2026-08-18, 10:39
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men för att fånga hennes intresse, behöver han se bra ut, iaf. i hennes ögon. Smaken är ju som baken! Som ung hade jag två kvinnliga vänner som hade extremt olika smak. Den ena ville ha snaggade muskelberg med extremt manliga drag i ansiktet. Och den andra ville ha smala, långa män med långt hår, med feminina drag i ansiktet. Ingen av de två tyckte att den andra hade snygga pojkvänner! Men tyckte att de själva hade världens kap på sina pojkvänner, rent utseendemässigt.

Du glömmer den kvinnliga specialaren: kvinnor kan falla för högst normativa, eller tom fula män, för att deras personlighet tex om de är "roliga" eller vänliga, "han är inte snygg men han är snäll/rolig/generös/osv" - på Flashback kallas dessa män "Simps". Simps är männen som får snygga män som har otur med kvinnor att implodera av ilska och frustration.

Personlighet kommer före utseende för de allra flesta kvinnor.

Citat:
Då behöver de hjälp att få till det! Då och då dyker det ju upp någon incel här på FB som frågar om hjälp. Både jag och andra skribenter försöker ge råd. Sedan kan de ju även behöva få hjälp av folk IRL, givetvis.

Klart de behöver hjälp eftersom deras dilemma ofta handlar om att ändra det som är absolut svårast att ändra - personlighet. Ett hoppfullt steg på väg är så klart att be om hjälp.
Citera
2026-08-18, 11:03
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Du glömmer den kvinnliga specialaren: kvinnor kan falla för högst normativa, eller tom fula män, för att deras personlighet tex om de är "roliga" eller vänliga, "han är inte snygg men han är snäll/rolig/generös/osv" - på Flashback kallas dessa män "Simps". Simps är männen som får snygga män som har otur med kvinnor att implodera av ilska och frustration.

Klart de behöver hjälp eftersom deras dilemma ofta handlar om att ändra det som är absolut svårast att ändra - personlighet. Ett hoppfullt steg på väg är så klart att be om hjälp.

Många sanningar här som jag inte tänkt på (mer än undermedvetet).

Implicit är intelligens en faktor.

Intelligenta män förstår att anpassa sig till situation och förutsättningar.
Citera
2026-08-18, 12:21
Medlem
Oh-be-wans avatar
Svenska quislingregeringar har fyllt landet med 2 mille MENA-män på 2010-talet. Vad fan trodde ni skulle bli utfallet?
Citera
2026-08-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Ironiskt att du inte förstår att din postning är ett enda gnäll.

Och nej det är inte alls svårt.

För en incel är det ju svårt. Annars hade han knappast varit incel.

Något som är lätt för en person behöver inte nödvändigtvis också vara lätt för en annan.
Citera
2026-08-18, 13:02
Medlem
Citat:
Håller med om det sista: "Om ni ger upp är ni INTE några riktiga män."

En man ger inte upp.

Kvinnohat är lågt.

En man är inte låg.

Att vara charmig gentleman vinner i längden.

En siste viktig punkt: En man jagar inte.

Inte ge upp men samtidigt inte jaga? Låter ganska motsägelsefullt.
Citera
2026-08-18, 13:08
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
För en incel är det ju svårt. Annars hade han knappast varit incel.

Något som är lätt för en person behöver inte nödvändigtvis också vara lätt för en annan.

Naturen är en sorteringsprocess.

Fake it till you make it.

Eller gnäll ..
Citera
2026-08-18, 13:11
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Inte ge upp men samtidigt inte jaga? Låter ganska motsägelsefullt.

Kvinnan väljer mannen, inte tvärtom.

Kvinnor skyr desperata män.

Kvinnor skyr svaghet (av vad som torde vara självklara skäl).

Att inte ge upp om livet är inte = desperation.
Citera
2026-08-18, 13:54
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Kvinnan väljer mannen, inte tvärtom.

Kvinnor skyr desperata män.

Kvinnor skyr svaghet (av vad som torde vara självklara skäl).

Att inte ge upp om livet är inte = desperation.
Men hur ska du bli vald av en kvinna om du inte visar upp dig? Man kan inte gömma sig i en buske och tro att kvinnor ska komma dit.

Kvinnor skyr män i allmänhet men kan gilla det en man har att erbjuda henne.

Det bästa man kan göra är att skaffa en Instagram där man visar upp sin livsstil och sen kontakta kvinnor man tycker är intressanta. Om man har en interessant (för kvinnor) livsstil blir man själv kontaktad.

Apparna kan också funka men jag rekommenderar att man promotar sin insta där och inte bara har selfies i ett badrum eller när man är ute och fiskar. Sånt lockar inte kvinnor.

Tro mig negern kan detta. Jag borde egentligen ta betalt.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-18 kl. 13:57.
Citera
2026-08-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum

Charm och humor, vänlighet lyfter utseendet. Men så är det ju med kvinnor också. Att personligheten lyfter kvinnors utseendet.

Ja, incels behöver hjälp. I regel iaf. Vissa lyckas knäcka koden själva.
Citera
2026-08-19, 08:40
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan

Svenska quislingregeringar har fyllt landet med 2 mille MENA-män på 2010-talet.

Tror du verkligen att Vidkun Quisling, en nationalist som ville bevara Norge norskt och Europa europeiskt och rädda Europa just från att fyllas av mörkerfolk och förstöras av kommunism, feminism och andra destruktiva påhitt skulle ha fyllt Norge eller Sverige med flera miljoner MENA-män?

Quisling och andra som deltog på Tysklands sida varnade många gånger för vad som skulle hända om de allierade vann kriget och tyvärr så lever vi ju idag i hela Västvärlden i en situation som är precis det som de försökte förhindra. Att Quisling har blivit synonymt med "förrädare" beror på lögnaktig propaganda från andra världskriget. Det är ju inte såna som Quisling som har förstört Norge och Sverige. Tvärtom så försökte de stoppa såna som har styrt våra länder sedan 1945 och som ju faktiskt medvetet och systematiskt har förstört dem ända sedan dess.

Citat:
Vad fan trodde ni skulle bli utfallet?

Jag är som du kanske förstår väldigt negativ till att fylla europeiska länder med MENA-män och andra främmande folkgrupper men just incelfenomenet tror jag inte beror på detta i första hand. "Incels" har i någon mån alltid funnits. Det har alltid funnits män som är lite avvikande, som har hamnat utanför och av olika skäl aldrig fått till det med kvinnor. Detta har nog i första hand berott på personlighetsmässiga faktorer, även om det såklart kan vara svårt om man är riktigt ful och konstig också.

Det som är nytt idag är delvis att det finns många fler "incels" och även att många i grunden normala och helt reko män hamnar i denna kategori. Detta beror främst på att samhället och olika sociala och kulturella strukturer har förändrats extremt mycket, vilket har förändrat och till stor del förstört de normala och naturliga system, de sätt som människor tidigare levde och interagerade på, som ledde till att de flesta ändå fann sin plats och roll i samhället, hittade någon och bildade familj med. Dynamiken mellan män och kvinnor har förändrats enormt mycket och är idag på ett sätt som den aldrig tidigare i världshistorien har varit. "Kvinnlig frigörelse" och feminism, "sexuell frigörelse", preventivmedel, påverkan från media och populärkulturen samt att staten och systemet har tagit över och allt mer styr hur människor lever, ökad urbanisering och annat har påverkat detta mycket under 1900-talet men de riktigt stora förändringarna har kommit ganska nyligen, under de allra senaste decennierna. Internet och förändringen av människors tidigare sätt att umgås och interagera är kanske den största boven men ständig och allt mer destruktiv och galen propaganda och indoktrinering från media och systemet som helhet har ju också bidragit starkt.

Merparten av dagens incelfenomen(med reservation för att incels i någon mån alltid har funnits) beror som jag ser det i första hand på "samhället" och hur det har förändrats.
Citera
2026-08-19, 08:48
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Charm och humor, vänlighet lyfter utseendet. Men så är det ju med kvinnor också. Att personligheten lyfter kvinnors utseendet.

Ja, incels behöver hjälp. I regel iaf. Vissa lyckas knäcka koden själva.

Verkligen. Jag minns från mitt liv flera kvinnor (och en del män, men som heterosexuell man har jag ju mest haft ögon för kvinnor) som kanske egentligen inte har varit särskilt snygga och kanske inte heller har blivit bra på bild, men som verkligen har strålat som solar av någon slags värme. Detta är inte så vanligt men när det förekommer så kan det ju göra att man uppfattar den personen/kvinnan som väldigt mycket mer attraktiv än vad hon rent fysiskt och utseendemässigt är.

Att bli bra på bild eller inte är ju delvis en annan fråga men vissa blir nästan aldrig riktigt bra på bild och är mycket snyggare och mer attraktiva i verkligheten. Sen finns det ju vissa där det kan vara tvärtom också och bilder kan ju verkligen ge en bild som inte överensstämmer med verkligheten. En del ser ju t.o.m. nästan ut som en barbiedocka på bild men i verkligheten ser de mer ut som Mårran i mumintrollen...
Citera
2026-08-19, 09:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Tro mig negern kan detta. Jag borde egentligen ta betalt.
'Neygårn' som vissa äldre gubbar säger i en del av landet. Festligare så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in