2026-08-17, 13:14
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Fråga: Finns det stöd i regelverket för att kasta trådar utifrån trådstartarens historik? Borde inte alla trådar stå på egna ben och bedömas som sådana?

Fråga: Har TS rätt när han kallar dig en hon? Visste inte att du var en tjej i så fall.

Nej, det finns inte stöd i regelverket för att kasta trådar enbart utifrån trådstartarens historik. Men jag har inga problem med att ta in den aspekten om det står och väger.

Svar: Nej, en kvinnlig version skulle kallas Kyrpatrix.
2026-08-17, 13:37
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Nej, det finns inte stöd i regelverket för att kasta trådar enbart utifrån trådstartarens historik. Men jag har inga problem med att ta in den aspekten om det står och väger.

Svar: Nej, en kvinnlig version skulle kallas Kyrpatrix.

Okej, då förstår jag hur du tänker. Du verkar mena att om en tråd är ett gränsfall och i teorin skulle kunna kastas på egna meriter kan trådstartarens historik vara det som får bägaren att rinna över.

Varför tror du TS valde att kalla dig för en hon i trådstarten?
2026-08-17, 13:42
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Varför tror du TS valde att kalla dig för en hon i trådstarten?

Jag har ingen som helst aning.
2026-08-17, 13:44
Moderator
Kyrpators avatar
Eftersom det var så många som ömmade för TS så har jag återställt tråden. Jag kanske inte hade tillräckligt på fötterna rent formellt. Den här gången. Vi får väl se framtiden an.
2026-08-17, 19:00
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Eftersom det var så många som ömmade för TS så har jag återställt tråden. Jag kanske inte hade tillräckligt på fötterna rent formellt. Den här gången. Vi får väl se framtiden an.
Det var synd. Du resonerade helt korrekt när du tog bort ännu en av TS trolltrådar.
Vissa har varken visningar eller svar .Det blir heller inga diskusioner som tar fart innan TS har skapat en eller två trådar till i princip samma ämne.
2026-08-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Det är en sak att vi väger in tidigare beteenden i samband med t.ex. bedömningen av påföljd för regelbrytande inlägg - för den som tidigare fått en viss typ av inlägg raderade kan det ju vara naturligt att eskalera till en varning om det fortsätter.

Däremot kan knappast en okej tråd bli icke-okej för att TS tidigare skapat andra dåliga trådar, och vice versa bör givetvis inte en dålig tråd accepteras bara för att TS tidigare skapat bra trådar. Tillskillnad från frågan om t.ex. en varning bör utdelas eller ej bör ju beaktas att en okej tråd som korgas är ett straff inte bara för TS, men också för alla andra som hade velat läsa och diskutera ämnet.

Skrivelsen om att Flashback ställer krav på kvalité och läsvärde bör tillämpas restriktivt och i ljuset av vad vi anger som vår grundläggande utgångspunkt - att erbjuda en plattform där alla olika typer av frågeställningar och hållningar kan framföras och brytas mot varandra. Vår huvudsakliga roll bör vara att moderera bort direkta regelbrott som förhindrar ett sådant utbyte, inte söka kurera fram vad ytterst blir en fråga om vad vår egna personliga smak finner intressant och läsvärt i någon finare bemärkelse.

Skrivelsen ger oss utrymme att ta bort trådstarter av spamkaraktär, direkta obegripligheter och sådant som är så spretigt eller smalt eller av andra skäl praktiskt nog nära omöjligt att få någon vettig diskussion kring. Att tillämpa skrivelsen hårdare än så vänder jag mig emot. Är TS frågeställning begriplig, relevant för delforumets ämnesområde och tillräckligt substantiell för att kunna resonera kring (alltså ej listtrådar) bör de få leva. I det här fallet finner i vart fall jag det vara uppfyllt med råge - hur och i vad mån religiösa vill mena på att deras liv förbättras av sin religiösa trosutövning är väl en central och relevant fråga att diskutera i ett religionsforum?

Vad TS skapat för andra trådar tidigare, om TS har någon viss ståndpunkt denne gärna vill övertyga andra om eller om andra användare stör sig på TS finner jag egalt. Om något är det snarare skäl för att verkligen tillse att när TS producerar en i sig acceptabel tråd så bör denna få leva, som ett incitament för att skapa sådana trådar även framöver.

Tack! Misstänkte att moderatorn blev personlig snarare än objektiv den här gången.
2026-08-17, 22:49
Moderator
Ancistruss avatar
Men vad bra, då är ju frågan löst så då återstår inte mycket att prata om.

Tråden låses.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in