2026-08-18, 22:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så dom sjukskriver sig för att dom är kränkta? Är inte det någon typ av bedrägeri? Man ska väl vara sjuk för att sjukskriva sig.

Ja, det är klart det är bedrägeri med sjukskrivning utan att de är sjuka!

Man sjukskriver sig inte som protest mot något man inte gillar.. Man strejkar som protest och får då inget betalt från arbetsgivaren eller försäkringskassan utan möjligen från fackets strejkkassa.
Fullkomligt förkastligt att använda samhällets skydd för sjuka för detta. Det måste naturligtvis följas upp och bestraffas.

Dessutom har vi demokrati i Sverige. Även valaffischer från partier man inte sympatiserar med får man lov att respektera. Har något parti köpt reklamplats i lokaltrafiken, på gator och torg eller på arbetsplatsen får man vackert leva med det. Man behöver ju inte rösta på partiet om man inte gillar budskapet - bara att ignorera.

Tänk om vi alla skulle sjukskriva oss från olika jobb för att vi inte vill åka med bussar med vissa valaffischer till jobbet. Eller inte kunna ta oss förbi vissa valstugor på torget.
Detta är rena dumheter av somalierna och något de måste acceptera om de vill bo och leva i en demokrati.
Senast redigerad av coli 2026-08-18 kl. 22:22.
Citera
2026-08-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Det hade säkert passat i mellanöstern, nu är vi i Sverige, i svensk demokrati. SD är ett av Svergies största partier och 20 negrer från mellanöstern kan tysta dem genom att gråta.

Är det normalt?
Fan pratar du om ens?
Citera
2026-08-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För att dom får betalt för att köpa en buss.

Hoppas bussbolaget och försäkringskassan inte ger dom ett öre för deras illegala sjukfrånvaro. Samt att denna vandel kommer hjälpa dem hem.
Hade du kört en buss med texten ”öppna munnen svennejävel”?
Citera
2026-08-18, 22:23
Medlem
Q-Trons avatar
De kan hämta upp hela klanen i varsin buss och köra ner till Somalia själva. Jag ställer gladeligen upp och betalar en del av bränslekostnaderna. Bussarna kan de få behålla också, tycker jag.
Citera
2026-08-18, 22:25
Medlem
1754s avatar
Det är bara att sparka samtliga som vägrat gått till jobbet pgr av detta. Det är arbetsvägran. Men som vanligt så får invandrarna hålla på som dom vill på arbetsplatserna.
Citera
2026-08-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejdson
Lite ironiskt att Västtrafiks somaliska busschaufförer inte känner sig trygga, när jag som resenär oftast inte känner mig trygg på Västtrafiks bussar eftersom de kryllar av somalier.
Krokodiltårar, givetvis.
Citera
2026-08-18, 22:30
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Stress, ångest och oro över sin hälsa är ju utan tvekan legitima skäl att sjukskriva sig? Sen reagerar vi på olika sätt.

På vilket sätt skulle en reklampappersskylt med en text kunna ge stor ”oro över någons hälsa”?
En skylt som varken är personlig, negativ eller hotfull på något sätt eller ens innehåller något hälsobudskap.

Upplever en individ stor ångest av en sådan skylt finns det naturligtvis mycket annan ohälsa hos personen och det blir då tveksamt om denne är lämpad för jobbet att köra omkring med många passagerare på en buss.
Vi talar dessutom om 20 personer med den påstådda åkomman…..

Psykremiss och indraget yrkestrafikkort tills vidare är nog steg ett.
Senast redigerad av coli 2026-08-18 kl. 22:45.
Citera
2026-08-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Japp, en medvetet riktad förnedringskampanj .
Vilket jävla skräp av ett riksdagsparti att ägna sig åt sånt i en valrörelse, eller öht för den delen.
Jag ställer mig helt bakom chaufförerna.

Trots att jag röstar på SD så tycker jag att det är en alltför provocerande text. Tror inte de får fler röster med deras osmakliga affischer. Men jag som många andra vill fortfarande tro att de kan få lite mer ordning på invandringsproblematiken. 🤔
Citera
2026-08-18, 22:33
Medlem
BombaySaphires avatar
SD anklagar Västtrafik efter beslut att ta ned annons: ”Censur”

https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-anklagar-vasttrafik-efter-beslut-att-ta-ned-annons-censur
Citera
2026-08-18, 22:40
Medlem
Tuors avatar
Jag ser inga problem med SDs reklam.

De visar ju bara att de kan få pengar om de funderar på att lämna Sverige.

Det var väldigt lättkränkta negrer.
Citera
2026-08-18, 22:42
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Jag började faktiskt gråta när jag läste om detta och Tobias Anderssons kalla svar.
Detta är människor som arbetar och har samma rättigheter som vem som helst. De ska få känna sig trygga på sitt arbete och ska inte behöva mötas av sådana elaka ord.
Var man inte välkommen enligt SD om man jobbade? Så varför inte visa förståelse för dessa människor som gör just det och känner sig ovälkomna?
Nej, de kan ju aldrig göra rätt enligt rassarna.

Hallå? Såklart det inte är så roligt att läsa sådana budskap?? Det fattar väl alla om man verkligen letar därinne någonstans där det eventuellt kan finnas lite empati???
Citera
2026-08-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
SD:s bussreklam tas ner
Västtrafik tar ner Sverigedemokraternas valreklam från sina bussar. Det sker efter att busschaufförer i Skaraborg vägrat köra i protest mot SD:s valaffischer, rapporterar flera medier.

Budskapet ”Saknar du Mogadishu? Återvandringsbidraget hjälper dig hem” syntes på reklamen i kollektivtrafiken.

Ett 20-tal chaufförer, som ursprungligen kommer från Somalia, har sjukskrivit sig i protest, rapporterar P4 Skaraborg.

– Det är en risk för arbetsmiljön och för skadegörelse, säger Maria Björner Brauer, verksamhetschef för marknad och kommunikation på Västtrafik, till radion.

Rätt eller fel att hörsäga somalierna som kör våra bussar? DISKUTERA!

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/vasttrafik-tar-ner-valreklam-fran-sd-i-skaraborg
Jävla bidragsälskare. Dom är dumma, men smarta nog utnyttja vårt bidragssystem. 🤷
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in