Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Ja och om någon mår dåligt så har vi något som kallas yttrandefrihet. Antar du försöker undvika ämnet. Jag ville få fram att du också har yttrandefrihet och då skrev du att det är skillnad på olika saker om jag förstod det rätt. Då behöver du kolla upp vad yttrandefrihet är. Det är väl självklart att man kan sjukskriva sig om man har anledning. Arbetsgivaren var ju snabb och löste problemet. Yttrandefrihet i sin renaste form.
Antar du är SD för då tar man saker personligt. Det finns väl ingen i SD som gör något för någon annan... Så dubbelmoral på er. Så genomskinligt...
Nej jag frågade bara vem som ska få ha rätten att bli hörd, alla eller några få vilket du inte uppfattade, och med det menar jag att man ska inte försöka strypa en grupp bara för att den andra inte håller med och strejkar, det är rena dagisnivån och särbehandlingen. Om problemet är yttrandefrihet så får ju alla säga sitt vilket i detta fall och förra valet också inte accepteras av en del människor, så då undrar jag har bara vissa rätt att trycka reklam, uttrycka sig och tvinga sin vilja fram rätt ? Folk får strejka så mycket dom vill, folk får tycka vad dom vill också i Sverige.
Det handlar om att känna sig utvald och ställd i ett hörn, som ett litet barn, då får man ju antingen acceptera alla och anpassa sig till ett samhälle som vuxen eller så får man ju knalla vidare till något som kanske passar ens tyck o tänk bättre? Det är absolut ingenting som är konstigt med det här, det fick man ju lära sig redan som litet barn.
Passar det inte så, finns det ett gammalt ordspråk det bör du ha hört.
Ja du har rätt att anta, det spelar ingen roll vad jag röstar på men mina värderingar är något jag inte tullar på, oavsett om du skriker som en fågelunge som vuxen så ändrar du inte på dom vem du än är, jag kan fortfarande tycka om en person som inte tycker som jag, men beter du dig på detta sättet så tror jag inte någon vill ha med dig att göra till slut, det är nog lite där frågan i allt detta ligger