2026-08-18, 21:37
Medlem
Blev påkommen med att försöka snorta lite tjack när jag var på akuten. Hann inte för dom tog allt ifrån mig. Helt ok med det. Förstår varför. Men sen helt plötsligt kom tre poliser stående runt mig. Personalen hade alltså brutit mot tystnadsplikten och ringt dom. Jag var inte det minsta våldsam eller utåtagerande. Helt lugn. Liten och klen. Är detta ok eller har dom begått ett fel som bröt mot tystnadsplikten?
Citera
2026-08-18, 21:41
Medlem
Ajogens avatar
Om din historik. Inte att du tjackar på sjukhuset.
Citera
2026-08-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Om din historik. Inte att du tjackar på sjukhuset.
Så min historik som knarkare ger dom rätt att bryta tystnadsplikten och kalla dit snutar?
Citera
2026-08-18, 21:49
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Så min historik som knarkare ger dom rätt att bryta tystnadsplikten och kalla dit snutar?
Du begick ett brott på sjukhuset. Du är inte skyddad av tystnadsplikt över det.
Citera
2026-08-18, 21:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Att du knarkar på akuten har absolut ingenting med tystnadsplikten att göra.
Citera
2026-08-18, 21:54
Medlem
Förr var tumregeln att vård och socialtjänst bröt sekretessen först om de fick kännedom om ett brott som kunde ge mer än två års fängelse men tror att Tidö ändrat på det. Vet dock inte hur den nya tumregeln lyder.
Citera
2026-08-18, 21:56
Medlem
De frågade inte varför du var där. Varför ska polisens tid och resurser behöva gå till en idiot som beter sig så här? Som påverkad kan du orsaka stora problem. I din situation skulle jag skämmas. Vilken pajas! 🤡
Citera
2026-08-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du begick ett brott på sjukhuset. Du är inte skyddad av tystnadsplikt över det.
Trodde bara det var grövre brott dom fick anmäla. Detta ger bara böter.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Att du knarkar på akuten har absolut ingenting med tystnadsplikten att göra.
Det har det väl? Trodde bara dom fick anmäla grövre brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Förr var tumregeln att vård och socialtjänst bröt sekretessen först om de fick kännedom om ett brott som kunde ge mer än två års fängelse men tror att Tidö ändrat på det. Vet dock inte hur den nya tumregeln lyder.
Det var detta jag trodde. Att det bara var grövre brott som fick anmälas.

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
De frågade inte varför du var där. Varför ska polisens tid och resurser behöva gå till en idiot som beter sig så här? Som påverkad kan du orsaka stora problem. I din situation skulle jag skämmas. Vilken pajas! 🤡
Tror du jag ville ha dom där eller? Vill inte ha nån jävla aina i närheten av mig. Dom måste ha jävligt gott om resurser om dom kommer tre st för en sån skitsak. Hade inte orsakat några problem som påverkad. Blir pigg och glad av tjack. Faktiskt aldrig blivit arg eller våldsam av något jag tagit och den listan börjar bli lång.
Senast redigerad av Snard 2026-08-18 kl. 22:12.
Citera
2026-08-18, 22:06
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Du begick ett brott så då kan du glömma tystnadsplikten den gäller inte!
Citera
2026-08-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Poängen med att vården inte ska behöva bryta sekretess vid tex substansbruk är att dessa personer öht ska våga söka vård.
Citera
2026-08-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Poängen med att vården inte ska behöva bryta sekretess vid tex substansbruk är att dessa personer öht ska våga söka vård.
Exakt
Citera
2026-08-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Hann för det första inte ta nåt innan dom tog det ifrån mig. Dessutom är det ett så milt brott att det bara ger böter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in