2026-08-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Den här frågan är riktad till er som har minst sju siffror på ert sparkonto.

Vad gör ni för extra som miljonärer?
Jag själv kan berätta vad jag gör för extra och friheten att kunna "trycka till" lite extra när så krävs.
Bokar alltid första klass på flyg när det finns eller Business om inte första klass finns.
Bokar alltid egen loge på konserter och backstage-biljetter.
Tar alltid taxi när jag behöver åka kollektivt kortare sträckor för att slippa allmogen i kollektivtrafiken.
Bokar alltid lite dyrare rum på semestern och betalar extra för att gå före i köer och sånt.
Det var härligt nyligen när jag var i London på Madame Tussauds när jag köpt VIP-bilejtter och kunde runda hela kön och få en egen ingång. Kom in 10 minuter före övriga i kön och kunde kolla i lugn och ro så jag hann vidare till nästa rum innan pöbeln släpptes på.
Åkte på kryssning i Karibien och fick då gå på restauranger som övriga resenärer inte släpptes in på och fick även komma in före de vanliga kryssningsresenärerna och ta plats till underhållningen så jag kunde välja bästa plats.

Rent allmänt tycker jag dock att det borde vara fler ställen man skulle kunna köpa sig fri från samröre med allmogen och pöbeln (det vill säga barnfamiljerna och medelsvenssons).

Bokar första klass på flyget? Det är mer ett bevis på att man är förståndshandikappad än att man har pengar, jag googlade enkelresa Stockholm- New York den 31/8, ekonomi ca 8000, första klass 235.000, första klass tog dessutom längre tid
Citera
2026-08-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ser ut som en trolltråd till att börja med men att du insisterar på att du flyger första klass får mig att tro det ännu mer.

Värdelös klass egentligen och det är väl därför den håller på att försvinna.

Även som rik tar det emot att lägga 75k-200k på reguljär flyg på något som inte är mycket bättre än business.

Fast så mycket kostar inte första klass.
Går ofta att hitta för 30-40k tur och retur på atlantflyg.
Fast jag håller med dig, det är bara marginellt bättre än business...
Citera
2026-08-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Bokar första klass på flyget? Det är mer ett bevis på att man är förståndshandikappad än att man har pengar, jag googlade enkelresa Stockholm- New York den 31/8, ekonomi ca 8000, första klass 235.000, första klass tog dessutom längre tid

Gjorde en enkel sökning och hittade 1a klass med British Airways för 49,000 kr tur och retur.
Citera
2026-08-20, 12:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Jag själv kan berätta vad jag gör för extra och friheten att kunna "trycka till" lite extra när så krävs.
Bokar alltid första klass på flyg när det finns eller Business om inte första klass finns.
Tar alltid taxi när jag behöver åka kollektivt kortare sträckor för att slippa allmogen i kollektivtrafiken.
Bokar alltid lite dyrare rum på semestern och betalar extra för att gå före i köer och sånt.
Det var härligt nyligen när jag var i London på Madame Tussauds när jag köpt VIP-bilejtter och kunde runda hela kön och få en egen ingång. Kom in 10 minuter före övriga i kön och kunde kolla i lugn och ro så jag hann vidare till nästa rum innan pöbeln släpptes på.
Åkte på kryssning i Karibien och fick då gå på restauranger som övriga resenärer inte släpptes in på och fick även komma in före de vanliga kryssningsresenärerna och ta plats till underhållningen så jag kunde välja bästa plats.

Rent allmänt tycker jag dock att det borde vara fler ställen man skulle kunna köpa sig fri från samröre med allmogen och pöbeln (det vill säga barnfamiljerna och medelsvenssons).

Vid en snabb titt i din posthistorik ser man tydligt att du är riktigt korkad, lev vidare i din fantasi.

(FB) Inte miljonär vid byte till Euro - varför inte byte rakt av?
Citera
2026-08-20, 12:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du är nyrik va?

Titta i TS posthistorik, han är rik i fantasin.

(FB) Inte miljonär vid byte till Euro - varför inte byte rakt av?
Citera
2026-08-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfsat-Rik
Fast så mycket kostar inte första klass.
Går ofta att hitta för 30-40k tur och retur på atlantflyg.
Fast jag håller med dig, det är bara marginellt bättre än business...

Det var det enda priset jag fick upp just då, Air France
Citera
2026-08-20, 14:56
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:

Jag äger min tid.

Jag gör saker jag tycker om att göra. Nej inte åka privatplan och ser världen. Även om jag hade velat. Har barn så är låst.

Jag vaknar när jag vill, jag tränar när jag vill, gör i stort sätt vad jag vill inom rimliga gränser.

Jag kommer lägga mycket av pengarna till mina barn när dom är äldre. Så dom slipper slava för överlevnads pengar.
Citera
2026-08-20, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfsat-Rik
10 siffror betyder att du äger 1-9 miljarder, och det tror jag knappast att du gör.

Nej, du tänker på tiosiffrigt, inte tio siffror.
Citera
2026-08-20, 16:46
Medlem
Comitiums avatar
Med detta vill jag bara ha sagt att det räcker inte med att vara miljonär om det ska vara intressant. Man måsre vara MÅNGMILJONÄR: "Miljonär" med 23 kvm på Östermalm (100 tkr/kvm). Ja vad gör han för speciellt? Sitter med datorn på café så att han inte behöver vara instängd i sin mörka lilla kvart.
Citera
2026-08-20, 17:53
Medlem
carlpetersen73s avatar
Fattigmiljonär, har mitt kapital investerat i två mindre fastigheter. Så jag kan ju inte göra något speciellt, mer än att känna viss trygghet i att det blir bra vid pension då de säljs av
Citera
2026-08-20, 17:56
Medlem
Citat:

I min bok ska du ha miljoner att spendera. Och när de är spenderade så har du fortfarande miljoner kvar.

Att sitta på tillgångar i form av aktier, bostäder hit och dit har väldigt många.
Man är heller inte miljonär förrän man säljer sina aktier och har pengarna på kontot
Citera
2026-08-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
I min bok ska du ha miljoner att spendera. Och när de är spenderade så har du fortfarande miljoner kvar.

Att sitta på tillgångar i form av aktier, bostäder hit och dit har väldigt många.
Man är heller inte miljonär förrän man säljer sina aktier och har pengarna på kontot

Vilket konstigt resonemang. Där är väl ingen som sitter med en massa miljoner i kontanter. Självklart jobbar pengarna med att vara investerade när de inte behövs till annat. För oss vanliga dödliga kan man direkt konvertera investerade pengar till likvida när man vill. Heter man Warren Buffet eller Elon Musk så är det lite svårare att få loss pengarna dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in