2026-08-16, 11:05
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vem menar du skulle ha högre krav? I Tyskland 1936 räckte det att vara 1/8 tysk. Vill du se hårdare regler än Himmler?
Mycket intressant fråga. Den ribban var inte hög om du frågar mig. Inte om man ska klassas som etnisk tysk.

Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Aldrig påstått det heller, utan då är man svensk enligt mig, för då är den arabiska delen så utblandad att den kan ignoreras.
Yes.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-08-16 kl. 11:07.
Citera
2026-08-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ingen har nånsin fått 100% skandinav. Inavel är inte bra.

Det går att få 100% skandinav i DNA-tester som 23andme.
Citera
2026-08-16, 11:15
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du gör ett DNA-test som bygger på resultaten från vad andra har skickat in och påstår att de kommer från ett visst ställe.

Vad menar du med 100% skandinav?
Ingen är skandinav om du går tillbaka 11 000 år.

Mäter du från 500 år tillbaka i tiden så är många härifrån.

Jag ser inga problem att någon påstår sig vara härifrån.
Du låter väldigt inskränkt.
Citat:
Om alla ens förfäder 3 generationer är svenska så skulle jag kalla det 100% svensk oavsett om det finns en utomeurope.nånstans. pratar vi en farfar som är halvdansk eller motsvarande räcker 2 generationer.

Blir lite löjligt när man säger att man inte kan vara skandinav för att folk invandrade hit för 8000 år sen.

Då finns det inga etniciteter alls, och man han ju prova hur bra det går att sälja in i övriga världen.

Bara i Sverige vi håller på med sånt självhat.

Mycket kloka ord. 🫶

Citat:
Du får nog lära dig skilja på staten Sverige och den landmassa som är Sverige...

Ditt intellekt är på nivå smörkniv

Mindre begripligt även om du visar varför det blir vanskligt att prata om 100% och vad som är problematiskt med "nationalism".

Citat:
Eftersom skandinaviska folk har rest och spridet ut sig i vissa perioder i historien kan ingen få 100% skandinav oavsett om indirekt nedstigande led härstammar ifrån den första gruppen som knallade över sundet efter istiden, efter skandinaviskt DNA finns på en massa andra ställen i Europa.

Exakt!

❤️🌈🙏
Citera
2026-08-16, 11:16
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Chansen är exakt 0% att det finns , eller funnits en 100% genetisk ren Svensk . Svenskar delar inte ett unikt dna.
Haha jo det gör vi, vi delar samma blandning. Sånt här är lätt att räkna på, du lär det dig det i populationsgenetik kurser på universuteten. Stänga tråden?
Citera
2026-08-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Kan man tycka, men i min värld har vi alla samma ursprung och det känns enbart löjligt att blunda för historien och bråka om vem som var "först". På min pappas sida av släkten har jag kunnat se att de bott väldigt länge på etablerade gårdar sedan åtminstone 1500-talet.

Min mormor var drygt 20år gammal när tyskarna ockuperade nordnorge och hon tvingades fly. Hon hamnade i Dalarna där hon träffade min morfar vars anor kommer från vallonerna.

Kan tycka att det blir löjligt att prata om att vara 100% skandinav eller svensk.

Nationalism tycks handla om rädsla för de som kommer utomsocknes ifrån snarare än att värna den plats vi lever på nu. Riktigt sorgligt.

Kan tycka att amerikaner isåfall har en betydligt sundare syn på saker och ting vilket nog beror på att de inte har en historia (ursprungsbefolkningarna borträknade) som inte sträcker sig över tusentals år. Dock är det väl inte så många i USA som kallar sig nationalister jämfört med de som kallar sig patrioter.

Älska ditt land och folk, hata politiker.

Vi är alla ett och samma.

Din "värld" återspeglar dock inte verkligheten. Etnicitet är en realitet och det finns ett egenvärde i att ha etnisk mångfald. Massinvandringen syftar dock till att utrota denna mångfald, för att ersätta den med en rotlös oenig massa av konsumenter, något som både marxister och borgare gläds åt av olika anledningar.

Nationalism som blundar för etnicitet är bara tomt prat. USA är ett skräckexempel på vad det leder till. Det är ett av västvärldens farligaste länder och vilka som dominerar i brottsstatistiken är inte svårt att lista ut.
Citera
2026-08-16, 11:23
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
...för att ersätta den med en rotlös oenig massa av konsumenter, något som både marxister och borgare gläds åt av olika anledningar.

Tänker inte säga emot dig, du har helt rätt.
Citera
2026-08-16, 11:23
Medlem
Kh4ns avatar
Jag tror att ganska få nationalister har ett krav på 100% skandinav. Folk är väldigt välmedvetna om att det under tusentals år kommit tidvisa inflöden från huvudsakligen andra germanska områden, baltikum och Finland.

Den enda gruppen nationalister i (eller nästan "rättare" kring) Europa som trott att de verkligen varit 100% sitt eget folk är turkar, vilka ofta får ett obehagligt uppvaknande när ett DNA-test visar att de är huvudsakligen Greker eller Armenier.
Citera
2026-08-16, 11:26
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Flera personer s.k. nazister på Flashback påstår att de är 100% skandinav fast det inte ens är möjligt. De skulle aldrig våga göra ett DNA-test men de påstår att de är 100% vita. Förstår de inte att människor utvandrade till Skandinavien?
Inte gjort DNA test men båda mina föräldrar har dessvärre gjort det och har skandinaviskt DNA med ungefär 10% finlandssvenskt/finskt på ena sidan.
Så jo; skulle nog klassificera mig som en vit nordisk person då jag inte har några andra regioner.
Senast redigerad av ManySuchCases 2026-08-16 kl. 11:30.
Citera
2026-08-16, 11:28
Avstängd
Citat:
Flera personer s.k. nazister på Flashback påstår att de är 100% skandinav fast det inte ens är möjligt. De skulle aldrig våga göra ett DNA-test men de påstår att de är 100% vita. Förstår de inte att människor utvandrade till Skandinavien?

Varför skulle de inte våga göra ett DNA test? Det skulle bara bevisa det vi alla redan vet att majoriteten utav Skandinavier kommer ifrån Söder och Sydväst.

När länder längre Söderut eller i Öst klarar av att bygga sin allra första helikopter, då är ni välkomna tillbaks att "tycka till".

Vad är det värsta som skulle kunna hända här för oss liksom? Åh nej, min förfader var Polsk?

Han kommer då fortfarande att bli mera accepterad här än dig
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-16 kl. 11:34.
Citera
2026-08-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Tänker inte säga emot dig, du har helt rätt.

Om jag har rätt innebär det ju att du har fel?
Citera
2026-08-16, 11:30
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Inte gjort DNA test men båda mina föräldrar har dessvärre gjort det och har 100% skandinaviskt DNA med ungefär 10% finlandssvenskt/finskt.
Finland är inte Skandinavien så då måste det ha visat 90% skandinav.
Citera
2026-08-16, 11:32
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Finland är inte Skandinavien så då måste det ha visat 90% skandinav.
Justerade lite i min text blatte.
Den finska procenten är massa svenska namn så antagligen lite blandat där.

Ingen seriös nationalist ser finländare som någet främmande folk, varit Sverige längre än självständigt Finland.
Senast redigerad av ManySuchCases 2026-08-16 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in