2026-08-19, 22:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
En ny kommission om den linjeras med USAs eller den som nu diskuteras i Kanada skulle ha ett annat mål. Det handlar inte om att bestämma svaren på förhand. Det handlar om att våga ställa frågorna och följa bevisen, även när svaren blir obekväma. Vilka partier blir först med att öppna den dörren?
Det som sker i USA verkar ju snarare vara resultatet av att man inte vill acceptera svaret på de frågor som redan ställts, och att man inte vill följa de bevis som faktiskt finns.

Det verkar inte som det som sker ligger helt i linje med vad du beskriver. Frågan är således vilket av antivaxxar-patrasken som blir först med att öppna dörren för möjligheten att deras tramsande och vilda spekulerande inte har något som helst vetenskapligt stöd?

Det går ju trots allt inte att värdera vilda spekulationer högre än vetenskapliga bevis, även om jag förstår att det är svårt för ett riktigt fläskigt antivaxxar-patrask att erkänna det.

Hör av dig.
Citera
2026-08-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxemis123
Det var 97% från allra första början, denna siffran sänktes med enstaka procent för varje vecka som gick. Att ni pro-covidvaxxare gick på denna skiten är underligt. Först 97% & 2 sprutor sedan gick det ner till inget skydd alls men lindrigare symtom för att sedan börja med påfyllnadsdoser. All denna misär för något som inte var mer allvarlig än en feber. Haft konstaterad covid 2 gånger och ja, märkliga symtom som ont i ögonen, öronen, kände ingen smak/lukt osv men komigen.
Finns de som inte ens märkte att de hade covid.
Sedan så fanns det de som dog.
Citera
2026-08-20, 07:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det som sker i USA verkar ju snarare vara resultatet av att man inte vill acceptera svaret på de frågor som redan ställts, och att man inte vill följa de bevis som faktiskt finns.

Det verkar inte som det som sker ligger helt i linje med vad du beskriver. Frågan är således vilket av antivaxxar-patrasken som blir först med att öppna dörren för möjligheten att deras tramsande och vilda spekulerande inte har något som helst vetenskapligt stöd?

Det går ju trots allt inte att värdera vilda spekulationer högre än vetenskapliga bevis, även om jag förstår att det är svårt för ett riktigt fläskigt antivaxxar-patrask att erkänna det.

Hör av dig.

Fakta är det som presenteras nu av USAs Kongress. Lögner, mörkläggning och att man lyckades manipulera hela lärarkåren. Detta kunde ske pga Fauci var en person på toppen.

Det är du som kommer med gamla hitte-på-historier. Efter allt som nu uppdagas bör du ta dig en rejäl funderare på om du verkligen skall sitta kvar i dina gamla ideer, dessa är ju idag rena konspirationsteorier.

Hör inte av dig. Lägg ner lögnerna.
Citera
2026-08-20, 09:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
JAg är alltid skeptisk mot vaccin och med rätt också, för det är många vaccin genom åren som ställt till med extrema besvär och problem för folk. Som Galna kosjukan tror jag det var? Eller vad var det som gav vissa narkolepsi som sedan förstört hela deras liv. Finns än idag inget botemedel utan dessa person var kanske folk som jobbade och kunde försörja sig själva. Sedan kunde dom inte det längre, för resten av deras liv. Inte heller kan de ha normala sociala aktiviteter.

Nu händer det igen och har hänt förr.
Man tar fram vaccin på rekordfart. Annars ska vacin testas minst 5 år, men det sket man i. Vissa dog av vaccinet, andra fick brutala långtverkande biverkninar som förstör deras liv.

När ska folk lära sig? Man stoppar inte ett otestat vaccin i kroppen!?
Varför gör folk sånt?

Jag vägrade vaccinet och fick covid en gång som de flesta andra. Blev rejält sjuk som de flesta andra, men sen var det slut. Andra jag känner som vaccinerat sig inte bara en utan två gånger har fått allvarlig covid 3 gånger. Hur är det möjligt? Ska inte vaccinet skydda mot det? Det handlar också om unga personer så ingen dog, men de blev väldigt sjuka 3 gånger trots vaccin. Jag blev sjuk en gång helt utan vaccin.

Vilken nytta gjorde det? Eller gjorde det kanske mer skada än nytta?
Har inte heller tagit något vaccin av en anledning och åkte på elendet en gång och som du skriver rejält sjuk det varade i veckor och kändes inte som en normal förkylning det var flera år sedan men efter det kan jag känna smak i munnen på ett konstigt vis

Många i bekantskapen tog alla sprutor dom kunde få några blev sjuka flera gånger i liknande influensa och 7 av dom avled ett tag efter sista sprutan alla med lika dan döds orsak nertystat men var i kontakt med 3 olika läkare och frågade om dessa 7 avled av samma orsak att det borde vara en slump och att vaccinet inte var orsaken

Fick svaret nej det är ingen slump och fick långa föredrag om vaccin och fick se lite vad som stod på deras datorer om biverkningar, vet inte vad jag ska tro egentligen

Så jag är en av dom som vill se enligt trådens rubrik sanningen om covid-19 här i Sverige
Citera
2026-08-20, 09:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nu händer det igen och har hänt förr.
Man tar fram vaccin på rekordfart. Annars ska vacin testas minst 5 år, men det sket man i.
Hur gör du när du fantiserar ihop den här typen av påståenden? Det finns inga sådana regler eller bestämmelser. Jag har dessutom i detalj redogjort för vilka bestämmelser som styr regler för godkännande. Det finns inga tidsaspekter. Förstår du? Nej?

Citat:
Vissa dog av vaccinet, andra fick brutala långtverkande biverkninar som förstör deras liv.
Det är EXTREMT få som fått bestående biverkningar av vaccinet som, och ett närmast mikroskopiskt litet antal som "dog av vaccinet". Ett vaccin är ALDRIG riskfritt

Citat:
När ska folk lära sig? Man stoppar inte ett otestat vaccin i kroppen!?
Varför gör folk sånt?
Frågan är snarare varför folk inte lär sig att det inte finns några otestade vaccin på marknaden. ALLA vaccin är testade enligt de bestämmelser som gäller.

Citat:
Jag vägrade vaccinet och fick covid en gång som de flesta andra. Blev rejält sjuk som de flesta andra, men sen var det slut. Andra jag känner som vaccinerat sig inte bara en utan två gånger har fått allvarlig covid 3 gånger. Hur är det möjligt? Ska inte vaccinet skydda mot det? Det handlar också om unga personer så ingen dog, men de blev väldigt sjuka 3 gånger trots vaccin. Jag blev sjuk en gång helt utan vaccin.
Ja, vi vet att de som är emot vaccin har släktingar, vänner, arbetskamrater, klubbkompisar och partners som ALLA blivit drabbade vaccin på något sätt. Men om man håller sig utanför den anekdotiska sfären visar ALL statistik och forskning att den typen av trams är....trams.

Citat:
Vilken nytta gjorde det? Eller gjorde det kanske mer skada än nytta?
De flesta uppskattningar landar i slutsatsen att i runda slängar 20 miljoner människoliv räddades av vaccinet.
Citera
2026-08-20, 09:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Fakta är det som presenteras nu av USAs Kongress. Lögner, mörkläggning och att man lyckades manipulera hela lärarkåren. Detta kunde ske pga Fauci var en person på toppen.
Fakta? Vilken "fakta" menar du att man presenterat? Utdrag ur en privat dagbok där Fauci uttrycker sin förtjusning över att ha blivit kändis och fått prata i telefon med Barbra Streisand? Är det ens relevant för ett kongressförhör?

Jag tror du får uppdatera din tolkning av begreppet "fakta".

Hör av dig.
Citera
2026-08-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Den vaccinerade kunde inte få covid ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Chansen var i alla fall mångfalt lägre....

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns ingen som hävdat att vaccinet skulle ge hundraprocentigt skydd. Upp till 90% talade man om i början och ännu mindre sedan viruset muterat om man inte tagit ett nytt vaccin som är uppgraderat med de nya mutationerna.

Detta har ingen läkare någonsin sagt vad jag vet. Att den minskade risken att få covid och att man fick mildare infektion ja. Att man inte kunde få covid? Nej.

Som jag skrev tidigare. har närstående som vacinnerade sig två gånger och är 10+ år yngre än mig. Ett par st fick covid 3 gånger trots vaccinerade två gånger och de var rejält sjuka. Lika sjuk som jag var EN gång utan vaccinering.

Varför fick dessa unga personer covid och blev riktigtg sjuka 3 gånger trots vaccin och jag utan vaccin bara en gång?

Som jag skrev tidigare, jag är extremt skeptisk mot vaccin som knappt testats som i det här fallet eftersom historien visar brutala livslånga bieffekter som folk får leva med. Ibland också dödsfall som med vissa covidvaccin. Ändå tar folk det frivilligt!!!!????

Skev jag för många utropstecken eller frågetecken? Ja det var meningen, för folk är så jävla dumma. Bara stoppar sprutor i armarna utan att veta vad de får. Lite som en grov knarkare som bara måste ha något och litar blint på vad som sägs vara i sprutan och att det är säkert. Folk tror att för att staten säger att det är OK så är det det? Har ni aldrig läst på om tidigare vaccin eller?
Senast redigerad av JohnBlund 2026-08-21 kl. 19:00.
Citera
2026-08-21, 18:58
Medlem
Citat:
Hur gör du när du fantiserar ihop den här typen av påståenden? Det finns inga sådana regler eller bestämmelser. Jag har dessutom i detalj redogjort för vilka bestämmelser som styr regler för godkännande. Det finns inga tidsaspekter. Förstår du? Nej?

Det är EXTREMT få som fått bestående biverkningar av vaccinet som, och ett närmast mikroskopiskt litet antal som "dog av vaccinet". Ett vaccin är ALDRIG riskfritt

Frågan är snarare varför folk inte lär sig att det inte finns några otestade vaccin på marknaden. ALLA vaccin är testade enligt de bestämmelser som gäller.

Ja, vi vet att de som är emot vaccin har släktingar, vänner, arbetskamrater, klubbkompisar och partners som ALLA blivit drabbade vaccin på något sätt. Men om man håller sig utanför den anekdotiska sfären visar ALL statistik och forskning att den typen av trams är....trams.

De flesta uppskattningar landar i slutsatsen att i runda slängar 20 miljoner människoliv räddades av vaccinet.

Det är inga lagregler nej, men det finns etiska och moraliska regler för det. Det sägs vara minst 5 års testande.

EXTREMT få? jaha men då känner säkert sig dom inblandade familjerna mycket bättre när någon dött eller fått allvarliga men för livet, precis som vaccinet som gav narkolepsi och totalt förstörde livet för vissa. Det var inget gigantiskt antal, men det var ett gäng. Dom känner sig säkert mycket bättre över att de tillhörde de få som blev allvarligt skadade? Min päng är att detta hade kommit fram om man testat i 5+ år, men man offrar hellre några för att få fram det snabbt.

Ja många räddades säkert av Covid vaccinet, men problemet är att istället för att fokusera på de allra sköraste som man till en början visserligen gjorde så gick man ut stort och brett med att alla i hela Sverige bör ta vaccinet. Det var ett stort misstag. Alla normala friska personer klarade av sjukdomen utan vaccin och de borde inte tagit sprutorna.
Senast redigerad av JohnBlund 2026-08-21 kl. 19:01.
Citera
2026-08-21, 19:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är inga lagregler nej, men det finns etiska och moraliska regler för det. Det sägs vara minst 5 års testande.
Jaha, det var bara något du hittade på...nej, några sådana regler finns inte annat än i din fantasi.
Citat:
Ja många räddades säkert av Covid vaccinet, men problemet är att istället för att fokusera på de allra sköraste som man till en början visserligen gjorde så gick man ut stort och brett med att alla i hela Sverige bör ta vaccinet. Det var ett stort misstag. Alla normala friska personer klarade av sjukdomen utan vaccin och de borde inte tagit sprutorna.
Ja det är lätt att sitta med facit hand så här efteråt. Men hur viruset skulle utveckla sig tre år senare visste man inte då.
Citat:
CFR vid tidpunkten för de beslut som fattades låg på mellan 4 och 7%, d.v.s. mellan 8-14 ggr högre än fågelinfluensan 2009 och 35 ggr högre än säsongsinfluensan. Det här ju ett av de största problemen med antivaxxare, de har svårt att tänka ur ett retrospektivt perspektiv. Ja, CFR sjunker som en sten nu och drar ned dödligheten, men det visste beslutsfattarna inte i April 2020. Hade de inte fattat de beslut de gjorde hade det dött betydligt fler människor, det är nog en ganska säker gissning.

Utan att fördjupa mig alltför mycket phylogenetiskt: vad gäller Sverige hade vi den absoluta turen att inte drabbas av den variant som tidigt drabbade Italien, Spanien, Belgien och Storbritannien. Den varianten var betydligt dödligare än allt annat. Men det var som sagt bara tur; ingen visste i April 2020 att vi inte skulle få hit den varianten. Att komma så här i efterhand som du nu gör och påstå att vi kunde hoppat över åtgärder är som om jag skulle påstå att du var dum i bollen som inte spelade på förra veckans Lottonummer - vi vet ju vilka som var de vinnande numren!
Citera
2026-08-21, 20:06
Medlem
Citat:
Jaha, det var bara något du hittade på...nej, några sådana regler finns inte annat än i din fantasi.

Ja det är lätt att sitta med facit hand så här efteråt. Men hur viruset skulle utveckla sig tre år senare visste man inte då.

Nej, det är inget jag hittat på. Det kommer från företag som framställer vaccin. De säger själva att de i normala fall testar vaccin in 5+ år, men nu krävde hela världen att de skulle släppa vad de hade omgående och då blev det så. De vill ju tjäna pengar så varför inte skippa testerna. Inte deras problem liksom när andra kräver av dom att de släpper det trots att de själv vill testa det mer.

Facit borde vara att kolla på tidigare incidenter med vaccin och förstå att det kan hända igen. Detta är knappast sista gången heller utan det kommer fortsätta och fortsätta med nya vaccin till den dag någon med hög makt säger nej och sätter stopp för det.

Man borde bara "tvingat" på det på pensionärer eller andra med utsatta sjukdomar och nedsatt immunförsvar. Så bör man hantera alla vaccin om man nu måste trycka ut det på befolkningen utan riktigt testande.

OCH, mycket viktigt! Det får aldrig någonsin vara påtvingat. Påtvingade vaccin enligt lag och rätt om vi nu hamnar där måste testas minst 10 år anser jag.

Nu var det delvis frivilligt, men det var ett jävla pushande på att ta det. Jag lyckades slippa undan, men man fick ju inte gå på krogen och blev helt utfryst från det och vanliga restauranger, men fick inte gå på evenemang och vissa arbetsplatser krävde det som kommunala t.ex.

Ska man behöva bli sparkad från jobbet för att man inte vill stoppa en potentiell giftspruta i kroppen? Då har det gått på tok för långt!

Det värsta var ju att man inte vågae prata om det på jobbet heller. Skulle man erkänna att man inte vaccinerat sig så sågs man ju på som pestsmittad.

Det roliga är ju att jag som använde handsprit stup i kvarten och tänker på avstång osv till sjuka, jag gör det än idag. Jag har handsprit med mig överallt och jag tänker på de som hostar och snorar och håller avstånd och jag har aldrig varit friskare. Blir aldrig sjuk, men de fleta andra har gått tillbaka till samma mönster som innan.

De går till jobbet sjuka, för hur illa är en förkylning tänker dom? Ja tillräckligt illa för att kanske 10-20% av företagets anställda blir sjuka och måste vara borta från jobbet. En kostnad som företaget får ta.

Har inte varit ens förkyld sedan jag hade covid 2021 tror jag. Med undantag för just nu. Hade en barnfamilj på besök i en vecka där en unge var förkyld och ungar är värst för de hostar och snorar och tar på allting utana tänka en tanke så då kunde jag inte komma undan det, men helt fri från ens förkylningar mellan 2021 och 2026. Det är rätt bra om man bara tänker och agerar rätt.
Senast redigerad av JohnBlund 2026-08-21 kl. 20:14.
Citera
2026-08-21, 20:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej, det är inget jag hittat på. Det kommer från företag som framställer vaccin. De säger själva att de i normala fall testar vaccin in 5+ år, men nu krävde hela världen att de skulle släppa vad de hade omgående och då blev det så. De vill ju tjäna pengar så varför inte skippa testerna. Inte deras problem liksom när andra kräver av dom att de släpper det trots att de själv vill testa det mer.
Nej, det finns inga dylika bestämmelser. Jag har redogjort för exakt vad som gäller ett femtiotal gånger här på forumet.
(FB) 1525% fler inrapporterade biverkningar av covid-vaccin än av Pandemrix

Citat:
Nu tror jag med förbluffande stor säkerhet att du inte har någon insikt i de odokumenterade avsnitten i de avtal som ingås i samband med vaccinförsäljning - och då i synnerhet inte vad respektive läkemedelsbolag har för underliggande orsaker.

Det vi diskuterar här är i vilken grad ansökan om regulatoriskt tillstånd för att marknadsföra ett läkemedel omfattas av regler gällande tidsramar för klinisk prövning. Precis som jag tidigare försökt förklara (med varierande grad av framgång) finns inget sådant krav. Du kan testa i ett, tre eller tio år - huvudprincipen är att du måste tillhandahålla det data som krävs för att bevisa att läkemedlet är tillräckligt säkert och effektivt. Det finns ingen tidsram definierad för längden på testerna.
...
Jag vet att det här är svårt att förstå för er som inte kan något om detta, men för oss som arbetar med detta på daglig bas är det naturligtvis enklare att förstå.

Herregud...
Citera
2026-08-21, 20:30
Medlem
Citat:
Nej, det finns inga dylika bestämmelser. Jag har redogjort för exakt vad som gäller ett femtiotal gånger här på forumet.
(FB) 1525% fler inrapporterade biverkningar av covid-vaccin än av Pandemrix

Jag har sett det själv i videos från anställda på företag som utvecklar vaccin.
Men oavsett det eller inte så är det ett högst rimligt krav på vaccin som kan vara så skadligt om det inte testats tillräckligt.

Men jag kan dra en parallell mot en sak som inte har något med vaccin att göra.
Jag följer en annan tråd här på Flashback om assistanssystem till bilar. System som autobroms, lanekeep assist som ska hålla bilen innanför linjer, hastighetsvarningar med mera.

Just laneassist eller lanekeep är till för att oansvariga förare som inte hänger med i trafiken och kanske korsar linjen mot mötande trafik inte ska göra det. Jättebra kan det låta, men det har inte heller testats nog länge innan EU tvingade på det på nya bilar.

Vad blir resultatet av att man inte testat länge nog? Jo det är att jag kör på en smal väg, en väg med i princip bara en fil för mig själv och mötande trafik. Det innebär att om vi ska mötas så måste jag gå ut i kanten mot diket och samma sak för mötande bil för att inte krocka. Inga problem eller hur? Jo för de nya systemen märker av det och försöker styra tillbaka och ganska hårt också så håller man inte ett hårt grepp om ratten så styr bilen tillbaka innanför linjerna och försöker ta ihjäl en.

Samma om man kommer ikapp en cyklist och måste köra om den, men då måste korsa mittlinjen i vägen. Då styr bilen tillbaka och gör allt i sin makt för att meja ner cyklisten.

Alltså inte testat länge nog och driver många av oss till vansinne och vi kanske dödar någon eller oss själva en dag. Sånt ska inte släppas på marknaden med tvång och samma sak med vaccin som är otestade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in