Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jaha, det var bara något du hittade på...nej, några sådana regler finns inte annat än i din fantasi.
Ja det är lätt att sitta med facit hand så här efteråt. Men hur viruset skulle utveckla sig tre år senare visste man inte då.
Nej, det är inget jag hittat på. Det kommer från företag som framställer vaccin. De säger själva att de i normala fall testar vaccin in 5+ år, men nu krävde hela världen att de skulle släppa vad de hade omgående och då blev det så. De vill ju tjäna pengar så varför inte skippa testerna. Inte deras problem liksom när andra kräver av dom att de släpper det trots att de själv vill testa det mer.
Facit borde vara att kolla på tidigare incidenter med vaccin och förstå att det kan hända igen. Detta är knappast sista gången heller utan det kommer fortsätta och fortsätta med nya vaccin till den dag någon med hög makt säger nej och sätter stopp för det.
Man borde bara "tvingat" på det på pensionärer eller andra med utsatta sjukdomar och nedsatt immunförsvar. Så bör man hantera alla vaccin om man nu måste trycka ut det på befolkningen utan riktigt testande.
OCH, mycket viktigt! Det får aldrig någonsin vara påtvingat. Påtvingade vaccin enligt lag och rätt om vi nu hamnar där måste testas minst 10 år anser jag.
Nu var det delvis frivilligt, men det var ett jävla pushande på att ta det. Jag lyckades slippa undan, men man fick ju inte gå på krogen och blev helt utfryst från det och vanliga restauranger, men fick inte gå på evenemang och vissa arbetsplatser krävde det som kommunala t.ex.
Ska man behöva bli sparkad från jobbet för att man inte vill stoppa en potentiell giftspruta i kroppen? Då har det gått på tok för långt!
Det värsta var ju att man inte vågae prata om det på jobbet heller. Skulle man erkänna att man inte vaccinerat sig så sågs man ju på som pestsmittad.
Det roliga är ju att jag som använde handsprit stup i kvarten och tänker på avstång osv till sjuka, jag gör det än idag. Jag har handsprit med mig överallt och jag tänker på de som hostar och snorar och håller avstånd och jag har aldrig varit friskare. Blir aldrig sjuk, men de fleta andra har gått tillbaka till samma mönster som innan.
De går till jobbet sjuka, för hur illa är en förkylning tänker dom? Ja tillräckligt illa för att kanske 10-20% av företagets anställda blir sjuka och måste vara borta från jobbet. En kostnad som företaget får ta.
Har inte varit ens förkyld sedan jag hade covid 2021 tror jag. Med undantag för just nu. Hade en barnfamilj på besök i en vecka där en unge var förkyld och ungar är värst för de hostar och snorar och tar på allting utana tänka en tanke så då kunde jag inte komma undan det, men helt fri från ens förkylningar mellan 2021 och 2026. Det är rätt bra om man bara tänker och agerar rätt.