2026-08-17, 05:09
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
-"Du är en kukbög!"
-"Va? Ja jag har kuk men är inte bög? Så vad menar du egentligen?"
-"Det är egentligen bara relativism du förespråkar"

"Ondska är mord", ja det är ju lätt att säga. Men är allt dödande mord då? När polisen skjuter en farlig terrorist i syfte att rädda liv, är det dödandet högst försvarbart tycker jag. Är jag en sån där "relativist" då eller?

"Ondska är våldtäkt", visst det är ju lätt att hålla med om. Men vad är våldtäkt då? Juridiskt har de ju vidgat våldtäktsbegreppet så att det inte längre rimmar med definitionen från ordboken och hur folk använder det. Är en våldtäktsanmälan automatiskt våldtäkt? Även om det inte gått till rättegång ännu? Även om det gått till rättegång och den anklagade friades?

Ja även ondska är subjektiv eftersom MORAL är subjektiv. Det behöver dock ingalunda betyda att moral är oviktigt. Det är bara det att den råkar vara det - objektivt.

Fel. Moral är objektivt.
Citera
2026-08-17, 05:43
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Fel. Moral är objektivt.

Bra. Hur övertalar du andra om detta faktum då? Exempelvis världens etikforskare?
Senast redigerad av Skattebrott 2026-08-17 kl. 05:50.
Citera
2026-08-17, 11:48
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Bra. Hur övertalar du andra om detta faktum då? Exempelvis världens etikforskare?

Dina tre första meningar i ditt förra svar var det i särklass dummaste jag någonsin hört en person säga på Flashback.
Citera
2026-08-17, 12:20
Medlem
attack-titans avatar
Citat:

Jag vet inte, du får gärna upplysa mig.
Citera
2026-08-17, 12:22
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vad är värre än döden?
Kan du inte räkna ut det själv?
Citera
2026-08-17, 12:29
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Kan du inte räkna ut det själv?
Du kanske. Just saying.
Citera
2026-08-17, 13:31
Medlem
En vandringssägen?
Som den romska kvinnan på Zürichs flygplats, som bar på en död baby, fullstoppad med heroin? X antal år sedan.
Citera
2026-08-17, 13:55
Medlem
Fy fan, det här måste ju vara ett psykvårds misslyckande. Ingen borde vara helt ensam som vårdnadshavare. HAde jag blivit så här knäpp önskar jag mig avlivning
Citera
2026-08-17, 14:34
Medlem
Gusselbys avatar
Här är en annan skräckhistorier, från USA och ganska nyligen.

Ett gäng ungdomar är ute och kör, ska skjutsas hem när föraren först vill stanna vid skräp-containrar de har vägarna förbi. För att se om där finns något användbart. De hör ljud och hittar en bebis i hårt ihopknuten svart sopsäck. De larmar polisen. Stället är kameraövervakat och polisen får snart en adress.

En 18-årig kvinna har kastat sin nyfödda bebis i skräpet visar det sig. Levande. Barnet överlever.

Finns ju andra ställen att lämna ett oönskat barn på, som utanför ett sjukhus, en polisstation m m. Ger inte intryck av att vara psykotisk, bara känslolös. Sociopat kanske?. https://youtu.be/5aKiX0BQAXI
Citera
2026-08-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Här är en annan skräckhistorier, från USA och ganska nyligen.

Ett gäng ungdomar är ute och kör, ska skjutsas hem när föraren först vill stanna vid skräp-containrar de har vägarna förbi. För att se om där finns något användbart. De hör ljud och hittar en bebis i hårt ihopknuten svart sopsäck. De larmar polisen. Stället är kameraövervakat och polisen får snart en adress.

En 18-årig kvinna har kastat sin nyfödda bebis i skräpet visar det sig. Levande. Barnet överlever.

Finns ju andra ställen att lämna ett oönskat barn på, som utanför ett sjukhus, en polisstation m m. Ger inte intryck av att vara psykotisk, bara känslolös. Sociopat kanske?. https://youtu.be/5aKiX0BQAXI

Just den där historien är ju ganska vanlig bland konservativa där dottern väljer att göra sig av med barnet för att inte dra skam över sin (på ytan) perfekta familj. Hon är ogift och fadern kanske inte är av en fin familj eller än värre- svart. Då känner hon att det är bättre att göra så.
Citera
2026-08-17, 17:56
Medlem
Helt sjukt! Kan vara en del i gener, kanske en 4:e dels aboriginal, kan vara droger blandat med psykisk ohälsa
Kan vara någon satanistisk rirual, det finns mycket sådant nu förtiden
Citera
2026-08-17, 21:58
Medlem
Man blir fascinerad av sånt här ändå av hur sjuka människor är. Undra hur barnet tillagades innan mamman åt upp ungen? Följde man något viralt Tiktok-recept, marinerades ungen i grillolja eller körde man långkok i Crockpotten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in