2026-09-08, 04:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Mjäkiga, snåla, falska, fega, egoistiska, ohändiga, lata, barnsliga. Ja det finns inte mycket positivt att säga om dagens svenska män.
Men de är snart utrotade av sig själva så varför klaga.
Klaga på bara, men valet är ytterst ditt, du vill ha en kvinna låter det som. Varför ska en man lägga manken till för en feminist?
Citera
2026-09-08, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Klaga på bara, men valet är ytterst ditt, du vill ha en kvinna låter det som. Varför ska en man lägga manken till för en feminist?

Så man är en feminist för att man påpekar era brister eller? Ja eller en katt. En katt kommer ju ge en mer kärlek än vad en svensk man kan under sin livstid.
Citera
2026-09-08, 10:49
Avstängd
LKKINGENs avatar
Citat:
Har jag påstått det eller? Jag motsatte mig bara ditt påstående att män lever för familj, barn och sammanhållning.

Det är ju som jag först skrev, ni ser ingen speciell mening med livet. Vill mannen spendera sitt liv med att sitta och pilla navelludd ska han ju få göra det ifred.

I det första inlägget jag kommenterade av dig i den här tråden skrev du att patetiska incels som inte åstakommit något i livet borde ändra på sig själva. Men nu säger du precis tvärtom.
Precis det inkonsekventa tänket man har att vänta sig av dagens svenska män med andra ord.

Fortsätt gnäll på att kvinnor initierar skilsmässor och skaffar katter istället för barn du. Du kan ändå inte se helheten i sammanhanget i alla fall.
Intressant, kan du referera till det inlägg du påstår jag gjort?
Citera
2026-09-08, 11:06
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Mjäkiga, snåla, falska, fega, egoistiska, ohändiga, lata, barnsliga. Ja det finns inte mycket positivt att säga om dagens svenska män.
Men de är snart utrotade av sig själva så varför klaga.
Vilka ska då ta hand om all infrastruktur, gruvbrytning, brandskydd, hantverksjobb osv. Kvinnor vill ju inte ha dessa jobb (med få undantag).
Svenska kvinnor är i lika hög grad mjäkiga, snåla, falska, fega, egoistiska, ohändiga, lata, barnsliga och feta. Lika barn leka bäst.
Citera
2026-09-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vilka ska då ta hand om all infrastruktur, gruvbrytning, brandskydd, hantverksjobb osv. Kvinnor vill ju inte ha dessa jobb (med få undantag).
Svenska kvinnor är i lika hög grad mjäkiga, snåla, falska, fega, egoistiska, ohändiga, lata, barnsliga och feta. Lika barn leka bäst.
Jobba på ni. Det betyder ju inte att man vill dela hushåll med er.
Citera
2026-09-08, 12:15
Medlem
Citat:

Det blir väl några andra män. Finska eller syriska eller nåt sånt, eller så blir det kvinnor, eller varför inte AI.
Utsikten för att den svenske mannen ska leva vidare inom säg två generationer ser ju inte direkt ljus ut om man säger så.

Men du trodde ditt samhället skulle leva vidare om du bara betalade din skatt va? Att politikerna skulle fixa resten.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-08 kl. 12:48.
Citera
2026-09-08, 13:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
På slutet har vi feminina män som dessutom inte vet hur man knullar

OK. Så hur ska ett knull gå till då? Som i en cheesy Hollywood-film från 80-talet (helt orealistiskt)? Som i en ren hardcore porrfilm (även det helt orealistiskt såvida du inte jobbar i branschen eller delar gemensam fetisch med någon).

Det är för övr en hel del både män å kvinnor som inte kan gå lång tid utan att ha ett förhållande. Det är inte sällan att bägge dessa grupper gnäller om partnern där hemma men likväl är bundna till den pga själva behovet av att överhuvudtaget ha ett förhållande. Ibland kan jag känna mig ensam som mer lr mindre singel men jag går inte under av det (och hela min existens kretsar inte heller kring "ett perfekt förhållande").

Det verkar som om du faller för en viss exakt stereotyp.
Ehm ja, nä.

Jag har faktiskt ingenting att säga här.
Tror att kvinnor vet vad jag menar men för att bidra till tråden så kan jag ge viktiga tips?

Ni måste lära er att älska er själva och när man gör det så blir man både en bättre älskare och partner OCH medmänniska. Vandrar man genom livet med självhat eller känslor av att känna sig otillräcklig så vill ingen vandra vägen med en. Varför skulle man? Det kan väl inte vara kul? ..eller sexigt.

Hellre singel än tillsammans med en halv man. Kom ihåg det! Har du någonting att ge din kvinna? Inte? Nej då kommer du stå ensam kvar. Livet är en transaktion, du ger stabilitet och trygghet och hon ger kärlek och barn. En god man får en bra och omtänksam kvinna, en dum man får en kvinna som speglar hans handlingar. Är hon dum i huvudet? Då är du fem gånger värre. Finns ingen anledning för en kvinna att vara dum/dålig eller vad det nu är, om hon har en bra man vid sin sida. Rannsaka er! För vi KAN leva utan er, men NI kan inte leva utan oss.

Och jag tror att alla vet, (utan att betala en prostituerad) att man inte kan betala henne för att känna sig älskad i 30 minuter. Då hade ju män känt sig älskade varje gång de tittade på porr och det gör dem ju inte, tvärtom så blir dem påminda om att de inte är älskade.

Citera
2026-09-08, 13:57
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jobba på ni. Det betyder ju inte att man vill dela hushåll med er.
Det håller jag med om och den uppfattningen går från båda håll.
Men om nu männen inte behövs i samhället för dom är så lata och slöa som vissa skribenter påstår, vem tar då hand om det jag beskrev?
Det kanske är på tiden att vi inte generaliserar utifrån enskilda dysfunktionella förhållanden och beter oss som sansade vuxna människor.
Citera
2026-09-08, 14:03
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Men om nu männen inte behövs i samhället för dom är så lata och slöa som vissa skribenter påstår, vem tar då hand om det jag beskrev?
Det kanske är på tiden att vi inte generaliserar utifrån enskilda dysfunktionella förhållanden och beter oss som sansade vuxna människor.
Klart! Det vore fjantigt av oss att generalisera för mycket men vad gör vi när fjantarna blir en majoritet? Männen som är bögiga personlighetsmässigt för att någon sa till dem att VISA ERA KÄNSLOR! Du ä sååääää stark

Man vill ju kräka lite som kvinna. Hur känner du om sådana män? Det är väl ändå lite vidrigt det får du väl hålla med om? Efter en viss ålder så är det inte okej längre. Efter 14 så får du inte gråta om någon inte har dött. Det finns ingenting att gråta över. Är du missnöjd med något så gör du en förändring bara.
Citera
2026-09-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Om vi ska vara krassa så fick kvinnor bestämma så skulle ni sitta på era rövar och käka choklad och klappa era 17 katter hela dagarna emedan nån mystisk kraft styrde allt i samhället utan att ni bryr er hur. Ni har lixom inte dendär inneboende drivet att begå stordåd.

Vi kan ta bort alla dina medelmåttiga och bölande män som baserar sin existens på huruvida en kvinna vill ha dom eller inte; jag vill se hur många högfungerande samhällen ni klarar av och driva. Grejen du inte ser är att när dagen är slut och mannen har hjälpt till att bygga det där reningsverket som gör så att ditt rinnande vatten kommer ur kranen som du kan dricka så vill han inte komma hem till en tom lägenhet. Han arbetar av ett syfte och det syftet är bokstavligt talat meningen med livet. barn, familj, sammanhållning. Livet är kort du kommer antaligen överleva dina katter vettu. Men vad kan man förvänta sig av den moderna kvinnan, så marinerad i västerländsk naturvidrig jämlikhet att ni hyllar barnamördare som hon lindsey clancy i usa.

Du är en spinster som kommer dö ensam och bortglömd för du tyckte du var för fin för att göra det naturen bokstavligt talat skapat dig för i dess enda syfte. Män inser dom inte lever för evigt. Män måste ta chanser, det är kvinnor som sitter och filosoferar vid mållinjen idag.

Men i teroin håller jag med dig, de incels som är patetiska losers som ej åstadkommit nått i livet borde börja och förändra sig själva istället för att tro lycka kommer via en kvinnas vagina. Och ta testosprutor.

Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Intressant, kan du referera till det inlägg du påstår jag gjort?

Huh. Det var visst inte du som skrev det. Där ser man. Men du ger mig rätt i alla fall att ni svenska män inte lever för något speciellt.

Citat:
Svenska män ser ingen speciell mening med livet. Den rungande majoriteten män ser inte familjeliv som meningen med livet. De ser livet som meningslöst som man ska fylla med det man tycker är roligt, annars får det vara.
Jobb är bara ett ont måste och när man kommer hem är det 100% egentid som gäller.

Nu när kvinnor anammat samma livsåskådning ser ni det däremot som ett problem.
Citera
2026-09-08, 14:49
Medlem
Citat:

Kvinnorna får göra det om det inte finns några män. Det är som med allt annat som inte mannen fixar. Man får göra det själv.

När männen drog ut i strid under andra världskriget fick kvinnorna ta deras plats i samhället och det gick ju fint.

När ska männen börja föda sina egna avkommor så deras hållbara samhällen hålls vid liv kan man undra? Det börjar liksom bli dags nu. Tick tack tick tack.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-08 kl. 14:56.
Citera
2026-09-08, 18:58
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Klart! Det vore fjantigt av oss att generalisera för mycket men vad gör vi när fjantarna blir en majoritet? Männen som är bögiga personlighetsmässigt för att någon sa till dem att VISA ERA KÄNSLOR! Du ä sååääää stark

Man vill ju kräka lite som kvinna. Hur känner du om sådana män? Det är väl ändå lite vidrigt det får du väl hålla med om? Efter en viss ålder så är det inte okej längre. Efter 14 så får du inte gråta om någon inte har dött. Det finns ingenting att gråta över. Är du missnöjd med något så gör du en förändring bara.
Håller med dig fullt ut, men det är ju samhällsklimatet och nutiden som format dessa män (och kvinnor) och nu sitter vi där med ett samhälle fullt av feta, lata fjantiga människor, män som kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in