2026-08-18, 22:49
Medlem
Wajis avatar
Sverige är bra jävla konstigt och de är invandrare som skall styra och ställa.

Budskapet vänder sig till dom som går på bidrag och att svenskar har fått nog av migrationen.

Så lyckas man hitta 20 somalier som jobbar och kör buss och de blir kränkta av det.

Det slutar med att alla sjukskriver sig och man ändrar en godkänd reklam till ej godkänd pga 20 somalier sjukskriver sig i protest ?

Det är kanske dom som vill åka hem och mer pengar i fickan än att jobba får dom. Blev kanske kränkta och tog chansen
Citera
2026-08-18, 22:50
Medlem
Sidhellacopters avatar
Varför får de inte somalierna sparken för otillåten frånvaro?
Citera
2026-08-18, 22:52
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Jag började faktiskt gråta när jag läste om detta och Tobias Anderssons kalla svar.
Detta är människor som arbetar och har samma rättigheter som vem som helst. De ska få känna sig trygga på sitt arbete och ska inte behöva mötas av sådana elaka ord.
Var man inte välkommen enligt SD om man jobbade? Så varför inte visa förståelse för dessa människor som gör just det och känner sig ovälkomna?
Nej, de kan ju aldrig göra rätt enligt rassarna.

Hallå? Såklart det inte är så roligt att läsa sådana budskap?? Det fattar väl alla om man verkligen letar därinne någonstans där det eventuellt kan finnas lite empati???

Empatin är slut. Sverige är svenskarnas land.

Det finns för övrigt 19 miljoner somalier i Somalia plus de olika somaliska diaspororna runtom i världen som säkerligen uppgår till någon eller några miljoner totalt. Hur många svenskar finns det i Sverige? I bästa fall 8,5 miljoner. Det är vi som är minoriteten. Sverige åt svenskarna. Europa åt européerna.
Citera
2026-08-18, 22:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Jag började faktiskt gråta när jag läste om detta och Tobias Anderssons kalla svar.
Detta är människor som arbetar och har samma rättigheter som vem som helst. De ska få känna sig trygga på sitt arbete och ska inte behöva mötas av sådana elaka ord.
Var man inte välkommen enligt SD om man jobbade? Så varför inte visa förståelse för dessa människor som gör just det och känner sig ovälkomna?
Nej, de kan ju aldrig göra rätt enligt rassarna.

Hallå? Såklart det inte är så roligt att läsa sådana budskap?? Det fattar väl alla om man verkligen letar därinne någonstans där det eventuellt kan finnas lite empati???

De visar ju bara att det finns ett återvandringsbidrag. Herregud.
Det är många somalier som åker på dessa bussar.

Hoppas verkligen att du är en klimakteriekärring.
Om du är man och gråter över struntsaker som det här så blir man ju fan mörkrädd.

Västtraffik godkände ju till och med det hela.
Senast redigerad av Tuor 2026-08-18 kl. 23:01.
Citera
2026-08-18, 22:54
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Empatin är slut. Sverige är svenskarnas land.

Det finns för övrigt 19 miljoner somalier i Somalia plus de olika somaliska diaspororna runtom i världen som säkerligen uppgår till någon eller några miljoner totalt. Hur många svenskar finns det i Sverige? I bästa fall 8,5 miljoner. Det är vi som är minoriteten. Sverige åt svenskarna. Europa åt européerna.

Men de bor här och jobbar här. Sverige är deras land också. Vad är så jobbigt med det?
Citera
2026-08-18, 22:54
Medlem
Gentss avatar
Det luktar arbetsvägran.
Citera
2026-08-18, 22:55
Medlem
colis avatar
Citat:

Tror du att många andra av oss tycker det är roligt att läsa vissa partiers valaffischer om högre beskattning av jobb, dyrare bensin, bilförbud och mer problem med ökad sopsortering?
Men vi kan rimligen inte kräva att dessa valaffischerna tas bort - för annars vägrar vi gå till jobbet.

Grunden till att man måste acceptera även valpropaganda som man inte gillar stavas demokrati.
Passar inte demokrati-galoscherna får man flytta utomlands.
I Sverige censurerar man inte andras lagliga partipolitiska åsikter och låter självklart även misshagliga valaffischer hänga kvar tills valet är över.
Senast redigerad av coli 2026-08-18 kl. 22:59.
Citera
2026-08-18, 22:56
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Men de bor här och jobbar här. Sverige är deras land också. Vad är så jobbigt med det?

Jag kan bo och jobba i Somalia, men likförbannat är Somalia somaliernas land. Vad är så konstigt med det?
Citera
2026-08-18, 22:59
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tror du att många andra av oss tycker det är roligt att läsa vissa partiers valaffischer om högre beskattning av jobb, dyrare bensin, bilförbud och mer problem med ökad sopsortering?
Men vi kan rimligen inte kräva att dessa valaffischerna tas bort - för annars vägrar vi gå till jobbet.

Grunden till att man måste acceptera även valpropaganda som man inte gillar stavas demokrati.
Passar inte demokrati-galoscherna får man flytta utomlands.
I Sverige censurerar man inte andras lagliga politiska åsikter och låter självklart även misshagliga valaffischer hänga kvar tills valet är över.

Jag kan också bli irriterad på valaffischer med budskap som jag inte håller med om. Men, jag har inte, och tror inte heller du känt dig ovälkommen i landet där du bor av någon valaffisch. Så det går inte riktigt att jämföra.
Citera
2026-08-18, 23:03
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Hade du kört en buss med texten ”öppna munnen svennejävel”?

Jag betalar ju skatt som går till SVTs folkutbytespropaganda. Så varför inte.

Hade det varit bussbolagets budskap hade jag kanske inte velat köra. Men nu är ju bussbolaget bara en budbärare. Tumregeln är att man inte ska skjuta budbärare.

Sedan kan jag nog faktiskt tycka att bussar borde vara fria från både politiska budskap och reklam för byxor, talböcker och deodoranter.
Citera
2026-08-18, 23:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Prideflaggor och reklam måste de åka runt med även om man ogillar HBTQ men SD-reklam är oki att säga nej till och sjukskriva sig.
Antingen så ska alla få göra reklam eller ingen anser jag.
Citera
2026-08-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Japp, en medvetet riktad förnedringskampanj .
Vilket jävla skräp av ett riksdagsparti att ägna sig åt sånt i en valrörelse, eller öht för den delen.
Jag ställer mig helt bakom chaufförerna.
Håller helt med. Bara ondskefulla budskap från SD, som sätter en
ära i att bete sig illa.
För några år sen handlade det om tunnelbanevagnar som skulle
gå till Kabul.
Det är inte konstigt att borgerliga väljare lämnar Tidö och istället väljer C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in