2026-08-16, 19:32
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Med tanke på trådarna jag startat tror jag att jag är väl bekant med Flashbacks empatistörda klientel. Skribenter som tycker att pojken som svältes ihjäl i israeliskt fängelse fick "skylla sig själv" eller de som gläds åt att palestinska spädbarn dödas. Det finns många sjuka jävlar på Flashback. Och TS har ju antytt att denne har autism vilket ju i praktiken innebär en empatistörning.

Jag kan faktiskt tycka att de rasande reaktioner TS "empatilöshet" orsakat känns något överdrivna. Det TS skrivit är ganska långtifrån det nedrigaste som någonsin skrivits på Flashback liksom....
Hon startade tråden för att en person har självmordstankar och gotta sig på det. Hon sympatiserar inte med den personen utan vill berätta vill hela världen att hon tycker det är patetiskt. Det ger henne energi.

Ungefär som att jag skulle starta en tråd om den 10-åriga flickan som blivit våldtagen av immigranter och skriver ”Är det verkligen sant att kvinnor blir våldtagna? Jag har aldrig haft problem med det. Gud vad töntigt.”

Där har vi jujjuu eller fan vad hon heter i ett nötskal. Skyltat med att hon har borderline. Misstänks även för narcissistisk personlighetsstörning. Chockerande.

”Människor med autism är inte empatistörda. Forskning visar att de ofta har en normal eller till och med stark förmåga till affektiv empati (att känna med andra), men att de kan ha svårt med kognitiv empati.”
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-08-16 kl. 19:44.
Citera
2026-08-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
I min värd är de män som skylller på "regeringen" just såna män som har svartsjuka och missunnsamma flickvänner och fruar som saboterar alla deras aktiviteter utom synhåll för ragatorna själva
Som de borde göra slut med.
Citera
2026-08-16, 19:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som de borde göra slut med.

Usch.. Först spammar hon och hjälper till att mynta ordet Incel.. och nu ska hon sitta här och vara empatisk..
Citera
2026-08-16, 19:53
Medlem
liten.igelkotts avatar
Fast det kan vi ju. Jag är i och för sig i ett förhållande sedan 17 år men i början arbetade vi olika orter och sågs bara på helgerna och jag överlevde. Den här sommaren hade min fru länge semester än mig så fick vara ensam 8 en vecka och det var inga problem.

Jag älskar min fru men klarar mig nu utan henne rent överlevnadsmässigt.
Citera
2026-08-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Usch.. Först spammar hon och hjälper till att mynta ordet Incel.. och nu ska hon sitta här och vara empatisk..
Haha ger du mig äran av att ha myntat ordet incel? Jag har använt ordet mindre än en handfull gånger i mitt liv. Men är såklart hedrad 🙂
Citera
2026-08-16, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Haha ger du mig äran av att ha myntat ordet incel? Jag har använt ordet mindre än en handfull gånger i mitt liv. Men är såklart hedrad 🙂

Det är väl klart att du är... Man blir inte förvånad att du är en jävla hästtjej 🙂
Citera
2026-08-16, 20:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Men kvinnor har nog aldrig heller tagit chansen att misshandla en massa män som de gör nu...

Om man psykiskt vill misshandla en kvinna så ska man säga att hon är tjock och ful.
Om man psykiskt vill misshandla en man så ska man diskutera hans förmåga till att få en flickvän eller ett ligg.

Det sistanämnda här det görs av medier.
Och de olyckliga människorna online de säger båda delar.
Men alltså ursäkta

Man måste väl kunna diskutera ett ämne utan att män ska känna sig mobbade? Vi är på Flashback. Om du nu tar åt dig av att någon på internet kallar dig incel så är det ju för att du själv håller med personen?

Jag blir inte illa berörd av allt trams folk skriver och hittar på om mig? Ingen hade ju vågat säga det till mig personligen eller ens tyckt dem sakerna, det är ju muslimer bakom en datorskärm det fattar ju alla! Dessutom hatar kvinnor elaka män och elaka män är ju bara män som vet att ingen vill ha dom. Tror du att vår radar är efterbliven? Kvinnor lever med massa radar som snappar upp konstiga beteenden för att vi ska ducka läskiga män med dålig uppfostran.

Friska män är snälla mot kvinnor. Alla vet detta, fråga din mormor 👵🏻
Citera
2026-08-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag har precis insett att kvinnor kan leva utan män men män kan inte leva utan en kvinna.

Varför?

Män vill dö utan en kvinna.

Jag hade aldrig kunnat eller velat dö för att jag inte har en man

Varför är män beroende av kvinnor för deras överlevnad? Är det någon som vet varför? Har det med navelsträngen till sin mamma att göra? Den klipps aldrig? Den förflyttas till en ny kvinna? Jag blev äcklad nu.

Det är väldigt oattraktivt om en man inte kan klara sig själv och lägger hela sitt liv i någon annans händer på det sättet. Alla är inte såhär va? Läste nyss om en kille som ville dö för att han inte har eller har haft en tjej. Gud vad töntigt

Är ju tvärtom, allt fler män väljer att inte ens försöka leva med en kvinna, för det kostar mer än vad smakar.

Men inser också att det är en trolltråd
Citera
2026-08-16, 20:18
Medlem
Citat:
Men alltså ursäkta

Man måste väl kunna diskutera ett ämne utan att män ska känna sig mobbade? Vi är på Flashback. Om du nu tar åt dig av att någon på internet kallar dig incel så är det ju för att du själv håller med personen?

Jag blir inte illa berörd av allt trams folk skriver och hittar på om mig? Ingen hade ju vågat säga det till mig personligen eller ens tyckt dem sakerna, det är ju muslimer bakom en datorskärm det fattar ju alla! Dessutom hatar kvinnor elaka män och elaka män är ju bara män som vet att ingen vill ha dom. Tror du att vår radar är efterbliven? Kvinnor lever med massa radar som snappar upp konstiga beteenden för att vi ska ducka läskiga män med dålig uppfostran.

Friska kvinnor tycker inte folk som lider av ensamhet är töntar.

Alla vet detta. Fråga din mormor
Citera
2026-08-16, 20:21
Medlem
Citat:
Det är väl klart att du är... Man blir inte förvånad att du är en jävla hästtjej 🙂
Åh uppskattade du mitt "lägga manken till"-skämt? Det gör mig glad. Tyckte det förtjänade mer uppskattning faktiskt.
Citera
2026-08-16, 20:23
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Friska kvinnor tycker inte folk som lider av ensamhet är töntar.

Alla vet detta. Fråga din mormor
Min mormor är död men hon var en väldigt psykiskt stark och intelligent kvinna och när hennes man dog så levde hon ensam tills hon tog sitt sista andetag och hon höll ut läääänge.

Lider man av ensamhet så har man problem med sig själv. Varför lider inte jag när jag är ensam? Det är nog för att jag gillar mig själv Så ni män med ensamhetsproblem får helt enkelt lära er att älska er själva innan ni söker efter en partner för om inte ens du själv tål att vara med dig själv, hur i helvete förväntar man sig då att någon annan ska vilja det? Gud vad låg IQ man måste ha om man inte ens har reflekterat över det här
Citera
2026-08-16, 20:25
Avstängd
Citat:
Men alltså ursäkta

Nej stopp här nu. Man får diskutera mäns psykiska ohälsa det är inte det jag invänder mig emot. Min poäng är att det är skillnad på att diskutera mäns allmänna psykiska ohälsa, och använda något inlägg du precis läst för hån...

"Vi är på Flashback. Om du nu tar åt dig av att någon på internet kallar dig incel så är det ju för att du själv håller med personen?"

Nej, det är inte så det funkar. Hur det funkar är att psykiskt misshandlande män säger något om kvinnors utseende för att trycka ner dem.. Och psykiskt misshandlande kvinnor (alltså samma sort utav äckliga jävla människor) snackar om mäns förmåga att kunna hålla i en flickvän...
Att personen blir sårad för att en person online gör ett socialt och äckligt övertramp, betyder inte att den håller dom sen om förolämpningen. Snarare handlar det om att personen trycker på en öm punkt för att den inte alls är ute efter annat än att faktiskt såra någon.

Bara det faktum att du var inne i hans tråd sekunden innan, tryckte på en sån punkt och sedan gick och startade en hel tråd om honom, gör det ganska svårt att hävda att du bara var ute efter att diskutera män problem här nu i allmänhet. Du hade precis sett någons sårbarhet och valde sedan att göra den till själva ämnet för hela jävla tråden.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-16 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in