2026-08-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför måste du begränsa dig vid en dålig kvinnosyn?

Kvinnor utgör ungefär hälften av världens befolkning samtidigt som det finns många singelkvinnor som basunerar ut en dålig manssyn där de helt uppenbart ställer enorma helt orimliga krav på männen samtidigt som de själva inte kan uppfylla många av dessa krav.

Vi diskuterar ju här manliga incels. Läs trådstarten. Är man en manlig incel som för en gång skull lyckats få ut en kvinna på en dejt. Så är det extremt opassande av honom att sitta och basunera ut att han vill dra in rösträtten för kvinnor och att kvinnor är robotar etc. och annat kvinnohatiskt pladder. Då kommer hon vilja gå därifrån och aldrig mer träffa honom. Att istället visa en god kvinnosyn kommer underlätta för honom, så att hon kanske vill träffa honom igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du uttrycker själv vanligtvis en negativ, fördomsfull eller nedvärderande syn på män som grupp, eller mäns roller, beteenden och värde i samhälle.

Hur vore det med lite självrannsakan?

Nej, det gör jag inte. Skriver aldrig ett ont ord om män etc.

Du kanske menar mina hårda ord om (manliga och kvinnliga) våldtäktsförövare? Men vad har de med män som grupp att göra? Ingenting. Eller du kanske menar mina hårda ord om (manliga och kvinnliga)hebifiler? Men vad har de med män som grupp att göra? Ingenting.

Försök att hålla isär vad jag skriver om. Jag skriver ju ibland hårda ord om en viss liten grupp människor, men aldrig om den stora gruppen män.
Citera
2026-08-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jo, precis, även om jag inte riktigt håller med om "tonårigt barn" utan ser en sån person som en ung kvinna. Sen har ju de flesta tjejer i den åldern ändå sex med nån jämnårig eller 1 - 2 år äldre kille och därför ser jag inget problem med att hon istället hamnade i ett fast och många år långt förhållande med en 8 år äldre ung man. Det var nåt som bara hände, det kändes rätt och var väldigt bra under många års tid.

Ja, det är ganska så creepy och det hade jag känt även om jag inte själv hade haft döttrar som snart kommer vara i tonåren, vilket jag har. Känns spontant fel och olämpligt. I mitt fall, när jag var en ung man, så var det dock hon som kom till mig och inte tvärtom.

Jag har väldigt svårt att se att det någonsin skulle hända att en likadan 16-åring i något sammanhang skulle ta kontakt och försöka ragga upp mig idag, när jag är mer än dubbelt så gammal. Om det mot all förnodan skulle hända så skulle jag nog tycka att det kändes "lite konstigt". Jag umgicks (åt middag tillsammans med och sånt) i ett familjesammanhang nyligen med några 18-åriga tjejer som jag inte är släkt med och de kändes väldigt små måste jag säga. En sån 16-åring som jag träffade hade ju känts ännu mindre, vilket jag reflekterade lite över. Varken då eller nu skäms jag dock en sekund för att jag blev ihop med henne.

Fast här är det ju du som drar iväg. Om en man känner sig attraherad av en ung kvinna som är 16 så innebär det ju inte alls att han också kommer vara attraherad av 12-åringar.

Här är artisten i fråga nyss fyllda 16 år.

https://youtu.be/LmkdK_5YqBI?si=kGP1QfuLMYlF_RRG

Att låten dessutom heter "Moi Lolita" förstärker givetvis Lolita-grejen, men är det sjukt av en vuxen man att bli attraherad av en sån som hon? Vid min ålder känns det väl kanske lite på gränsen, men det är inte "hebefili" per automatik.

De självutnämnda hebefiler som sitter här på forumet är ofta ganska gamla och dessutom personer som ofta själva har erkänt att de har problem både med missbruk och psykisk sjukdom. Du kan inte sätta ett automatiskt likhetstecken mellan dem och "vanliga" män som ibland tänder på könsmogna och tämligen utvecklade unga kvinnor i tonåren, vilket är helt naturligt.

Om jag får tillgång till lämpliga kontaktytor eller hur man ska säga så är jag ganska övertygad om att jag skulle kunna få ihop det med en hyfsad och 20 år yngre kvinna. För utseendet och eventuellt barnafödande så är väl det bra men jag tänker också att åldersskillnaden i så fall kan vara lite väl stor på längre sikt. Det jag tänker att jag vill ha är egentligen "bara" en ny så kallad livskamrat att dela mitt liv med, kanske resten av livet. Då kan 20 år kanske vara lite mycket. Ca 10 år eller lite till är nog bäst. Jag hade helst sluppit allt sånt här och känner inte att jag är jättesugen på att börja jaga efter kvinnor, "dejta", "knulla runt" och hålla på. Jag vill bara ha en bra kvinna att leva med och fortsätta med andra saker.

Det är inte så enkelt och "regimen" i Iran är i det större perspektivet en god kraft som gör motstånd mot världens största ondska, det judeo-amerikanska imperiet som länge har styrt stora delar av världen, inklusive Sverige och Västeuropa. Du behöver läsa på. OT i den här tråden dock.

Som jag skrev, du var en 25 år ung man och hon ett 16 årigt tonårsbarn. Inget konstigt alls att ni föll för varandra!

Det är däremot skevt och sjukt om medelålders män på 30+ börjar ragga på underåriga under 18 år...
Inte konstigt om sådana slutar som incels.

Vad gäller Iran så känner jag folk som har drabbats av just slöjtvunget. Så det är just den sakfrågan jag här diskuterade. Inte deras strider med andra länder, vilka jag givetvis känner till. Utan här diskuterade jag mer Irans inrikespolitik och förtryck av sin egen befolkning.
Citera
2026-08-16, 21:29
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
So what? Skillnaden är ju så absurt astronomisk att internet är i princip helt obrukbart och meningslöst för män.

Nu överdriver du. Jag har träffat cirka 75-90% av mina flickvänner och KKs helt eller delvis via Internet.

Sedan stämmer det att just på Internet så blir skillnaden mellan hur män och kvinnor raggar uppenbar. Om detta faktum skrämmer dig, så står det dig fritt att ragga som man gjorde innan Internet kom. På krogar och sånt. Då kan du inte längre gnälla om att, tja, vad det nu är du gnäller om. På en krog är det vanligtvis 50% kvinnor och 50% män. Krogar eftersträvar detta. Skulle det komma mer killar justerar de detta genom att höja inträdesavgiften för män.

Citat:
Det är okvinnligt och osexigt.

Olika människor tänder på olika saker, men det känns inte som en slump och jag är inte förvånad att du som förespråkare av det jag kallar incel-narrativ har detta synsätt på kvinnor. Ja jag känner till mig att incel-rörelsen har lärt sig att de flesta kvinnor gillar dominans, men det stämmer inte att bara för att kvinnan är chef så gillar hon detta i mindre utsträckning. En kvinna som kvoterats in som chef är snarare MER benägen att gilla att bli dominerad sexuellt eftersom hon känner att hon inte riktigt klarar sin yrkesroll. På samma sätt är det med rika CEOs i Manhattan, London, Tokyo och liknande - när de besöker prostituerade är det alltid för att de vill leva ut MOTSATSEN till sin yrkesroll.

Hade du känt till detta hade du kanske inte varit så oerhört skrämd av det faktum att en kvinna råkat få sitt första chefsjobb. Uppenbarligen känner du att du inte längre rår på henne då?

Det finns snygga tajta businessdräkter och kvinnliga chefer (åtminstone högre chefer) är ofta ambitiösa människor som lägger pengar på smink och operationer om de behöver det, inte minst för att de jobbar med representation och coctailpartyn där det är viktigt att på alla sätt göra ett gott intryck. Så jag tar nog nästan kvinnochefen än hennes underordnade som inte ens orkar sminka sig innan de åker bussen till jobbet.

Citat:
Det är ingen som är rädd för det, det är bara onaturligt och avtändande. Ingen gillar kvinnliga chefer. I allmänhet.

"Hjälp, det får inte vara ONATURLIGT". Tänk om du ändå kände till mänsklig sexualitet. Folk tänder på fucking jättebläckfiskar. På att bli knullade av en buss full med negrer. På att bli bundna och kissade i munnen. Inget av det skulle jag kalla för "naturligt". Men sådana är många av människorna på den här planeten om de får förverkliga sina innersta lustar. Du kanske borde byta planet om den här inte passar dina inskränkta förutfattade åsikter?

Och att "ingen gillar chefer" är ju direkt kontrafaktiskt. Jag har som sagt inte alls någon fetisch just inför kvinnliga chefer, mest för att jag inser att en politiskt motiverad inkvotering ingalunda betyder att hon i verkligheten är så dominant som chefsrollen kanske kan tyckas symbolisera. Finns det då någon dominant chefskvinna någonstans? Ja, framgångsrika fritänkande kvinnliga entreprenörer eller de högsta toppcheferna på Manhattan möjligtvis (jag känner en sådan), speciellt om de är negresser (dessa har mer testosteron). De är inte vanliga men de finns. DET är en annan sak, så DESSA förstår jag om du blir avskräckt från. Men inte vanliga småchefer. Fan, inte ens manshatarfeminister är dominanta i sängen, de är undergivna precis lika ofta som kvinnor i genomsnitt.

Citat:
Kvinnor kan även mycket, mycket, mycket lättare än män hitta en "livspartner", särskilt om hon själv tar initiativet. Detta eftersom även en medelmåttigt attraktiv kvinna själv kan sitta och sålla noga och handplocka ett mindre antal män bland många hundratals på en dejtingsida och sen garanterat få snabbt svar och få till en dejt med åtminstone några av sina favoriter. Chansen till att det då faktiskt är en potentiell livspartner är därmed väldigt hög.

Nej det är den inte, bland annat eftersom många kvinnor är komplexa och grubbliga. Efter två månaders dejting kanske hennes väninnor intalar henne "du kan inte bilda familj med honom, han har ett fult skratt" eller något sådant löjligt. Och vips är kvinnan tillbaks på marknaden igen.

Riktiga män däremot är inte grubbliga, de vet vad de vill och är därför enkla. En man vågar erkänna att ja, bröststorlek är jävligt viktigt, så det vill jag ha. Och kvinnligt formade höfter. Sedan spelar resten inte så stor roll, speciellt inte om hon är undergiven, vilket 80% av kvinnorna är i större eller mindre utsträckning sålänge de ser upp till mannen. Om du nu tycker detta är extra viktigt så varför inte uttryckligen börja med BDSM? Då kan du få hur många tjejer du vill (förutsatt att du gör vissa saker rätt). Men se upp, kvinnor nosar sig till svaghet. Det betyder inte att du måste vara muskulös som Schwarzenegger eller smart som Elon Musk, men gör du 99 saker rätt men en enda detalj fel, t ex att du säger "nej jag orkar inte knulla en gång till, jag vill se på film nu", så går det åt helvete. En kedja är inte starkare än dess svagaste länk och så är det inte minst med kvinnor.

Citat:
Tänk dig själv om du eller jag hade kunnat sitta på en dejtingsida och välja ut en topp 5 bland tusen kvinnor, baserat på utseende men även på intressen och värderingar och sen direkt få gå på dejt med ett par av dem?! Istället får de flesta män kontakta tusen kvinnor och vara väldigt glada om de får svar från 5, som inte ser ut som hej kom och hjälp mig. Lyxen att matcha intressen och värderingar kan du ju glömma direkt.

Det vore ju bra för alla eftersom jag inte är komplex såsom många kvinnor är, utan jag vet om en tjej är rätt redan efter att ha läst hennes profil (förutsatt att den är någorlunda välskriven), men du glömmer att män och kvinnor inte är likadana. Så är det på jorden och det måste man anpassa sig till om man ska bo på den här planeten. Hade livmoderlivet lovat dig att det skulle se annorlunda ut efter att du föddes?
Citera
2026-08-16, 21:34
Medlem
Citat:
Det är tyvärr ett väl etablerat faktum att t.o.m. seriemördare av kvinnor ofta får enorma mängder kärleksbrev från olika kvinnor. Peter Madsen som tortyr-sex-mördade en kvinna fick ju dessutom länge ta emot besök och hade sex på löpande band med olika kvinnor, i fängelset! Detta satte de till sist stopp för eftersom det såg så illa ut. Det är dock någonting med mördare, inklusive såna som Bundy och Madsen, som får någon primal instinkt hos många kvinnor att kicka igång.

Nu ska man väl kanske inte ge dem någon inspiration men jag är övertygad om att ifall någon av de incel-massmördare som har förekommit hade överlevt och suttit i fängelse idag, så hade de också fått väldigt mycket kvinnlig uppvaktning.

Nej, det är inte "många" kvinnor. Det är ett fåtal/en liten klick kvinnor. Den absolut störta majoriteten kvinnor håller sig borta från sådana typer.

Som sagt var: det är inte "många" kvinnor som går igång på grova brottslingar. En incel är ju dessutom fortsatt samma kuf som han var innan mordet. Morden förändrar ju inte det. Så han lär bara byta sin tillvaro från att vara en incel som lever i frihet, till att vara en inlåst incel.
Citera
2026-08-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi diskuterar ju här manliga incels. Läs trådstarten. Är man en manlig incel som för en gång skull lyckats få ut en kvinna på en dejt. Så är det extremt opassande av honom att sitta och basunera ut att han vill dra in rösträtten för kvinnor och att kvinnor är robotar etc. och annat kvinnohatiskt pladder. Då kommer hon vilja gå därifrån och aldrig mer träffa honom. Att istället visa en god kvinnosyn kommer underlätta för honom, så att hon kanske vill träffa honom igen.

Du kanske menar mina hårda ord om (manliga och kvinnliga) våldtäktsförövare? Men vad har de med män som grupp att göra? Ingenting. Eller du kanske menar mina hårda ord om (manliga och kvinnliga)hebifiler? Men vad har de med män som grupp att göra? Ingenting.

Försök att hålla isär vad jag skriver om. Jag skriver ju ibland hårda ord om en viss liten grupp människor, men aldrig om den stora gruppen män.

Och du tror på allvar att någon sitter på dejter och säger att de vill dra in rösträtten för kvinnor?
Citera
2026-08-16, 21:43
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Vi diskuterar ju här manliga incels. Läs trådstarten. Är man en manlig incel som för en gång skull lyckats få ut en kvinna på en dejt. Så är det extremt opassande av honom att sitta och basunera ut att han vill dra in rösträtten för kvinnor och att kvinnor är robotar etc. och annat kvinnohatiskt pladder.

Ja. Och om mannen av någon anledning tycker att det är nödvändigt att motivera varför kvinnlig rösträtt måste dras in just på den första dejten, så är det ju vettigt om han åtminstone formulerar detta budskapet med så positiv tonalitet det nu går.
I annat fall talar ju sannolikheten för att hans filosofi inte stannar vid politik utan att han har en negativ attityd gentemot personen som sitter mittemot... Och att han vill "mena på" saker som han inte säger rent ut.

Själv avskräcks jag inte lika lätt, men jag är ovanligt tolerant, och fixerar mig inte vid hur det sagda kan tyckas låta utan jag är intresserad av personer med annorlunda åsikter och vill gärna förstå vad som ligger bakom deras tankar. Så om en kvinna på en dejt sa något i stil med "alla män borde slaktas" skulle jag tycka det vore skitintressant att utforska vad som ligger bakom detta synsätt. Och jag skulle faktiskt inte döma ut henne för detta.

Jag har faktiskt träffat en feministisk black lives matter-ledare på universitetet här i stan. En av de endast två feminister jag dejtat i mitt liv. Fet (men på ett sätt som jag gillar) och välsminkad, skitsnygg i mina ögon. Mindre än hälften så gammal som jag. Vi hade väldigt vilt sex och vi brukade diskutera politik i timmar som förspel. Tror hon måste ha delat min åsikt "opposites attract" för hon var mer efterhängsen än jag. Ja hon var politiskt en idiot men det utesluter inte att vi kunde ha bra sex (tvärtom) och ha kul när vi umgicks.
Citera
2026-08-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja. Och om mannen av någon anledning tycker att det är nödvändigt att motivera varför kvinnlig rösträtt måste dras in just på den första dejten, så är det ju vettigt om han åtminstone formulerar detta budskapet med så positiv tonalitet det nu går.
I annat fall talar ju sannolikheten för att hans filosofi inte stannar vid politik utan att han har en negativ attityd gentemot personen som sitter mittemot... Och att han vill "mena på" saker som han inte säger rent ut.

Själv avskräcks jag inte lika lätt, men jag är ovanligt tolerant, och fixerar mig inte vid hur det sagda kan tyckas låta utan jag är intresserad av personer med annorlunda åsikter och vill gärna förstå vad som ligger bakom deras tankar. Så om en kvinna på en dejt sa något i stil med "alla män borde slaktas" skulle jag tycka det vore skitintressant att utforska vad som ligger bakom detta synsätt. Och jag skulle faktiskt inte döma ut henne för detta.

Jag har faktiskt träffat en feministisk black lives matter-ledare på universitetet här i stan. En av de endast två feminister jag dejtat i mitt liv. Fet (men på ett sätt som jag gillar) och välsminkad, skitsnygg i mina ögon. Mindre än hälften så gammal som jag. Vi hade väldigt vilt sex och vi brukade diskutera politik i timmar som förspel. Tror hon måste ha delat min åsikt "opposites attract" för hon var mer efterhängsen än jag. Ja hon var politiskt en idiot men det utesluter inte att vi kunde ha bra sex (tvärtom) och ha kul när vi umgicks.

Kvinnor är mer rädda av sig... En man som basunerar ut kvinnohat, blir någon de mer känner att de behöver "passa sig för".

Hehe! Ja, visst är det kul att försöka förstå någon som tänker fundamentalt olikt en själv! Starkt av dig att tom. kunna tänka dig att fortsätta dejta en sådan!

Låter som ni var ett intressant "par"! Du skulle ju typ kunna göra en intressant film om ditt liv!
Citera
2026-08-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och du tror på allvar att någon sitter på dejter och säger att de vill dra in rösträtten för kvinnor?

Kan framkomma ändå, att de och andra kvinnohatiska åsikter finns.
Citera
2026-08-16, 22:00
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Fair point. Så låt mig då förtydliga att tråden ingalunda är menad som något slags påhopp på varenda man som inte har ett tillräckligt aktivt sexliv. "Incel" kommer visserligen från början av orden "involuntary celebacy" fast det är som sagt inte ofrivilligt celibat jag syftar på!
Det jag syftar på med "incel" är snarare den där samlingen narrativ som sprids av vissa med stor sannolikhet Iran- eller Qatar-finansierade influencers (jag vet inte exakt vilka dessa influencers eftersom jag själv aldrig varit med i den rörelsen, you tell me). Ni vet garanterat vilka jag syftar på.

1. De drar fram statistik som de feltolkar som "titta, några få män snor alla brudar, alltså kan vanliga män aldrig nånsin få en flickvän!"

2. De uppmanar anhängarna att "go their own way" vilket innebär att ge upp och inte längre ha någon heterosexuell strävan. Det räcker inte med att sluta ragga tjejer (vilket de dömande kallar för "simp" / "simping"), åh nej. Man får inte ens titta på porr (för det är judar som har uppfunnit nakenheten och filmningen därav, tydligen). Incels känner bara till en enda porrsajt och den problematiserar de hela tiden. Man får inte ens fantisera och runka. Läst mellan raderna ska man istället bete sig som en muslim, knulla getter samt en och annan våldtäkt i någon gränd ibland. Syskonen ska man slänga från en balkong för de är "horor". Ungefär så, med vissa variationer.

3. De drar fram negativa saker om tjejer såsom att de skriver kärleksbrev till grova brottslingar. För att man ska börja hata kvinnor vilket gör det lättare att sluta vara heterosexuell.

4. De säger "vi män vill ju bara ha familj och barn" trots att sanningen är att de flesta män vill knulla många olika tjejer.

Jag är övertygad om att det handlar om ett kulturkrig. Både "incel-läran" och feminismen är finansierad av samma krafter (vänstern och islam). De vill skapa splittring mellan män i västerlandet och kvinnor i västerlandet. Fast den teorin tänkte jag lansera i en separat tråd.
1. Men det är sant att att kvinnor har en ideal man som de sett på Instagram och olika TV-produktioner. Just nu ska man vara lång och ha hög status och gärna se ut typ som Timoty Chalomet eller nån sån bög de sett på TV och insta. Unga kvinnor följer trender.

2. Det här är personer som har psykiska problem uppenbarligen.

3. Nej men kvinnor gör det för att det är en spännande sak att göra som kvinna. Man behöver inte hata dem för det, de hatar inte dig för att du runkar åt kvinnorförnedrande porr. Eller jo vissa hatar män men du fattar grejen.

4. När du menar incels menar du 15-20 åriga pojkar som runkar i mammas källare och skriver på obskyra forum som 4chan?
Ska vuxna män ta de på allvar och är du själv vuxen?

Nej det har du missuppfattat. Det är bara så att många har det tufft att hantera livet rent psykologiskt och får då diverse neuroser som de basunerar ut till omvärlden.
Citera
2026-08-16, 22:01
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Kvinnor är mer rädda av sig... En man som basunerar ut kvinnohat, blir någon de mer känner att de behöver "passa sig för".

Hehe! Ja, visst är det kul att försöka förstå någon som tänker fundamentalt olikt en själv! Starkt av dig att tom. kunna tänka dig att fortsätta dejta en sådan!

Låter som ni var ett intressant "par"! Du skulle ju typ kunna göra en intressant film om ditt liv!

Ja faktiskt. Kanske ska börja och skriva ihop ett manus. Med lite hjälp av AI kan man ju göra sånt nästan gratis nuförtiden. Kunde man backa tiden borde jag ha haft bodycam eller såna där videokameraglasögon som filmar hela tiden.

Du har rätt att kvinnor har större anledning att vara försiktiga när det gäller män inte minst pga att de flesta män fysiskt skulle kunna övermanna en kvinna om de skulle försöka. Säkerhet är något som många kvinnor bör tänka på mer. Men om man tänker efter före och t ex skriver upp regnumret på bilen som killen kommer i, är man ganska skyddad. Om killen plötsligt visar sig vara en galen våldtäktsman eller rentav mördare, kan man då informera om att han kommer gå att identifiera, och den vetskapen borde stoppa även de flesta totaldårar (om de nu inte har fullfjädrad psykos e dyl, fast det är ju väldigt osannolikt).
Citera
2026-08-16, 22:07
Medlem
Citat:
Fast allt sånt här snack är ju bevisligen struntprat och ett dåligt skämt, i förhållande till den verkliga verkligheten. En stor majoritet av alla män som inte lever i ett förhållande vill nog bara ha en flickvän, sambo eller fru och fortsätta med sina liv, inte hålla på och "dejta" och "knulla runt". Att den lilla minoritet män som "bara vill knulla runt" vanligtvis inte har obegränsad tillgång till kvinnor att knulla med borde alltså inte nämnvärt påverka den stora majoriteten bland kvinnor och män som helst vill hitta en stabil partner.

Oavsett hur logiskt och rimligt det kan låta med "lika många kvinnor som män, bla, bla, bla...".så funkar det ju inte så.

Verkligheten är att det i princip verkar vara flera hundra gånger så svårt för män som för kvinnor. Inte 25 - 50 % svårare eller så utan flera hundra gånger svårare.

Det är som att ha ett lotteri för kvinnor där varannan eller var tredje lott i tombolan är en vinstlott och sen ett annat lotteri för män som bara innehåller 2 - 3 vinstlotter bland 1.000 lotter.
En man registrerar sig på en lång rad dejtingsajter, en kvinna på endast en för redan där blir hon överöst av kåta män som knullar precis vem som helst. Ofta slår det över och män börjar kontakta andra män för att åtminstone få stoppa kuken i en röv. Så ser det ut online.

Men faktum kvarstår, det finns ungefär lika många singelmän som det finns singelkvinnor. Om det inte var så, då skulle det finnas tusentals män med ett harem av kvinnor på samma adress och så är det inte.

Finns lika gott om kvinnor som inte hittar sin man man, som det finns män som inte hittar sin kvinna. I båda fall handlar det om beteenden, rädslor och skruvade preferenser påverkat online. Båda har mest sig själv att skylla.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-16 kl. 22:08. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-08-16, 22:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi diskuterar ju här manliga incels

Absolut men samtidigt verkar det också finnas många femcels eftersom för varje manlig singel finns det också en kvinnlig singel.

Citat:
Är man en manlig incel som för en gång skull lyckats få ut en kvinna på en dejt

Varför inte vända på det hela, en singelkvinna har lyckats få en manlig incel ut på en dejt 🤣

Citat:
Så är det extremt opassande av honom att sitta och basunera ut att han vill dra in rösträtten för kvinnor och att kvinnor är robotar etc. och annat kvinnohatiskt pladder.

Det finns inga män som sitter och pladdrar om detta på en dejt förutom i din fantasi.

Citat:
Då kommer hon vilja gå därifrån och aldrig mer träffa honom. Att istället visa en god kvinnosyn kommer underlätta för honom, så att hon kanske vill träffa honom igen.

Fast nu förutsätter du att den manliga inceln vill träffa henne igen. Det är inte säkert. Hon uppvisar kanske en dålig manssyn? Eller så vill hon vill kanske bli bjuden trots att han är besviken när han ser henne IRL? Missbruk av filter är vanligt på nätet.

Citat:

Ändå är det samma klagomål på män som grupp räknat i tråd efter tråd.

Citat:

Kan det inte vara så att många manliga incels har ofta stora krav på kvinnor vad gäller utseende, inkomst, åsikter osv så att detta gör att männen förblir singlar? Dvs, kvinnorna uppfyller inte männens krav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in