2026-08-19, 20:13
Medlem
Freebops avatar
Inget speciellt? Bokade min första vinterresa någonsin till Spanien. Säger väl något. Och nej inte "business class"
Citera
2026-08-19, 20:19
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
+1
Det där hade lika gärna jag kunnat skriva.
Ja. Har man inte bränt alla pengar på skit som ”man ska ha” har man dem kvar. Lite arv och några fastighetsaffärer senare är man flott.
Citera
2026-08-19, 20:21
Bannlyst
Jobbar, sparar, investerar, lever väldigt billigt 70% av lönen åker in i fonder eller aktier varje månad.
Citera
2026-08-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
+1
Det där hade lika gärna jag kunnat skriva.

Det kanske är så för de allra flesta. Sinnesro är mycket värdefullt. Man kan köpa om man vill så det finns inget uppdämt behov eller en omöjlig önskan om saker som hägrar bortanför horisonten. Då är det inte lika intressant längre. Vem springer och köper Armanikostymer, klockor, Gucciskor, lyxresor, Champagne, röker flådiga cigarrer, äter gåslever och oxfilé, dricker drinkar på Riche... Urk. Det trodde man var det liv man skulle vilja leva som "rik" då man var typ 16 år.
Citera
2026-08-19, 20:36
Medlem
Inte ett skit. Lever som vanligt och fortsätter spara så det blir ännu härligare senare. Klarar att både spara och göra/köpa det jag vill. Argument att man ska bränna allt bara för man är ung är tecken på intelligensbrist. Inte som att jag har det dåligt även om det sparas en del pengar.

Mycket dyrt är helt ointressant. Hur kul är det att köpa massa meningslösa lyxkläder. Hinner knappt använda prylarna jag har. Och hur kul är det med en ny telefon för 12e året i rad med samma funktion som den gamla egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Miljonär och miljonär.....

Sjusiffriga belopp netto kan vara vad som helst. 1 miljon som 25-åring är inget att hålla i handen. Det försvinner med krogen, bilar, hus, kärring och barn.
Om man inte förvaltar pengarna alls möjligen utan gör som alla andra dumhuvud och köper en för dyr bil det första man gör.
Senast redigerad av kalleboool 2026-08-19 kl. 20:40.
Citera
2026-08-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så varför sparar du dina pengar till arvingarna? De kommer inte ens att bli glada, bara slåss.

Har det slagit dig att pengarna (och de låga utgifterna) är det som gör att personen i fråga kunnat gå i pension vid 57? Tycker du det vore smart att bränna pengarna och börja arbeta igen?

Låter knappast som personen i fråga sparar/snålar till sina arvingar för tillfället.
Citera
2026-08-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seelsorge
På transatlantiska flygningar till USA är det inte roligt att sitta ihop klämd som en sardin. Därför betalar jag gärna för första klass. Jag flyger bekvämt, men sällan. Borta bra hemma bäst.

Ser ut som en trolltråd till att börja med men att du insisterar på att du flyger första klass får mig att tro det ännu mer.

Värdelös klass egentligen och det är väl därför den håller på att försvinna.

Även som rik tar det emot att lägga 75k-200k på reguljär flyg på något som inte är mycket bättre än business.
Citera
2026-08-19, 21:07
Medlem
Haha sjuka jävla mytomaner. Första 10 inläggen är fullt av användare som påstår att de är miljonärer.

Tragiskt liv man måste ha om man får ut något av att ljuga som ni gör
Citera
2026-08-19, 21:07
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Skryter om det på Flashback!!

Men mest handlar det om att retas med den svenska avundsjukan som florerar här.

Inte bara på Flashback.
Svensken har avundsjukan medfödd, så jag tiger privat men vässar anonymt..

Du får bara ovänner om du skrävlar.
Citera
2026-08-19, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ser ut som en trolltråd till att börja med men att du insisterar på att du flyger första klass får mig att tro det ännu mer.

Värdelös klass egentligen och det är väl därför den håller på att försvinna.

Även som rik tar det emot att lägga 75k-200k på reguljär flyg på något som inte är mycket bättre än business.

Du har helt rätt det var Business Class med SAS under hösten kostade 26.000 kronor. My bad.
Citera
2026-08-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Ja, och jag KAN äta oxfilé till frukost.
MEN filosofin som möjliggjort ens "förmögenhet" bygger på den smala vägen. Inga bekväma snabba lösningar. Så om jag blir lite småhungrig på stan så springer jag inte till Pressbyrån direkt och köper en bulle och en läsk. Det är späkandet som byggt ens karaktär och den är svår/omöjlig att rucka på.

Nä det är bla så man blir tät anser jag. Men nu är du 60 + om jag läste rätt så en taxi ibland.. el en limousine skjuts.. Oxfilé t frukost skulle jag dock aldrig äta. Inte ens varje dag t middag. Klart överskattad rätt.
Citera
2026-08-19, 21:44
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du är nyrik va?
Snarare jag-tror-att-jag-kommer-att-bli-rik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in