Citat:
Ursprungligen postat av
bobbyhund
Sjukhuset är inte en magisk plats där allt som sker är skyddat av tystnadsplikt oavsett vad.
Sluta knarka på sjukhus så slipper du att de ringer polisen på dig när du är på sjukhus, en väldigt enkel lösning på framtida problem.
Jag var redan väldigt påverkad av benzo och då tänker man inte riktigt klart. Det var korkat att försöka göra det på en toalett jag inte ens fick låsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror Fazer
Ska akuten vara en fristad att ta droger på?
"oj ursäkta, ge mig en sekund bara och förresten så får du inte ringa vakt eller polis, jag ska bara ta lite droger och jag är faktiskt inlagd här förstår du så detta ger mig diplomatisk immunitet. Har du rena kanyler förresten?"
Tänka sig att rätt till vård även ska innebära rätten att ta droger SAMTIDIGT. Kanske ska staten bekosta knarket också, det är trots allt ett sjukhus? Där ska man ju få hjälp?
Överdrifter. Sådär tänkte jag inte det skulle va. 😆 Jag var rejält benzad och lyricad. Lite enklare att diskret svälja några piller än att fixa linor och snorta. Det var korkat men jag tänkte inte på det då. Självklart skulle dom komma in om en liten stund när jag inte fick låsa dörren. Men jag trodde inte som skulle kalla på polis för ett brott som inte ens ger fängelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Det var såklart riktigt dumt av ts att göra det. Men det låter inte som något som ger ett års fängelse eller mer, vilket krävs för att bryta sekretess (har jag precis lärt mig). Jag tror ts var stökig, polis tillkallades och det uppdagades att han tog droger, i den ordningen.
Just det dom borde inte tillkallas polis för ett sånt litet brott. Möjligtvis vakter kunde jag köpt men inte tre kaxiga aina. Har skrivit flera gånger innan att jag var inte det minsta stökig. Hur lugn och sansad som helst. Hade tagit mycket benzo och lyrica. Men även utan det så är jag ingen våldsam person. Aldrig blivit arg eller våldsam när jag druckit alkohol eller när jag tagit alla dessa droger och blandningar som jag testat. Aldrig blivit aggressiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
Detta gäller ju bara saker som framkommer vid din vårdkontakt - t ex om du söker vård för att du har högt blodtryck och ont i bröstet och säger att du tagit Kokain.
Om du blir påkommen med att ta Kokain på akuten när du är där av en annan anledning så kommer de givetvis kontakta polisen.
Det var drogrelaterat till varför jag var där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brajia
Du har uppenbarligen knarkat sönder din hjärna, och du är helt självisk.
Du inser väl att du kommer dö ganska snart av ditt bruk?
Och du känner säkert att livet utan knark är ett mörkt hål, för vad har du som gör dig glad utan lite kallt knark? Hänga på flashback?
Så, var du en självisk liten skit innan du började knarka eller kom det som en försvarsmekanism när du insåg att alternativet till livet utan knark var att lägga dig på tågspåret?
Ja jag inser det och därför har jag gått med på en avgiftning till. Så fort det finns plats så ringer dom.
Ja livet utan knark är ett svart hål i början. Men det går ju över om man lyckas stå ut. Lyckades inte det sist. Har ju andra intressen som jag tyvärr inte utövat sen jag började med det här.
Jag var inte självisk innan. Tänkte på andra i första hand. Men ja jag har blivit självisk och mycket av min empati har försvunnit. Men det kommer väl tillbaka så småningom.