Citat:
Ursprungligen postat av
SanfordClark
So what? Skillnaden är ju så absurt astronomisk att internet är i princip helt obrukbart och meningslöst för män.
Nu överdriver du. Jag har träffat cirka 75-90% av mina flickvänner och KKs helt eller delvis via Internet.
Sedan stämmer det att just på Internet så blir skillnaden mellan hur män och kvinnor raggar uppenbar. Om detta faktum skrämmer dig, så står det dig fritt att ragga som man gjorde innan Internet kom. På krogar och sånt. Då kan du inte längre gnälla om att, tja, vad det nu är du gnäller om. På en krog är det vanligtvis 50% kvinnor och 50% män. Krogar eftersträvar detta. Skulle det komma mer killar justerar de detta genom att höja inträdesavgiften för män.
Citat:
Det är okvinnligt och osexigt.
Olika människor tänder på olika saker, men det känns inte som en slump och jag är inte förvånad att du som förespråkare av det jag kallar incel-narrativ har detta synsätt på kvinnor. Ja jag känner till mig att incel-rörelsen har lärt sig att de flesta kvinnor gillar dominans, men det stämmer inte att bara för att kvinnan är chef så gillar hon detta i mindre utsträckning. En kvinna som kvoterats in som chef är snarare MER benägen att gilla att bli dominerad sexuellt eftersom hon känner att hon inte riktigt klarar sin yrkesroll. På samma sätt är det med rika CEOs i Manhattan, London, Tokyo och liknande - när de besöker prostituerade är det alltid för att de vill leva ut MOTSATSEN till sin yrkesroll.
Hade du känt till detta hade du kanske inte varit så oerhört skrämd av det faktum att en kvinna råkat få sitt första chefsjobb. Uppenbarligen känner du att du inte längre rår på henne då?
Det finns snygga tajta businessdräkter och kvinnliga chefer (åtminstone högre chefer) är ofta ambitiösa människor som lägger pengar på smink och operationer om de behöver det, inte minst för att de jobbar med representation och coctailpartyn där det är viktigt att på alla sätt göra ett gott intryck. Så jag tar nog nästan kvinnochefen än hennes underordnade som inte ens orkar sminka sig innan de åker bussen till jobbet.
Citat:
Det är ingen som är rädd för det, det är bara onaturligt och avtändande. Ingen gillar kvinnliga chefer. I allmänhet.
"Hjälp, det får inte vara ONATURLIGT". Tänk om du ändå kände till mänsklig sexualitet. Folk tänder på fucking jättebläckfiskar. På att bli knullade av en buss full med negrer. På att bli bundna och kissade i munnen. Inget av det skulle jag kalla för "naturligt". Men sådana är många av människorna på den här planeten om de får förverkliga sina innersta lustar. Du kanske borde byta planet om den här inte passar dina inskränkta förutfattade åsikter?
Och att "ingen gillar chefer" är ju direkt kontrafaktiskt. Jag har som sagt inte alls någon fetisch just inför kvinnliga chefer, mest för att jag inser att en politiskt motiverad inkvotering ingalunda betyder att hon i verkligheten är så dominant som chefsrollen kanske kan tyckas symbolisera. Finns det då någon dominant chefskvinna någonstans? Ja, framgångsrika fritänkande kvinnliga entreprenörer eller de högsta toppcheferna på Manhattan möjligtvis (jag känner en sådan), speciellt om de är negresser (dessa har mer testosteron). De är inte vanliga men de finns. DET är en annan sak, så DESSA förstår jag om du blir avskräckt från. Men inte vanliga småchefer. Fan, inte ens manshatarfeminister är dominanta i sängen, de är undergivna precis lika ofta som kvinnor i genomsnitt.
Citat:
Kvinnor kan även mycket, mycket, mycket lättare än män hitta en "livspartner", särskilt om hon själv tar initiativet. Detta eftersom även en medelmåttigt attraktiv kvinna själv kan sitta och sålla noga och handplocka ett mindre antal män bland många hundratals på en dejtingsida och sen garanterat få snabbt svar och få till en dejt med åtminstone några av sina favoriter. Chansen till att det då faktiskt är en potentiell livspartner är därmed väldigt hög.
Nej det är den inte, bland annat eftersom många kvinnor är komplexa och grubbliga. Efter två månaders dejting kanske hennes väninnor intalar henne "du kan inte bilda familj med honom, han har ett fult skratt" eller något sådant löjligt. Och vips är kvinnan tillbaks på marknaden igen.
Riktiga män däremot är inte grubbliga, de vet vad de vill och är därför enkla. En man vågar erkänna att ja, bröststorlek är jävligt viktigt, så det vill jag ha. Och kvinnligt formade höfter. Sedan spelar resten inte så stor roll, speciellt inte om hon är undergiven, vilket 80% av kvinnorna är i större eller mindre utsträckning sålänge de ser upp till mannen. Om du nu tycker detta är extra viktigt så varför inte uttryckligen börja med BDSM? Då kan du få hur många tjejer du vill (förutsatt att du gör vissa saker rätt). Men se upp, kvinnor nosar sig till svaghet. Det betyder inte att du måste vara muskulös som Schwarzenegger eller smart som Elon Musk, men gör du 99 saker rätt men en enda detalj fel, t ex att du säger "nej jag orkar inte knulla en gång till, jag vill se på film nu", så går det åt helvete. En kedja är inte starkare än dess svagaste länk och så är det inte minst med kvinnor.
Citat:
Tänk dig själv om du eller jag hade kunnat sitta på en dejtingsida och välja ut en topp 5 bland tusen kvinnor, baserat på utseende men även på intressen och värderingar och sen direkt få gå på dejt med ett par av dem?! Istället får de flesta män kontakta tusen kvinnor och vara väldigt glada om de får svar från 5, som inte ser ut som hej kom och hjälp mig. Lyxen att matcha intressen och värderingar kan du ju glömma direkt.
Det vore ju bra för alla eftersom jag inte är komplex såsom många kvinnor är, utan jag vet om en tjej är rätt redan efter att ha läst hennes profil (förutsatt att den är någorlunda välskriven), men du glömmer att män och kvinnor inte är likadana. Så är det på jorden och det måste man anpassa sig till om man ska bo på den här planeten. Hade livmoderlivet lovat dig att det skulle se annorlunda ut efter att du föddes?