2026-08-18, 21:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Kanske drog hon uttrycket ”du är så söt så jag skulle kunna äta upp dig” till sin spets…
Tydligen har man forskat på det uttrycket
Citera
2026-08-18, 22:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Detta är alltså skadorna på pojken när han hittades.

Citat:
The details of how the boy allegedly died were too distressing to share but police sources told 9News they were investigating whether he had been dead for a number of days.
Gillies said the body was found alone in the unit with significant arm injuries, and that responding emergency services were heavily impacted by what they saw.
https://www.nine.com.au/australia-news/nsw/woman-arrested-after-child-found-dead-in-central-coast-wyong-home-20260705-p60cni.html
Citera
2026-08-18, 23:07
Medlem
I Papua Nya Guinea tillagade man och åt upp avlidna familjemedlemmar. Det var helt normalt för dom, tradition och en del av begravningsrutinen.
Det visade sig att en del av dom som åt liken drabbades av en dödlig och obotlig hjärnsjukdom, en form av "galna kosjukan".
Så det har de slutat med sen ett antal år.
Citera
2026-08-19, 00:50
Medlem
norther1s avatar
Det är ju ett sätt att göra sig av med bevisen..
Citera
2026-08-19, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Här är en annan skräckhistorier, från USA och ganska nyligen.

Ett gäng ungdomar är ute och kör, ska skjutsas hem när föraren först vill stanna vid skräp-containrar de har vägarna förbi. För att se om där finns något användbart. De hör ljud och hittar en bebis i hårt ihopknuten svart sopsäck. De larmar polisen. Stället är kameraövervakat och polisen får snart en adress.

En 18-årig kvinna har kastat sin nyfödda bebis i skräpet visar det sig. Levande. Barnet överlever.

Finns ju andra ställen att lämna ett oönskat barn på, som utanför ett sjukhus, en polisstation m m. Ger inte intryck av att vara psykotisk, bara känslolös. Sociopat kanske?. https://youtu.be/5aKiX0BQAXI
Tänker även på ett fall närmare oss. Det var en svensk kvinna som hemlighöll sin graviditet för pojkvännen, födde barnet när de var på charterresa och dödade barnet och lade in barnet i frysen på hotellrummet. Personalen upptäckte sedan det när de städade rummet. Som jag förstod fick hon inget egentligt straff, hon var sedermera mytoman har jag fått höra av människor som varit i hennes närhet.
Citera
2026-08-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Tänker även på ett fall närmare oss. Det var en svensk kvinna som hemlighöll sin graviditet för pojkvännen, födde barnet när de var på charterresa och dödade barnet och lade in barnet i frysen på hotellrummet. Personalen upptäckte sedan det när de städade rummet. Som jag förstod fick hon inget egentligt straff, hon var sedermera mytoman har jag fått höra av människor som varit i hennes närhet.

Svårt att ta in pga att det är så hemskt. Minns inte det fallet och "tur" är väl det.
Citera
2026-08-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Aboriginkulturen är brutal mot barn, kanske ett kulturellt uttryck. Om man läser på lite så fanns det mycket som vi uppfattar som sjukt. T ex kvävde man barn till döds genom att hälla ner sand i munnen, överlevde barnet så uppfattades det som starkt, överlevde inte barnet grät ingen över det.
Jag har länge misstänkt att Gud själv skickade européerna till Amerika och Australien för att lära de som övergett Gud en läxa. Typ, Aztekerna ägnade sig åt människooffer, det gjorde inte européerna.

Lite som judendomen och dagens européer som alltmer överger Gud och då kommer juden och muslimen också och hälsar på.
Citera
2026-08-22, 02:28
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Jag vet inte, du får gärna upplysa mig.

Konsensus bland de som forskar i etik är att moral är subjektivt.

Visst, de flesta oavsett kultur och värderingar håller ju med om att det är mer moraliskt att ge blombuketter än att mörda. Men frågan kan ju göras lite svårare än så, t ex genom "prisoners dilemma" eller "trolley problem". Men varför ska jag behöva sitta här och förklara filosofins grunder för dig? Jag nöjer mig med att konstatera att nej, moral är inte objektivt!
Citera
2026-08-22, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021
Jag har länge misstänkt att Gud själv skickade européerna till Amerika och Australien för att lära de som övergett Gud en läxa. Typ, Aztekerna ägnade sig åt människooffer, det gjorde inte européerna.

Lite som judendomen och dagens européer som alltmer överger Gud och då kommer juden och muslimen också och hälsar på.

De övergav inte gud. De hade sina egna gudar.
Citera
2026-08-22, 08:26
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Är mamman en migrant från Papua Nya Guinea?
Troligtvis en miljöpartist från Söder i Stockholm
Citera
2026-08-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatwhiteshark
Troligtvis en miljöpartist från Söder i Stockholm

Det är inte miljöpartister som är primitiva köttförespråkare.
Citera
2026-08-22, 11:30
Medlem
Det kryllar av satanism, pedofili och andra konstigheter i det där landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in