Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Att folk tittar på Kalle Anka i svensk översättning tycker jag inte är särskilt problematiskt, inte heller att det kristna budskapet åsidosatts, då julen i Norden ursprungligen inte var kristen hursomhelst. Thanksgiving kommer aldrig slå igenom i Sverige, hur mycket kulturmarxisterna än försöker. Där är jag inte det minsta orolig.
Vi skulle behöva en avurbanisering, helt klart. I och med att fler och fler börjar jobba online ökar också möjligheterna att bosätta sig på landsbygden. Det minskande intresset för stadens uteliv kan även det bli en bidragande faktor.
Kräftskiva är väl trevligt? Käka gott och dricka nubbe borde alla svenskar göra regelbundet.
Jag tror inte att vare sig du, jag eller någon annan är särskilt oöverens i grunden. Men det blir problematiskt när man intar ett förhållningssätt där man accepterar att ens egen
nation är bättre än andra då jag ser det som gammal hederlig maktutövning där man ser till att vanligt folk sparkar nedåt och eventuellt lite åt sidan istället för att se de verkliga problemen.
Nu nämner du "kulturmarxister", ett ord jag inte tror du reflekterat särskilt mycket över. Jag tror att du slänger dig med det slentrianmässigt i din inlärda föreställning att det bara finns "vänster" och "höger" på skalan, vem tjänar på det?
Om majoriteten svenskar skulle kräva av våra politiker att jobba för oss och inte för olika lobbyister är jag ganska säker på att saker hade sett väldigt annorlunda ut. Sen begriper jag att det är en förändring som inte görs i en handvändning. Och definitivt inte genom riksdagsval.
Rött och blått är samma skit.
Vi borde anamma patriotism återigen och inte skit som nationalism som oundvikligt bara leder till fördärv.