanaler

En massa sport.