2026-08-15, 17:00
Medlem
Den här tråden är främst avsedd för kristna. Jag undrar hur har era liv förbättrats sedan ni blev frälsta?

Sedan jag tog emot Herren för tre år sedan och blev frälst har jag fått ett stort lugn i min själ. Det går inte riktigt att sätta ord på, men jag märker Herrens närvaro. Har också blivit gladare, fått mer energi och ett större självförtroende än vad jag hade innan. Mår helt enkelt bättre överlag. Syndar också betydligt mindre än vad jag gjorde innan.

Ateister borde prova att ta emot Herren för att få uppleva detta magiska själv.

Hur har era liv förbättrats sedan ni tog emot vår Herre Jesus Kristus?
Citera
2026-08-15, 17:23
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag vet inte om något blev bättre.
Jag har mer kunskap om psykologi och symbolik.
Känner mig själv bättre.
Men jag har också tappat intresset för att bygga upp mitt liv ekonomiskt.
Har blivit fattigare.
Vet inte vad jag ska göra av livet framöver .
Citera
2026-08-15, 17:23
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Den här tråden är främst avsedd för kristna. Jag undrar hur har era liv förbättrats sedan ni blev frälsta?

Sedan jag tog emot Herren för tre år sedan och blev frälst har jag fått ett stort lugn i min själ. Det går inte riktigt att sätta ord på, men jag märker Herrens närvaro. Har också blivit gladare, fått mer energi och ett större självförtroende än vad jag hade innan. Mår helt enkelt bättre överlag. Syndar också betydligt mindre än vad jag gjorde innan.

Om man är övertygad om att man kommer att bli lyckligare, av att bli troende, så kommer man bli lyckligare av det.

Om man är övertygad om att man kommer att bli lyckligare, av att bli vegetarian, så kommer man bli lyckligare av det.

Om man är övertygad om att man kommer att bli lyckligare, av att sjunga varje dag, så kommer man bli lyckligare av det.

Det är precis så placebo fungerar.
Det är inte bara genom kapslar och tabletter som placebo kan utnyttjas.
Även låtsaskirurgi och avsiktlig felinformation kan resultera i ett större välmående.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jag tror inte på nån Gud uppe i himmelen. Men det finns tio budord, och efter dom försöker jag leva mitt liv. Det borde alla göra, och självklart medverka till att skicka hem alla äckliga muslimer som försöker förstöra vårt land.
Instämmer till fullo.

Det är inte gudstro i sig som gör att det känns bra. Det är känslan av att vara en god människa, som gör att det känns bra.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-08-15 kl. 17:50.
Citera
2026-08-15, 17:37
Medlem
Citat:
Har testat några gånger men aldrig fått svar.
Citera
2026-08-15, 17:39
Medlem
Starobrnos avatar
Jag tror inte på nån Gud uppe i himmelen. Men det finns tio budord, och efter dom försöker jag leva mitt liv. Det borde alla göra, och självklart medverka till att skicka hem alla äckliga muslimer som försöker förstöra vårt land.
Senast redigerad av Starobrno 2026-08-15 kl. 17:45.
Citera
2026-08-15, 17:49
Avstängd
Varje gång jag runkar men han svarar mig aldrig
Citera
2026-08-15, 18:34
Moderator
Kyrpators avatar
Återigen, hur vore det med lite färre trådstarter fast med mer substans? Kvalitet före kvantitet.

Religion --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2026-08-17, 13:41
Moderator
Kyrpators avatar
Okej, eftersom det blev så mycket liv om min korgning av den här tråden så tar vi och återställer den.

Papperskorgen --> Religion
/Moderator
Citera
2026-08-18, 19:40
Medlem
Citat:

Nu har jag inte varit med i någon församling sedan 80-talet. Men, det var väldigt lättraggar p g a kvinnoöverskottet. Och var man lite teologiskt kunnig och såg bra ut så var det bara att ta för sig. Go for it, Bryggerikällarn. Sitt inte hemma och grubbla om du är ung och potent.😁
Citera
2026-08-20, 08:53
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Jag har blivit rikare ekonomiskt, avsevärt rikare, därför låtsas jag vara frälst, det är helt enkelt lönsamt.
Citera
2026-08-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag har blivit rikare ekonomiskt, avsevärt rikare, därför låtsas jag vara frälst, det är helt enkelt lönsamt.

Hahahaha. Smart agerat, om det nu är sant. Jag tillåter mig att tvivla..
Men ja, iden är bra, och helt klart genomförbar. Men, man ska också kunna stå ut med sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in