2026-08-16, 19:07
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det är naturligtvis individuellt, för min del är ett liv utan kvinna färglöst, man överlever helt enkelt.

Visst blev det mycket gjort i garaget, men det är inte roligt att äta själv, gå på bio och sånt.

Kanske tänkte jag inte ta livet av mig, men jag var definitivt inte rädd om mig.
Ja det är ju en annan sak och det verkar som att den äldre generationen fungerar mer hälsosamt medan min generation och yngre, helt har tappat fotfästet.

Det du beskriver är hälsosamt och så det ska vara. Du klarar dig men det hade varit tråkigt - sunt och logiskt.

Men dagens män är inte så. Dem vill ta livet av sig om det inte finns en kvinna i deras liv, dem lägger hela sitt egenvärde i hennes händer och finns hon inte, nej då är han värdelös tycker han. Hela den där incelkulturen handlar ju om det. Män som inte fick några kvinnor och vill dö.
Citera
2026-08-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Hon skrev ”Läste nyss om en kille som ville dö för att han inte har eller har haft en tjej. Gud vad töntigt”.

Ungefär som att jag skriver ”Det var en tioåring som blev våldtagen av migranter. Gud vad töntigt”.

Ser du hur smaklöst det låter?

Med tanke på trådarna jag startat tror jag att jag är väl bekant med Flashbacks empatistörda klientel. Skribenter som tycker att pojken som svältes ihjäl i israeliskt fängelse fick "skylla sig själv" eller de som gläds åt att palestinska spädbarn dödas. Det finns många sjuka jävlar på Flashback. Och TS har ju antytt att denne har autism vilket ju i praktiken innebär en empatistörning.

Jag kan faktiskt tycka att de rasande reaktioner TS "empatilöshet" orsakat känns något överdrivna. Det TS skrivit är ganska långtifrån det nedrigaste som någonsin skrivits på Flashback liksom....
Citera
2026-08-16, 19:13
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju

Män vill dö utan en kvinna.

Jag hade aldrig kunnat eller velat dö för att jag inte har en man

Varför är män beroende av kvinnor för deras överlevnad? Är det någon som vet varför? Har det med navelsträngen till sin mamma att göra? Den klipps aldrig? Den förflyttas till en ny kvinna? Jag blev äcklad nu.

Du diskuterar en mycket liten andel av män här.

De flesta män vill väl ha en kvinna (pga livslång hjärntvätt från samhälle och kultur att män ska ha en sådan), men de vill knappast dö om de lever som ungkarlar.

Kvinnor har faktiskt också tagit livet av sig pga misslyckade förhållanden, men visst är det mer sällsynt, pga kvinnor får mer stöd och stöttning från omgivningen då det sker.

Män är verkligen inte beroende av kvinnor för sin överlevnad, det är ju precis tvärtom. Utan män skulle kvinnor bo under en tidning under en bro (bron är ritad och byggd av män, precis som allting annat i världen).

Män har däremot ett psykologiskt kvinnomissbruk,
dvs precis som vissa kan missbruka alkohol eller droger. Det är ett kemiskt beroende alla män har från tonåren och uppåt pga höga halter testosteron.

Pojkar som ännu inte blivit tonåringar ser flickor för vad de verkligen är, sämre versioner av människor jämfört med pojkar. Så snart pojkar blir till tonåringar och börjar få högre testosteron, då blir de blinda för hur korkade och värdelösa, falska, manipulativa, själviska kvinnor faktiskt är (de kan inte ens tåla sina egna naturliga ansikten, utan måste måla sig som clowner).
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-16 kl. 19:40.
Citera
2026-08-16, 19:14
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Hur vet du det?

Hur jag vet att inte kvinnor skulle kunna klara sig helt ensamma och "bli starka"? Därför att det aldrig i världshistorien har existerat något sådant, då den första grupp av onda män som hade velat förstöra detta samhälle hade gjort det.
Citera
2026-08-16, 19:14
Avstängd
Citat:
Men dagens män är inte så. Dem vill ta livet av sig om det inte finns en kvinna i deras liv, dem lägger hela sitt egenvärde i hennes händer och finns hon inte, nej då är han värdelös tycker han. Hela den där incelkulturen handlar ju om det. Män som inte fick några kvinnor och vill dö.

Men kvinnor har nog aldrig heller tagit chansen att misshandla en massa män som de gör nu...

Om man psykiskt vill misshandla en kvinna så ska man säga att hon är tjock och ful.
Om man psykiskt vill misshandla en man så ska man diskutera hans förmåga till att få en flickvän eller ett ligg.

Det sistanämnda här det görs av medier.
Och de olyckliga människorna online de säger båda delar.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-16 kl. 19:20.
Citera
2026-08-16, 19:17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ja det är ju en annan sak och det verkar som att den äldre generationen fungerar mer hälsosamt medan min generation och yngre, helt har tappat fotfästet.

Det du beskriver är hälsosamt och så det ska vara. Du klarar dig men det hade varit tråkigt - sunt och logiskt.

Hälsosamt och hälsosamt, man, i varje fall jag, såg till att inte få tid att tänka utan jobbade nära på dygnet runt.

Skyddsutrustning var det inte så noga med, det fanns ju ingen som skulle sakna en i alla fall.
Resultatet blev ett par renoverade veteranbilar, något som aldrig kunnat göras om jag haft en kvinna.
Citera
2026-08-16, 19:19
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Kan vi enas om att män behöver kvinnor mer än vad en kvinna behöver en man åtminstone?

Båda behövs

Kan du peka ut Broar STÖRRE BYGGNADE JÄRNVÄGAR FLYGFÄLT SOM BYGGTS AV övervägande kvinnor?

Kan du peka på kvinnliga uppfinnare Företagare som byggt upp liknande som Spotify, Klarna Minecraft Ikea Volvo ABB osv
Citera
2026-08-16, 19:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Men kvinnor har nog aldrig heller tagit chansen att misshandla en massa män som de gör nu...

Om man psykiskt vill misshandla en kvinna så ska man säga att hon är tjock och ful.
Om man psykiskt vill misshandla en man så ska man diskutera hans förmåga till att få en flickvän eller ett ligg.

Och de olyckliga människorna online de säger båda delar.
Låt mig gissa?

Du anser att min trådstart är psykisk misshandel mot män? Vi får inte diskutera mäns sköra psyke? För då blir han återigen påmind om att han inte klarar sig själv?
Citera
2026-08-16, 19:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Båda behövs

Kan du peka ut Broar STÖRRE BYGGNADE JÄRNVÄGAR FLYGFÄLT SOM BYGGTS AV övervägande kvinnor?

Kan du peka på kvinnliga uppfinnare Företagare som byggt upp liknande som Spotify, Klarna Minecraft Ikea Volvo ABB osv
Är det här ditt enda argument så har du redan svarat på frågan.

Tänk dig nu att alla broar och järnvägar redan finns men att ni plötsligt försvinner. Eller blir homosexuella

Kvinnor kommer fortsätta leva vidare
Våra överlevnadsinstinkter kommer att vara starkare

Medan om det händer tvärtom så kommer män hoppa från broarna dem byggt upp
Plötsligt finns det ingen mening längre
Ni trivs inte med varandra i längden.
Ni söker kvinnlig bekräftelse in i det sista och utan den så finns ingenting.
Citera
2026-08-16, 19:26
Avstängd
Citat:
Låt mig gissa?

Du anser att min trådstart är psykisk misshandel mot män? Vi får inte diskutera mäns sköra psyke? För då blir han återigen påmind om att han inte klarar sig själv?

Jag anser inte. Jag vet att det i grunden är det.

Det kan ha sina förklaringar i hur du själv blivit bemött av någon. Det kan ha sina förklaringar i att du anser att män har svårt att veta hur de ska bemöta kvinnor.

Men jag tycker ej det är okej när män sitter och säger att kvinnor är äckliga och tjocka. Precis som jag ej tycker det är okej när kvinnor eller män hänger över självmordsbenägna män som försöker öppna upp sig och säger "haha, du är en incel! ".

Varför? Jo, för att det är så någon gör när den vill misshandla någon ur det andra könet.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-16 kl. 19:31.
Citera
2026-08-16, 19:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du diskuterar en mycket liten andel av män här.

De flesta män vill väl ha en kvinna (pga livslång hjärntvätt från samhälle och kultur att män ska ha en sådan), men de vill knappast dö om de lever som ungkarlar.

Kvinnor har faktiskt också tagit livet av sig pga misslyckade förhållanden, men visst är det mer sällsynt, pga kvinnor får mer stöd och stöttning från omgivningen då det sker.

Män är verkligen inte beroende av kvinnor för sin överlevnad, det är ju precis tvärtom. Utan män skulle kvinnor bo under en tidning under en bro (bron är ritad och byggd av män, precis som allting annat i världen).

Män har däremot ett psykologiskt kvinnomissbruk,
dvs precis som vissa kan missbruka alkohol eller droger. Det är ett kemiskt beroende alla män har från tonåren och uppåt pga höga halter testosteron. Pojkar som ännu inte blivit tonåringar ser flickor för vad de verkligen är, sämre versioner av människor jämfört med pojkar.
Det du skriver stämmer inte. Då hade inte denna incelkulturen funnits och då hade kvinnor också haft ett ”psykologiskt manmissbruk” men det finns inte.
Citera
2026-08-16, 19:29
Medlem
Citat:
Låt mig gissa?

Hur känns det att många män genomskådat dig i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in