2026-08-16, 17:43
Medlem
Vill klaga på moderatorn Kyrpator
Hon plockade ner min tråd:

(FB) Hur har era liv förbättrats med Herren?

Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Plockar du bort helt godtyckligt nu? Vad är regeln du går efter som säger att trådstarten inte passar? Har du ingen måste jag givetvis anmäla dig i klagomål och kritik-forumet.

Jag åberopar följande meningar i regelverket: "Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas."

Du vet väl hur man gör för att överklaga ett beslut av en moderator?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

/Moderator

Om inte min tråd håller måttet för vad som passar i religionsforumet, då undrar jag vad som gör. Hon säger att tråden saknar läsvärde, vilket jag inte håller med om. Kanske för henne själv, men finns säkert en hel del religiösa som finner läsvärde i den.
2026-08-16, 18:03
Medlem
Tråden var väl inte jättebra, men jag tycker definitivt den borde få finnas kvar. Så jävla dålig var den inte.
2026-08-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Vill klaga på moderatorn Kyrpator
Hon plockade ner min tråd:

(FB) Hur har era liv förbättrats med Herren?

Om inte min tråd håller måttet för vad som passar i religionsforumet, då undrar jag vad som gör. Hon säger att tråden saknar läsvärde, vilket jag inte håller med om. Kanske för henne själv, men finns säkert en hel del religiösa som finner läsvärde i den.
Ta det lugnt.
Tänk igenom hur din trådstart kan få högre läsvärde, kolla andra trådstarter i religion.

Du kanske kan ta ansats i att troende tystas i olika fora?

Klaga inte på admin, anpassa dig och sök en ny väg framåt, lycka till.
2026-08-16, 18:15
Medlem
Mechilas avatar
För att försvara Kyrpator så brukar han vara bra på att återställa trådar han korgat efter att ha insett sitt eventuella misstag. Nu är det väl synd att papperskorgen tycks vara första valet istället för att rensa trådar från svammel och trams, men jag har förståelse och är beredd att förlåta.

Vet inte om det kanske skulle behövas lite hårdare tag under religionsdelen på forumet. Visst kan trådstarter vara lite sisådär emellanåt, men oftast är de begripliga och det brukar oftast även vara intressant att läsa.

Det är väl alla inlägg om att folk inte tror på "sagor" att Gud är påhitt osv som man tröttnar på.
2026-08-16, 18:30
Medlem
Har du verkligen "lugn i din själ" när du klagar på sådana här småsaker. Acceptera och gå vidare, allt är enligt Guds plan.
2026-08-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Ta det lugnt.
Tänk igenom hur din trådstart kan få högre läsvärde, kolla andra trådstarter i religion.

Du kanske kan ta ansats i att troende tystas i olika fora?

Klaga inte på admin, anpassa dig och sök en ny väg framåt, lycka till.

Tråden håller kvaliteten? Jag har startat trådar i alla forum, men religionsmoderatorn Kyrpator verkar ha högst kvalitetskrav. Larvigt kan jag tycka eftersom min tråd är rimlig och håller högre nivå än de flesta trådar som postas på det här forumet.
2026-08-17, 07:22
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tråden var väl inte jättebra, men jag tycker definitivt den borde få finnas kvar. Så jävla dålig var den inte.

Det kan stämma att tråden, betraktad som en enskild tråd, inte är så dålig. Men betrakta gärna användarens track record. H*n startar trådar i parti och minut i Religionsforumet med ensartat innehåll - ingången kan skifta, men det slutar vanligen med någon typ av predikan om kristendomens förträfflighet och en uppmaning till omvändelse. Det är naturligtvis inte emot reglerna att starta sådana trådar i och för sig, jag ville bara visa användaren på möjligheten att starta lite färre men mer genomtänkta trådar.

Och, som alltid: Vi moderatorer lusläser inte nödvändigtvis alla inlägg som postas. Det har vi inte tid till. Vi agerar i stor utsträckning på rapporter från andra användare. Och det finns de som är skäligen trötta på Burgerbraukellers agerande.
2026-08-17, 07:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det kan stämma att tråden, betraktad som en enskild tråd, inte är så dålig. Men betrakta gärna användarens track record. H*n startar trådar i parti och minut i Religionsforumet med ensartat innehåll - ingången kan skifta, men det slutar vanligen med någon typ av predikan om kristendomens förträfflighet och en uppmaning till omvändelse. Det är naturligtvis inte emot reglerna att starta sådana trådar i och för sig, jag ville bara visa användaren på möjligheten att starta lite färre men mer genomtänkta trådar.

Och, som alltid: Vi moderatorer lusläser inte nödvändigtvis alla inlägg som postas. Det har vi inte tid till. Vi agerar i stor utsträckning på rapporter från andra användare. Och det finns de som är skäligen trötta på Burgerbraukellers agerande.

Om någon annan, utan track record, hade startat exakt samma tråd, hade den då varit godkänd?

/VV
2026-08-17, 08:26
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Om någon annan, utan track record, hade startat exakt samma tråd, hade den då varit godkänd?

/VV

Jag skulle nog svara ja. Jag skulle inte tycka att den vore fantastisk, men tolerabel.
2026-08-17, 10:31
Medlem
Citat:

Ok, ja då var det en annan sak
2026-08-17, 12:13
Moderator
sm910difs avatar
Citat:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

/VV
Jag skulle nog svara ja. Jag skulle inte tycka att den vore fantastisk, men tolerabel.
Det är en sak att vi väger in tidigare beteenden i samband med t.ex. bedömningen av påföljd för regelbrytande inlägg - för den som tidigare fått en viss typ av inlägg raderade kan det ju vara naturligt att eskalera till en varning om det fortsätter.

Däremot kan knappast en okej tråd bli icke-okej för att TS tidigare skapat andra dåliga trådar, och vice versa bör givetvis inte en dålig tråd accepteras bara för att TS tidigare skapat bra trådar. Tillskillnad från frågan om t.ex. en varning bör utdelas eller ej bör ju beaktas att en okej tråd som korgas är ett straff inte bara för TS, men också för alla andra som hade velat läsa och diskutera ämnet.

Skrivelsen om att Flashback ställer krav på kvalité och läsvärde bör tillämpas restriktivt och i ljuset av vad vi anger som vår grundläggande utgångspunkt - att erbjuda en plattform där alla olika typer av frågeställningar och hållningar kan framföras och brytas mot varandra. Vår huvudsakliga roll bör vara att moderera bort direkta regelbrott som förhindrar ett sådant utbyte, inte söka kurera fram vad ytterst blir en fråga om vad vår egna personliga smak finner intressant och läsvärt i någon finare bemärkelse.

Skrivelsen ger oss utrymme att ta bort trådstarter av spamkaraktär, direkta obegripligheter och sådant som är så spretigt eller smalt eller av andra skäl praktiskt nog nära omöjligt att få någon vettig diskussion kring. Att tillämpa skrivelsen hårdare än så vänder jag mig emot. Är TS frågeställning begriplig, relevant för delforumets ämnesområde och tillräckligt substantiell för att kunna resonera kring (alltså ej listtrådar) bör de få leva. I det här fallet finner i vart fall jag det vara uppfyllt med råge - hur och i vad mån religiösa vill mena på att deras liv förbättras av sin religiösa trosutövning är väl en central och relevant fråga att diskutera i ett religionsforum?

Vad TS skapat för andra trådar tidigare, om TS har någon viss ståndpunkt denne gärna vill övertyga andra om eller om andra användare stör sig på TS finner jag egalt. Om något är det snarare skäl för att verkligen tillse att när TS producerar en i sig acceptabel tråd så bör denna få leva, som ett incitament för att skapa sådana trådar även framöver.
Senast redigerad av sm910dif 2026-08-17 kl. 12:15.
2026-08-17, 12:14
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Fråga: Finns det stöd i regelverket för att kasta trådar utifrån trådstartarens historik? Borde inte alla trådar stå på egna ben och bedömas som sådana?

Fråga: Har TS rätt när han kallar dig en hon? Visste inte att du var en tjej i så fall.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in