2026-08-16, 15:35
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, visst är jag en mycket hemsk person som inte tycker att afrikaner är svenskar.
Det är för att orden "svenskar" och "afrikaner" inte är entydigt beskrivna av dig eller någon annan som din mening blir totalt meningslös. Jag är emot totala meningslösheter
Citera
2026-08-16, 15:36
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Ren dynga..finns ingen skandinav utan invandrar föräldrar/mor och farföräldrar som har så lite skandinavisk dna.
Jag höll på typ 8 år och grävde ner mig i genetiska forskningar osv och det du skriver är helt åt helvete fel.
Jag skickade en länk till en forskningsrapport och om den är åt helvete fel så kan du iallafall beskriva vad och varför.
Citera
2026-08-16, 15:45
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Haha jo det gör vi, vi delar samma blandning. Sånt här är lätt att räkna på, du lär det dig det i populationsgenetik kurser på universuteten. Stänga tråden?

Möjligt att du har rätt , men det är ett svar på t.s. fråga :

Citat:
" Flera personer s.k. nazister på Flashback påstår att de är 100% skandinav fast det inte ens är möjligt. De skulle aldrig våga göra ett DNA-test men de påstår att de är 100% vita. Förstår de inte att människor utvandrade till Skandinavien?

Skandinaver är en blandning av väst och östeuropeiska jägare och DNA från den eurasiska stäppen . 100% skandinav innebär att man deklarerar att man är en blandning , inte 100% skandinav, även om påståendet i sig kan tolkas på två olika vis
Citera
2026-08-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Haha, nej vi käkar inte kalkon på jul utan vi håller oss kvar vid vår julskinka. Men att påstå att vi inte firar en kraftigt amerikaniserad disneyjul sedan 50-talet visar på din historielöshet. Har du sett filmen Fanny och Alexander någon gång? Sen apropå kalkon måste du hålla med om att det är lite lustigt att thanksgiving börjat lanseras som en helg att fira även i Sverige de senaste åren.

Vi firar mammon och kommersen numera, inget annat. Du får slå upp i en historiebok och se efter hur vi firade på 40-talet.

Valborg och midsommar firas lite smått runt omkring i landet, men jämfört med hur det såg ut på 80-talet innan vi började avfolka landsbygden så är det ingenting och att vi aldrig firat nationaldagen beror på att midsommar alltid varit nationaldag i den svenska folksjälen, nu står dessa mot varandra som konkurrenter.

Vad tycker du om de svenska kräftskivorna?

Att folk tittar på Kalle Anka i svensk översättning tycker jag inte är särskilt problematiskt, inte heller att det kristna budskapet åsidosatts, då julen i Norden ursprungligen inte var kristen hursomhelst. Thanksgiving kommer aldrig slå igenom i Sverige, hur mycket kulturmarxisterna än försöker. Där är jag inte det minsta orolig.

Vi skulle behöva en avurbanisering, helt klart. I och med att fler och fler börjar jobba online ökar också möjligheterna att bosätta sig på landsbygden. Det minskande intresset för stadens uteliv kan även det bli en bidragande faktor.

Kräftskiva är väl trevligt? Käka gott och dricka nubbe borde alla svenskar göra regelbundet.
Citera
2026-08-16, 15:46
Medlem
Comitiums avatar
När jag växte upp under femtiotalet, nog var det svenskar som bodde i Sverige. Inte hade vi en massa människor här från Syrien, Irak, Iran, Afghanistan eller från Somalia!

Vi var svenskar i Sverige när jag var barn och om vi var 100 % skandinaver var det ingen som grubblade över eller vad vi hade för gener.

Jag kan bara säga att det var lugnt och trevligt i Sverige på den tiden.
Senast redigerad av Comitium 2026-08-16 kl. 15:49.
Citera
2026-08-16, 15:52
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Men andra grupper kan vara det, så länge de ser ut som dig.

Ja? Rätt ska vara rätt.

Jag värnar först och främst om min egen ras. Vad är problemet med det? Genetik handlar inte bara om utseende utan även om beteende.

Är du en blatte som är sur över att du inte blir accepterad som svensk eller vad är det?
Senast redigerad av Tuor 2026-08-16 kl. 15:59.
Citera
2026-08-16, 15:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Du är det. Du kallar ditt egna folk för rasister så du kan logga ut och fundera över ditt liv istället.
jag kallar inget folk rasister. JAG KALLAR DIG, DET DU ÄR RASSE SVIN!
Citera
2026-08-16, 15:59
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja? Rätt ska vara rätt.

Jag värnar först och främst om min egen ras. Vad är problemet med det? Genetik handlar inte bara om utseende utan även om beteende.
Vem är du bestämma om vad som är rätt?

Är inte ett stort fan av Kluster B så din etnicitet kommer inte att rädda dig.
Citera
2026-08-16, 16:01
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
jag kallar inget folk rasister. JAG KALLAR DIG, DET DU ÄR RASSE SVIN!
Nämn en rasistisk sak jag har sagt. DU lever på hat och det är inte hållbart för ett fungerande samhälle.
Citera
2026-08-16, 16:16
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nämn en rasistisk sak jag har sagt. DU lever på hat och det är inte hållbart för ett fungerande samhälle.
Du får väl läsa igen! RAZZE! En svensk är en svensk och en Kurd är en Kurd en Japan är en Japan. En svensk är svensk. En somalier som korsar svenska gränsen är inte svensk han är somalier oavsett om han har någon procent etiopier i blodet.
Citera
2026-08-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ingen har nånsin fått 100% skandinav. Inavel är inte bra.

Om ingen är skandinav så finns det inga folkgrupper överhuvudtaget.
Citera
2026-08-16, 16:17
Medlem
Citat:
Flera personer s.k. nazister på Flashback påstår att de är 100% skandinav fast det inte ens är möjligt. De skulle aldrig våga göra ett DNA-test men de påstår att de är 100% vita. Förstår de inte att människor utvandrade till Skandinavien?

100 % i vilken mening; medborgarskap, etnicitet, kultur eller genetiskt ursprung?

Finns det något exempel i världen på 100% av något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in