2026-08-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har inte heller tagit något vaccin av en anledning och åkte på elendet en gång och som du skriver rejält sjuk det varade i veckor och kändes inte som en normal förkylning det var flera år sedan men efter det kan jag känna smak i munnen på ett konstigt vis

Många i bekantskapen tog alla sprutor dom kunde få några blev sjuka flera gånger i liknande influensa och 7 av dom avled ett tag efter sista sprutan alla med lika dan döds orsak nertystat men var i kontakt med 3 olika läkare och frågade om dessa 7 avled av samma orsak att det borde vara en slump och att vaccinet inte var orsaken

Fick svaret nej det är ingen slump och fick långa föredrag om vaccin och fick se lite vad som stod på deras datorer om biverkningar, vet inte vad jag ska tro egentligen

Så jag är en av dom som vill se enligt trådens rubrik sanningen om covid-19 här i Sverige

Hela ditt inlägg upplevs mest som en fantasifullt skapad anekdot utan seriöst stöd i verkligheten….
Citera
2026-08-26, 09:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hela ditt inlägg upplevs mest som en fantasifullt skapad anekdot utan seriöst stöd i verkligheten….
Som jag skrev, jag vill se sanningen om covid här i Sverige, en trovärdig sanning..
Citera
2026-08-26, 10:17
Medlem
Citat:
Som jag skrev, jag vill se sanningen om covid här i Sverige, en trovärdig sanning..

Jaha, och vad är då en trovärdig sanning…? Det som du tycker passar in på allehanda galna konspirationsteorier om Covid och vaccin och därmed din egen tro och åsikt….? Eller vad seriösa vetenskapliga faktiskt redan visat….?

Vi kan ju börja med att fundera på hur seriös och trovärdig din egen anekdot jag svarade på är….
Citera
2026-08-26, 10:53
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha, och vad är då en trovärdig sanning…? Det som du tycker passar in på allehanda galna konspirationsteorier om Covid och vaccin och därmed din egen tro och åsikt….? Eller vad seriösa vetenskapliga faktiskt redan visat….?

Vi kan ju börja med att fundera på hur seriös och trovärdig din egen anekdot jag svarade på är….
Läs det jag skrev i citat nummer 28

Hej med dej..
Citera
2026-08-26, 11:06
Medlem
Citat:
Läs det jag skrev i citat nummer 28

Hej med dej..

Det borde du fattat att jag gjort då jag ju både citerade dig och kommenterade.

Dina påståenden i det inlägget låter alldeles för ”bra för att vara sant”, men är som korrektamundo redan varit inne på rätt typiskt för antivaxxare att ha påstådda negativa upplevelser i massor av vaxxiiin, och halva släkter och bekanta som dött i gruvliga dödskamper bara de sett en bild på en vaxxiiiin spruta….

Har du några seriösa fakta som bevisar att covid var så ofarligt och vaccinet mot det var så illa som du påstår…?
Citera
2026-08-26, 12:23
Medlem
DikTs avatar
Detta borde klistras in som skolboksexempel på "flytta målstolparna".
Onekligen underhållande. (mina fetningar)
Med en ståtlig halmgubbe som grädde på moset på slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Man tar fram vaccin på rekordfart. Annars ska vacin testas minst 5 år, men det sket man i.

Citat:
Det är inga lagregler nej, men det finns etiska och moraliska regler för det. Det sägs vara minst 5 års testande.

Citat:
Men du tror på allvar alltså att det inte finns anställda på medinföretag som vill testa vaccin under flera år? Då är du bra nog puckad om du tror att alla tror dom du gör, d.v.s att amn ska skynda ut som så fort det bara går och skita i dödsfall och extrema biverkningar.
Citera
2026-08-26, 12:24
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare. har närstående som vacinnerade sig två gånger och är 10+ år yngre än mig. Ett par st fick covid 3 gånger trots vaccinerade två gånger och de var rejält sjuka. Lika sjuk som jag var EN gång utan vaccinering.

Varför fick dessa unga personer covid och blev riktigtg sjuka 3 gånger trots vaccin och jag utan vaccin bara en gång?

Som jag skrev tidigare, jag är extremt skeptisk mot vaccin som knappt testats som i det här fallet eftersom historien visar brutala livslånga bieffekter som folk får leva med. Ibland också dödsfall som med vissa covidvaccin. Ändå tar folk det frivilligt!!!!????

Skev jag för många utropstecken eller frågetecken? Ja det var meningen, för folk är så jävla dumma. Bara stoppar sprutor i armarna utan att veta vad de får. Lite som en grov knarkare som bara måste ha något och litar blint på vad som sägs vara i sprutan och att det är säkert. Folk tror att för att staten säger att det är OK så är det det? Har ni aldrig läst på om tidigare vaccin eller?

Och dina anekdotiska upplevelser menar du alltså ska väga tyngre än de resultat den samlade vetenskapen har om vaccin i allmänhet och covidvaccin i synnerhet i denna tråd…?

Du kastar fram en massa påståenden som bara visar att du inte förstår vad du babblar om. Vadå ”vaccin som knappt testats” ?? Som sagt, du vet inte vad du babblar om…

Det är helt normalt att vissa kunde drabbas av covid trots fullt vaccinerade, men generellt sett så minskar risken att drabbas radikalt, och effekterna om man ändå drabbas likaså.
Citera
2026-08-26, 12:31
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
JAg är alltid skeptisk mot vaccin och med rätt också, för det är många vaccin genom åren som ställt till med extrema besvär och problem för folk. Som Galna kosjukan tror jag det var? Eller vad var det som gav vissa narkolepsi som sedan förstört hela deras liv. Finns än idag inget botemedel utan dessa person var kanske folk som jobbade och kunde försörja sig själva. Sedan kunde dom inte det längre, för resten av deras liv. Inte heller kan de ha normala sociala aktiviteter.

Nu händer det igen och har hänt förr.
Man tar fram vaccin på rekordfart. Annars ska vacin testas minst 5 år, men det sket man i. Vissa dog av vaccinet, andra fick brutala långtverkande biverkninar som förstör deras liv.

När ska folk lära sig? Man stoppar inte ett otestat vaccin i kroppen!?
Varför gör folk sånt?

Jag vägrade vaccinet och fick covid en gång som de flesta andra. Blev rejält sjuk som de flesta andra, men sen var det slut. Andra jag känner som vaccinerat sig inte bara en utan två gånger har fått allvarlig covid 3 gånger. Hur är det möjligt? Ska inte vaccinet skydda mot det? Det handlar också om unga personer så ingen dog, men de blev väldigt sjuka 3 gånger trots vaccin. Jag blev sjuk en gång helt utan vaccin.

Vilken nytta gjorde det? Eller gjorde det kanske mer skada än nytta?
Galna ko sjukan orsakades av ett så kallat prion som koncentrerades när man födde upp djur på kadavermjöl. Hade ingenting med något vaccin att göra och galna kosjukan försvann väl när man förbjöd kadavermjölet i djurfoder. Varför dra upp den här. Helt irrelevant.

Ganska självklart att man inte kan testa i 5 år när man har en brinnande pandemi där folk dog som 2020.
Citera
2026-08-26, 12:34
Medlem
Citat:
Alltså du är ju så PRO-vaccin att det bara skiner om dig.
Varför är du emot att man testar vaccin lite längre och är säker på att de är säkra? I alla fall så säkra som man kan vara efter säg 5 års testning? Är det så illa? Varför ska vi utsätta folk för risker med farliga vaccin?

Ja du säger att de uppfyller kraven bla bla bla, men trots att de uppfyller kraven så är ju inte det bra nog, eller hur? Det är det jag försöker få fram till dig att uppfylla lagliga krav är inte bra nog, det krävs mer om man inte vill utsätta en hel befolkning för extremt stora risker.

Man borde också vara tydlig med som ett land, en stat en regering att man tar det på egen risk och att det kan finnas farliga biverkningar som man inte känner till än. Nu gör man motsatsen. Man hotar med att det kan bli konsekvenser om man inte tar det. Nämner inte ett dugg om att det kan finnas farliga biverkningar utan tvingar mer eller mindre på folket sprutan.

ja det var inte påtvingande lagligt sett, men i stort sätt var det samma effekt.

Jaha, och hur hade det kunnat gå med covidepedimin om man låtit det härja fritt för att testa vaccinet i 5 år först….? Hur hade ett worst case scenario kunnat bli enligt dig? Hur många miljoner hade kunnat ha dött då, och hur många miljoner anses man ha räddat genom att kunna få fram och ut vaccinen fortare, för att man redan hade en god bas att utgå från som gjorde att man hade ett ”försprång” i testandet.
Citera
2026-08-26, 12:38
Medlem
Citat:
Men jag skiter väl i om du tror mig eller inte, du har ju redan din uppfattning så du kommer inte ändra dig. Skulle gärna länka till det om det var så att jag hade bookmarkat videon som jag kollade på för några år sedan, men det har jag inte. Brukar nästan aldrig bookmarka en video.
Men du tror på allvar alltså att det inte finns anställda på medinföretag som vill testa vaccin under flera år? Då är du bra nog puckad om du tror att alla tror dom du gör, d.v.s att amn ska skynda ut som så fort det bara går och skita i dödsfall och extrema biverkningar.

Många har exakt motsatt uppfattning, d.v.s. att det är säkrast att testa länge så att man inte skadar folk. Du verkar höra till kategorin som vill skada folk hellre än att låta det ta lite längre tid.
Bra då vet vi.

Du tror alltså att man försöker skynda sig ut med vaccin för att man skiter i om folk dör….?

Du tror inte det var just för att folk dog i massor av covid som man var tvungen att försöka få fram ett vaccin så fort som möjligt, för att stävja den utvecklingen…?
Citera
2026-08-26, 12:46
Medlem
Citat:
Säg det till den som drabbas av dina psykotiska tankar att alla måste vaccineras. Sen när de dör eller skadas så kanske regeringen ska anställda dig som person som tar hand om kontakten till folk som drabbats. Du verkar ju inte ha någon synpati eller medkänsla alls så du blir perfekt för det jobbet.

Ok, du var ju nyligen inne på att du följde en annan tråd….

Vi kan ta ditt exempel ovan och dra den i ett liknande perspektiv i en annan tråd.

Det är påtvingat att alla ska ha bilbälte på sig. Ändå händer det att folk dör/dödas vid trafikolycka just för de hade bälte på sig. Vad skulle du säga till deras anhöriga om du hade ansvar för kontakten med dem? Skulle du vara för att bilbälte skrotades, eller ska pausas och testas i 5-15 år till innan man godtar det…?

Vad skulle du då säga till alla andra anhöriga till människor som då skulle dödas för att man inte hade nåt bälte på sig??

Vilka av de båda ovanstående fallen tror du det skulle finnas flest drabbade av?

Applicera nu detta på covid och covidvaccin….. Klarnar det….? Nä, antagligen inte i din skalle i alla fall…
Citera
2026-08-28, 01:42
Medlem
Jag har en fråga till alla foliehattar som vägrade vaccin mot Covid: Är ni emot vaccin mot tex Polio, stelkramp, mässling mm som man tar som barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in