2026-08-24, 10:54
Avstängd
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det tragiska är väl att allt yngre mår dåligt psykiskt. Framförallt yngre män. Dådet som skedde igår i Fagersta, där en yngre kvinna blev mördad av GM. Som det framkommit hade anammat en fruktansvärt dålig kvinnosyn av sin biologiska pappa. Båda var höger sympatörer, extremistiska sådana. Och stöddee typiska höger partier med en sådan syn på kvinnor och rasism.

Så män påverkas i allra högsta grad. Speciellt yngre män. Oftast är det ju män som tillämpar kvinnor våld eller mördar kvinnor. Så män verkar ju påverkas väldigt mycket, förmodligen mer än kvinnor. Problemet är väl också att män hamnar mer i ofrivillig ensamhet och isolerar sig mycket när det går åt det hållet. Och hamnar i sådan skit.

Du själv verkar ju inte heller må speciellt bra, och stödja kvinnohatet som ökar i Sverige. Ni kommer förbli ensamma, det är det som är grejen. Kvinnor tar allt mer avstånd. Forskning visar att polarisering emellan könen och dom olika värderingarna. Kommer ha påverkan på parbildning och barnafödande. Till kvinnors försvar måste jag väl ändå säga att det är rent förnuft och självbevarelsedrift. Dom tänker på sin trygghet. Med tanke på vad detta slutar i. Som igår i Fagersta. Oskyldiga kvinnor/flickor får ta smällen. För att män mår så dåligt psykiskt. Det är väldigt sällan tvärtom.
Statistik på vem som mår sämst av flickor o pojkar finns kanske, inget jag vet.
Men jag tror inte det är någon större skillnad det är bara utloppet som är annorlunda.
Extrema våldsdåd är det uppenbarligen mest män/pojkar som står för men det har säkerligen med det sk manliga att göra. Våld och fysiskt understödda hot är en manssak på det stora hela.
Det andra könet har inte samma möjlighet till våld, även om en kvinna attackerar en annan kvinna så kan dom oftast inte orsaka lika stora skador pga av mindre styrka vilket kanske gör att det inte ger samma utlopp som får en med penis som kan göra stor skada med bara händerna.

Senaste tidens skjutningar har gett vid handen att även de med vagina i ung ålder kan begå våldsbrott utan större problem sålänge dom har ett vapen som gör att det fysiska elimineras.
Så det där med att kvinnor sägs vara fredligare och mindre krigiska är bara en gammal skröna, det är utloppet för ilskan etc som ser annorlunda ut.
Inte fan har vi fått bättre vård, mindre brott och ett bättre samhälle sen det dök upp kvinnor i politiken, snarare tvärtom, så att resonera kring kvinnor och män i termer av att vi är olika tror jag inte på, det är bara tillvägagångssätt som skiljer.

Kvinnor använder sig mer av psykologisk krigföring, offer mentalitet, äter sig själv till en tidig död eller äter inget alls.
Tror kvinnor slår mer på sig själv, alla måste ha smink och ha samma kläder från H&M, kvinnan lever i mångt och mycket bakom en fysisk mur av måsten för att se bra ut och vara som alla andra medans mannen ofta lever bakom en mental mur.

Hur man än resonerar så ger det ett samhälle på utdöende.
Hade vi varit mer som japaner och kineser tror jag vi mått mycket bättre, nu mår inte dom så bra alla gånger men det är av andra orsaker.
Hade Sverige och svenskarna hållt på sitt och inte accepterat något osvenskt i Sverige hade vi alla haft en identitet och något som vi alla oavsett kön kunde luta oss mot när det blåser, idag betyder ordet svensk ingenting i den offentliga debatten.
Detta och cancel kulturen är de stora orsakerna till måendet i samhället idag.

Titta på Norge och Finland, dom har såklart också blivit besudlade, mest pga EU men där finns det fortfarande finnar och norrmän och det råder ingen tvivel om vad ordet betyder.

Danmark är duktiga på att sätta ner foten men dom får slåss för varje steg dom tar i en riktning mot en nationalidentitet för det får helt emot EU vilket vi alla lyder under.

Du föds in i en värld där du inte har en plats och identitet, människan är byggd för sammanhållning och gemensam strävan plockar du bort detta har människan inget fotfäste. Allt detta medans andra grupper i samma land tillåts ha denna identitet och tillhörighet genom religion, nationellt ursprung, genetisk bakgrund något vi svenskar förnekas använda som en del av vår identitet.

Vi gör detta mot oss själv och ändå är det som att allt är något som bara fallit ner fr rymden utan att vi kan göra något åt det.
Lite som med miljön, det är så otroligt enkelt att minska på föroreningarna, sluta konsumera och problemet är löst men alla måste tvångsmässigt konsumera dagarna i ända sen är det politikernas fel som inte gör tillräckligt.
Citera
2026-08-24, 10:59
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så det där med att kvinnor sägs vara fredligare och mindre krigiska är bara en gammal skröna

Ja det är en myt. Trump- och rysshatande kärringar som manar till krig och önskar den ene eller den andre död finns det gott om. Det är bara att lyssna på fruntimren i bekantskapskretsen.
Citera
2026-08-24, 13:33
Medlem
KastlosaBerits avatar
Jag ångrar lite vad jag skrev ovan. Det hör inte riktigt till ämnet. Dessutom är gubbar likadana. Men jo att leva utan kvinnor går alldeles för sig och då menar jag att leva helt ensam och inte att vara bög.
Citera
2026-08-24, 13:36
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det gäller ju männen med, eller..? 45-åriga män i urtvättade hoodies, blekta jeans och nerkippade gympaskor är sällan särskilt stiliga. Annars håller jag med dig; en orsak till att jag gärna tittar på äldre filmer och även dokumentärfilmer, är det där välvårdade. Fast då tänker jag i och för sig lite längre tillbaka än 1980-talet, då det redan var rätt hafsigt. Men fram till mitten/slutet av 1960-talet klädde sig män som herrar och kvinnor som damer, det gillar jag!

Jovisst, det stämmer också det du skriver om männen av idag. Ja du, stiliga kvinnor, som Audrey Hepburn i början på filmen Breakfast At Tiffanys.

https://www.youtube.com/watch?v=1JfS90u-1g8

Eller i 60-talets James Bond-filmer eller i Borta Med Vinden
Citera
2026-08-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det tragiska är väl att allt yngre mår dåligt psykiskt. Framförallt yngre män. Dådet som skedde igår i Fagersta, där en yngre kvinna blev mördad av GM. Som det framkommit hade anammat en fruktansvärt dålig kvinnosyn av sin biologiska pappa. Båda var höger sympatörer, extremistiska sådana. Och stöddee typiska höger partier med en sådan syn på kvinnor och rasism.

Så män påverkas i allra högsta grad. Speciellt yngre män. Oftast är det ju män som tillämpar kvinnor våld eller mördar kvinnor. Så män verkar ju påverkas väldigt mycket, förmodligen mer än kvinnor. Problemet är väl också att män hamnar mer i ofrivillig ensamhet och isolerar sig mycket när det går åt det hållet. Och hamnar i sådan skit.

Du själv verkar ju inte heller må speciellt bra, och stödja kvinnohatet som ökar i Sverige. Ni kommer förbli ensamma, det är det som är grejen. Kvinnor tar allt mer avstånd. Forskning visar att polarisering emellan könen och dom olika värderingarna. Kommer ha påverkan på parbildning och barnafödande. Till kvinnors försvar måste jag väl ändå säga att det är rent förnuft och självbevarelsedrift. Dom tänker på sin trygghet. Med tanke på vad detta slutar i. Som igår i Fagersta. Oskyldiga kvinnor/flickor får ta smällen. För att män mår så dåligt psykiskt. Det är väldigt sällan tvärtom.

Det är såklart förnuftigt att undvika psykiskt sjuka och farliga män, men det är knappast förnuftigt att bidra till en utveckling där män blir ensamma.
Citera
2026-08-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Tvärtom. Kvinnor behöver män i långt högre grad än vad män behöver kvinnor.

Vi behöver naturligtvis varandra lika mycket, men på olika sätt. Kvinnors behov av män har vi dock i stora drag löst ut via skattesedeln.
Citera
2026-08-24, 21:59
Medlem
Jo, åtminstone kan en del män leva utan kvinnor. Leva alltså. Kanske inte alltid må så jättebra när man tänker på vad man missat. Nå, man kan ju också till tröst, tänka på vad man undsluppit. Drama, barn, villa med trädgård, solsemester o s v.

Ensamstående män har inte sällan hund. Då får man kärlek och tillgivenhet.
Ensamma kvinnor har ju sina katter. (prydliga, rumsrena, petiga med maten)

Förr kunde ju en ensamstående kuf anställa en hushållerska, som skötte om hemmet och gjorde det som en mansperson då inte kunde utföra själv. T. ex. koka och hälla upp kaffe.
...Med mera?

- "Gift eller ogift?"
- "Nej. Jag är hushållerska."

Hmm... Att jag inte tänkt på det förut! Skall genast räkna på saken. Har det ju numera ganska gott ställt, emedan jag aldrig haft någon kvinna.

"Ensamstående, bildad herre söker hushållerska 3 - 5 dgr/v. Fördelaktigt utseende och kulturella intressen meriterande. Lön enligt kollektivavtal."
Senast redigerad av PhTD 2026-08-24 kl. 22:02.
Citera
2026-08-29, 12:37
Medlem
Om vi ska vara krassa så fick kvinnor bestämma så skulle ni sitta på era rövar och käka choklad och klappa era 17 katter hela dagarna emedan nån mystisk kraft styrde allt i samhället utan att ni bryr er hur. Ni har lixom inte dendär inneboende drivet att begå stordåd.

Vi kan ta bort alla dina medelmåttiga och bölande män som baserar sin existens på huruvida en kvinna vill ha dom eller inte; jag vill se hur många högfungerande samhällen ni klarar av och driva. Grejen du inte ser är att när dagen är slut och mannen har hjälpt till att bygga det där reningsverket som gör så att ditt rinnande vatten kommer ur kranen som du kan dricka så vill han inte komma hem till en tom lägenhet. Han arbetar av ett syfte och det syftet är bokstavligt talat meningen med livet. barn, familj, sammanhållning. Livet är kort du kommer antaligen överleva dina katter vettu. Men vad kan man förvänta sig av den moderna kvinnan, så marinerad i västerländsk naturvidrig jämlikhet att ni hyllar barnamördare som hon lindsey clancy i usa.

Du är en spinster som kommer dö ensam och bortglömd för du tyckte du var för fin för att göra det naturen bokstavligt talat skapat dig för i dess enda syfte. Män inser dom inte lever för evigt. Män måste ta chanser, det är kvinnor som sitter och filosoferar vid mållinjen idag.

Men i teroin håller jag med dig, de incels som är patetiska losers som ej åstadkommit nått i livet borde börja och förändra sig själva istället för att tro lycka kommer via en kvinnas vagina. Och ta testosprutor.
Citera
2026-08-30, 12:09
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Jovisst, det stämmer också det du skriver om männen av idag. Ja du, stiliga kvinnor, som Audrey Hepburn i början på filmen Breakfast At Tiffanys.

https://www.youtube.com/watch?v=1JfS90u-1g8

Eller i 60-talets James Bond-filmer eller i Borta Med Vinden
Vackert ansikte och slank kropp förvisso, men när kläderna åkte av så möttes man av en pisstinkande, tätvuxen ryamatta upp till navel och ut förbi ljumskarna. Kanske inte något för den moderna mannen av idag?

Nuförtiden så är väl standardupplevelsen, om det inte är en tjockis med bullfitta eller en roastie, att också vuxna kvinnor ser ut som en alldeles vanlig 10-åring, bara ett streck.
Senast redigerad av trewq 2026-08-30 kl. 12:12.
Citera
2026-08-30, 13:18
Medlem
Kvinnor behöver män långt mer än tvärtom. Att detta påstående nämns beror på tiderna och manshatet som måste spridas av narrativet för att framställa kvinnan som stark och självständig. Kvinnor luras och åker dit för utmattning. Alla kvinnor är gärna malliga när de kan men gråter ut i det tysta när inget går som de vill. Att ts tycker som hon tycker är för att hon är delusional
Citera
2026-08-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashyer
Kvinnor behöver män långt mer än tvärtom. Att detta påstående nämns beror på tiderna och manshatet som måste spridas av narrativet för att framställa kvinnan som stark och självständig. Kvinnor luras och åker dit för utmattning. Alla kvinnor är gärna malliga när de kan men gråter ut i det tysta när inget går som de vill. Att ts tycker som hon tycker är för att hon är delusional
Behöver kvinnor verkligen män i sina hem? Hemmet är den farligaste platsen för en kvinna, om en man har tillträde till det.

Hur avhjälper män kvinnors utmattning?
Citera
2026-08-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Behöver kvinnor verkligen män i sina hem? Hemmet är den farligaste platsen för en kvinna, om en man har tillträde till det.

Hur avhjälper män kvinnors utmattning?
I sina hem?

Finns redan massa bevis på att kvinnor i relation är mindre stressade. Förstår du inte att stress och utmattning hör ihop så vill du inte förstå. Du med andra kvinnor som hänger i denna del har en sak gemensamt och ni är alla störda manshatare och språkförbistrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in