2026-09-07, 08:33
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Han fick leva sitt sorglösa minimalistliv länge tills personen han inte ens friat till gick och knullad någon annan för att hon helt slutat bry sig. Men enligt dig så borde han bara accepterat att jag ville knulla med någon annan och inte bli sur? Att han ju valt att leva med mig och därmed måste acceptera det?

Tror du han för en sekund kände att det var hans eget fel att han sen inte hade något att falla tillbaka på när han inte jobbat och försummat sina vänner?

Nu bor han hemma hos sin mor som garanterat skiter högaktningsfullt i hur han tycker att livet borde vara och behandla honom.
Han är åtminstone inte här och gnäller och beskyller andra för utgången av sina val.

Sluta gnäll och acceptera att livet är som det är pga dina egna val.
Fast som kvinna så har #metoo lärt dig att allt kan och bör skyllas på mannen.
Citera
2026-09-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Han är åtminstone inte här och gnäller och beskyller andra för utgången av sina val.

Sluta gnäll och acceptera att livet är som det är pga dina egna val.
Fast som kvinna så har #metoo lärt dig att allt kan och bör skyllas på mannen.

Nä han sitter på fester och bölar istället.

Här på flashback görs det inget annat än gnälls på kvinnor.
Män här kan sluta gnälla att kvinnor inte föder några barn, att de är ofeminina, bara dejtar gangsters, anmäler våldtäkter, röstar fel, är rädda för män etc etc.

Flashback är ju inget annat än en digital klagomur ändå.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-07 kl. 09:04.
Citera
2026-09-07, 13:09
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Nä han sitter på fester och bölar istället.

Här på flashback görs det inget annat än gnälls på kvinnor.
Män här kan sluta gnälla att kvinnor inte föder några barn, att de är ofeminina, bara dejtar gangsters, anmäler våldtäkter, röstar fel, är rädda för män etc etc.

Flashback är ju inget annat än en digital klagomur ändå.
Men fortfarande hsr du inte berättat hur män kan vara ansvariga för dina val och resultaten därav.
Citera
2026-09-07, 16:14
Medlem
Citat:
Men fortfarande hsr du inte berättat hur män kan vara ansvariga för dina val och resultaten därav.

Har jag påstått det eller? Jag motsatte mig bara ditt påstående att män lever för familj, barn och sammanhållning.

Det är ju som jag först skrev, ni ser ingen speciell mening med livet. Vill mannen spendera sitt liv med att sitta och pilla navelludd ska han ju få göra det ifred.

I det första inlägget jag kommenterade av dig i den här tråden skrev du att patetiska incels som inte åstakommit något i livet borde ändra på sig själva. Men nu säger du precis tvärtom.
Precis det inkonsekventa tänket man har att vänta sig av dagens svenska män med andra ord.

Fortsätt gnäll på att kvinnor initierar skilsmässor och skaffar katter istället för barn du. Du kan ändå inte se helheten i sammanhanget i alla fall.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-07 kl. 16:36.
Citera
2026-09-07, 19:52
Avslutad
Citat:
Exakt alla är bara utfallet av sina egna val. Exakt så är det. Bra sagt!
Citera
2026-09-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ffeeeeea777
Exakt alla är bara utfallet av sina egna val. Exakt så är det. Bra sagt!

Ja, så när ni män kollar födelsetalen kan ni sluta bitcha om att kvinnor inte föder några horungar åt er.
Citera
2026-09-07, 20:57
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ja, så när ni män kollar födelsetalen kan ni sluta bitcha om att kvinnor inte föder några horungar åt er.
En bra man kommer att bli vald av en kvinna.

De som gnäller är de som hamnat utanför samhället och blir aktivt bortvalda.

Sanningen är att många män i Sverige är mjäkiga. Det finns förstås undantag men det är inte konstigt att vi höjer blicken mot det exotiska, kanske inte svarta men latinos och medelhavet har attraktiva män, som vet hur man älskar både i sängen och liksom allmänt. Omfamnar hela kvinnan med sina brister och tvivel. Han har ju bara ett jobb! Snackade om det på lunchen idag.. en man ska inte vara blyg. Det går inte

Återigen vi klarar oss utan men först ska vi ha barn och är han bra så får han se mig varje morgon för resten av sitt liv.
Citera
2026-09-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
En bra man kommer att bli vald av en kvinna.

De som gnäller är de som hamnat utanför samhället och blir aktivt bortvalda.

Sanningen är att många män i Sverige är mjäkiga. Det finns förstås undantag men det är inte konstigt att vi höjer blicken mot det exotiska, kanske inte svarta men latinos och medelhavet har attraktiva män, som vet hur man älskar både i sängen och liksom allmänt. Omfamnar hela kvinnan med sina brister och tvivel. Han har ju bara ett jobb! Snackade om det på lunchen idag.. en man ska inte vara blyg. Det går inte

Återigen vi klarar oss utan men först ska vi ha barn och är han bra så får han se mig varje morgon för resten av sitt liv.

Mjäkiga, snåla, falska, fega, egoistiska, ohändiga, lata, barnsliga. Ja det finns inte mycket positivt att säga om dagens svenska män.
Men de är snart utrotade av sig själva så varför klaga.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-07 kl. 21:23.
Citera
2026-09-07, 21:41
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Mjäkiga, snåla, falska, fega, egoistiska, ohändiga, lata, barnsliga. Ja det finns inte mycket positivt att säga om dagens svenska män.
Men de är snart utrotade av sig själva så varför klaga.
Ja till och med tyskarna är bättre
Såhär rankar jag manligheten i Norden + Tyskland

Finland
Tyskland
Danmark
Norge
Sverige

På skalan börjar vi med män
På slutet har vi feminina män som dessutom inte vet hur man knullar

Det är lite svårt att anpassa sig till sämre omständigheter efter att ha dejtat män som är generösa på både kärlek och pengar. Men det finns fortfarande traditionella män kvar som vill ge.. man ska aldrig gifta sig med en snål man om man inte vill leva ett gnälligt tråkigt liv. Han kommer liksom starta trådar på Flashback om att hans fru köpte en brödrost utan att fråga honom innan

Så ska ni män inte ruttna i er ensamhet så får ni bjuda liksom.. fatta att vi vill spara våra pengar om du visar dig vara en dålig man.
Citera
2026-09-07, 21:46
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:

Finland
Tyskland
Danmark
Norge
Sverige

Det är lite svårt att anpassa sig till sämre omständigheter efter att ha dejtat män som är generösa på både kärlek och pengar. Men det finns fortfarande traditionella män kvar som vill ge.. man ska aldrig gifta sig med en snål man om man inte vill leva ett gnälligt tråkigt liv. Han kommer liksom starta trådar på Flashback om att hans fru köpte en brödrost utan att fråga honom innan

Så ska ni män inte ruttna i er ensamhet så får ni bjuda liksom.. fatta att vi vill spara våra pengar om du visar dig vara en dålig man.
Ett ligg kostar ca 300kr med ett luder i Tyskland som både ser bättre ut och knullar bättre än dig. Varför ska en man spendera pengar på dig om han inte är blåst?

En brödrost är för mycket begärt. En korv på Ikea är vad många 30+ kvinnor är värda egentligen.
Citera
2026-09-07, 22:01
Medlem
Citat:

Finland
Tyskland
Danmark
Norge
Sverige

Han kommer klaga på att du dricker för mycket juice till frukosten. Brödrosten har du redan själv betalat.

Men om han klagar på att du lämnat osten framme är det bara att säga att du faktiskt betalat för den och gör vafan du vill med den.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-07 kl. 22:05.
Citera
2026-09-07, 22:05
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Finland
Tyskland
Danmark
Norge
Sverige

OK. Så hur ska ett knull gå till då? Som i en cheesy Hollywood-film från 80-talet (helt orealistiskt)? Som i en ren hardcore porrfilm (även det helt orealistiskt såvida du inte jobbar i branschen eller delar gemensam fetisch med någon).

Det är för övr en hel del både män å kvinnor som inte kan gå lång tid utan att ha ett förhållande. Det är inte sällan att bägge dessa grupper gnäller om partnern där hemma men likväl är bundna till den pga själva behovet av att överhuvudtaget ha ett förhållande. Ibland kan jag känna mig ensam som mer lr mindre singel men jag går inte under av det (och hela min existens kretsar inte heller kring "ett perfekt förhållande").

Det verkar som om du faller för en viss exakt stereotyp.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-09-07 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in