2026-08-25, 14:14
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Alfa= ekonomisk och social status.

Inte alls. Det kan hänga ihop ibland men det är inte alls vad "alfa" är och innebär. Det finns hur många män som helst som har gott om pengar, har bra jobb eller egna företag och förmögenheter och har hög social status m.m. men som ändå är totala beta-töntar utan dess like och aldrig kommer bli något annat. Det finns även fattiga arbetarklassmän och kriminella män som är väldigt "alfa".

Alfa är en typ mer än något annat. Till stor del är det genetiskt och medfött, även om jag tror att de aktuella egenskaperna och karaktärsdragen kan dämpas eller förstärkas beroende på miljöfaktorer och i viss mån läras in och tränas.
Citera
2026-08-26, 13:33
Medlem
Det är socialt accepterat när kvinnor klagar på männen för de är missnöjda med sexet.
Det är ingen rättighet heller.

Män borde få klaga på när kvinnor väljer bort dom.
Citera
2026-08-26, 13:40
Avslutad
Jag kan tänka mig att kvinnor ser ner mycket på män som klagar på att ingen vill ligga med dem för att de är oattraktiva. Det ingår i attraktionskraften att ha starkt självförtroende också, så att klaga gör inte saken bättre.

Sen finns ju många som helt enkelt får acceptera att de aldrig kommer få ligga förutom med prostituerade, men då får de iallafall ligga.
Citera
2026-08-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretary
Jag kan tänka mig att kvinnor ser ner mycket på män som klagar på att ingen vill ligga med dem för att de är oattraktiva. Det ingår i attraktionskraften att ha starkt självförtroende också, så att klaga gör inte saken bättre.

Sen finns ju många som helt enkelt får acceptera att de aldrig kommer få ligga förutom med prostituerade, men då får de iallafall ligga.
Intressant att vissa personer svarar med att det skulle vara oattraktivt.
Det är inte det som det handlar om.
Istället för empati och förståelse så får man höra vad någon tycker är oattraktivt.

Du är inte den första som svarar som du gör.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-08-26 kl. 16:18. Anledning: Uppdate
Citera
2026-08-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretary

Det är okej då om män skulle påstå något med att feminister är äckliga och oattraktiva?
Det är okej att säga taskiga saker för man låtsas som det handlar om sexuella preferenser?
Citera
2026-08-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Sluta gnäll att det är svårt att hitta tjejer. Vissa saker ÄR svåra (såsom att bestiga ett högt fjäll) men det blir inte lättare för att man gnäller. Det gäller att bita ihop och fortsätta jobba på projektet bara.

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk. Så fixa din stil och eliminera alla detaljer som en tjej kan tänkas störa sig på, så kommer du få din första tjej till slut.

(För alla ”vad ska jag göra för att hitta en tjej”-trådar, starta en egen så kan jag svara där. Det finns inte ett enda svar på det som passar alla)

Det finns inte fler män än kvinnor i världen, så det är en myt att dejting är svårare för män. Det skulle väl vara att män är de som oftast förväntas ta initiativet isåfall – fast den detaljen kan du ju vända till en fördel lika gärna. Välj och vraka!

En annan skillnad är visserligen att kvinnor vill ha längre förhållanden medan killar inte lika lätt blir kära – de är därför öppna även för korta förhållanden. Den matematiska konsekvensen av detta blir att män måste vänta längre på sin första tjej, men när de väl hittar den är chansen god att tjejen kommer stanna sålänge killen vill. Så det jämnar ut sig. För varje tidsenhet räknat är män inte singlar oftare än vad kvinnor är (om man tror det är man inte bra på matematik).

Ni incels kan också lägga ner den där myten med att kvinnor är sådär mens-feministiska som woke-propagandan vill att folk ska tro att kvinnor är. Nej, detta är fel, som tur är. Kvinnohat är sånt som sprids som följd av att folk blir så frustrerade att de ger upp att hitta någon, så de lär sig att sluta gilla kvinnor istället. När en naken kvinna står inför dem, ser de skavankerna snarare än att njuta av att de äntligen fått vad de ville ha under så lång tid. SJUKT! Om ni ger upp är ni INTE några riktiga män.
Kvinnor gnäller också.
Citera
2026-08-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är lika svårt för båda könen att hitta någon.
Och orsaken är att kvinnor är mer selektiva än män. Vilket försvårar för både för kvinnor och män.

Även om kvinnan har 2000 män att välja på, så kommer hon pga. Sin selektivitet endast intresserad sig för kanske 2-30 av dessa. Men hon kan ju endast välja en av de 2-30. Så även de övriga hon intresserar sig för blir utan. Och hon kommer ju också tycka att det är svårt art finna sitt guldkorn bland dessa 2000 män. Kanske rentav ge upp hoppet ibland.

Men som TS skriver: finns lika många män som kvinnor världen över. Så ratas du av Britta, Berta, Siv, Nilla, Ellen etc. Så kanske du välkomnas av Agnes!
Det är lättare för kvinnor i allmänhet
Citera
2026-08-26, 17:12
Medlem
Citat:
För varje kvinna som får en pojkvän, så får en man en flickvän. Summan blir densamma.
Har det ena könet svårt att träffa en partner av motsatt kön, så har det andra könet det lika svårt.
Det är fler män än kvinnor i Sverige.
Citera
2026-08-26, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Intressant att vissa personer svarar med att det skulle vara oattraktivt.
Det är inte det som det handlar om.
Istället för empati och förståelse så får man höra vad någon tycker är oattraktivt.

Du är inte den första som svarar som du gör.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Det är okej då om män skulle påstå något med att feminister är äckliga och oattraktiva?
Det är okej att säga taskiga saker för man låtsas som det handlar om sexuella preferenser?

Jag är själv ofrivilligt celibatisk, eller jag ligger inte iallafall. Jag slutade kolla på porr och runkar istället när behov uppstår naturligt, och försöker acceptera att jag aldrig mer kommer ha en relation eller ligga så länge jag inte betalar för det. Det är klart det känns tråkigt, men när man inte kan attrahera så är de ju som det är.

Mitt inlägg var mest att jag föreställer mig hur det framstår för kvinnor.
Citera
2026-08-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
För att hjälpa alla incels på traven kommer här en lite utförligare förklaring med exempel. Bara att copypasta till ett dokument som man kan gå tillbaka till.

Dessa egenskaper handlar inte om att "spela en roll" för att imponera – de handlar om att faktiskt bli en tryggare, varmare och mer komplett människa. Autenticitet är det som gör dem attraktiva. Övningarna nedan är till för att odla dessa egenskaper, inte för att fejka dem.

1. Vänlighet och empatisk förmåga – att vara en god lyssnare
Vad det innebär: Att genuint intressera sig för den andra personen, höra det som inte sägs, och få hen att känna sig sedd och förstådd. En god lyssnare bekräftar känslor utan att döma eller "fixa" allt.

Praktiskt scenario:
Hon berättar om en jobbig dag på jobbet – en kollega har varit orättvis mot henne. Den som bara lyssnar ställer det hon säger åt sidan och bekräftar känslan: "Det låter verkligen frustrerande att bli behandlad så. Hur mår du med det?" – istället för att genast komma med lösningar som "Du borde bara prata med chefen."

Övning – "Tre djupare frågor":
Nästa gång du pratar med någon, ställ tre uppföljningsfrågor som borrar djupare än småpratet:

"Hur kändes det för dig?"
"Vad var det jobbigaste med det?"
"Vad skulle du önska hände istället?"
Målet: den andra personen ska prata minst 70 % av tiden, och du ska ha ställt fler frågor än du kommit med påståenden.

2. Humor och lättsamhet
Vad det innebär: Förmågan att inte ta allt (inklusive sig själv) på för stort allvar. Att kunna skapa glädje, avdramatisera spända stunder och få andra att känna sig avslappnade i din närvaro.

Praktiskt scenario:
Ni är på en första dejt och något går snett – kyparen råkar spilla ett glas vatten på bordet. Istället för att bli besvärad skämtar du lätt: "Bara så ni vet, det här är mitt partytrick." Genom att skratta åt situationen istället för att bli generad visar du lättsamhet och att du kan hantera oförutsedda saker med grace.

Övning – "Skratta åt dig själv dagligen":
Varje dag, medvetet, dela en liten självutlämnande anekdot om något pinsamt eller dumt du gjort. Träna på att inte försvara dig när du gör bort dig – utan att skratta åt det. Att kunna skratta åt sig själv är grunden för lättsamhet, för den som ständigt är defensiv kan aldrig vara lättsam.

3. Känslomässig mognad och trygghet
Vad det innebär: Att kunna hantera sina egna känslor utan att kollapsa, skuldbelägga eller stänga av. En känslomässigt mogen person kan vara lugn i stormen, ta ansvar för sina reaktioner och hålla kvar ett "jag" även när relationen är tuff.

Praktiskt scenario:
Ni hamnar i en konflikt och hon säger något som sätter igång din ilska. Den mogna responsen är inte att explodera eller att trycka undan allt med "det är lugnt" – utan att säga: "Jag känner mig frustrerad just nu och behöver en stund att tänka. Kan vi prata om det här om en halvtimme?" – och sedan faktiskt återkomma till samtalet.

Övning – "Fem sekunders paus":
Träna på att ta fem sekunders tyst paus innan du svarar i alla känsloladdade samtal. Under pausen: andas, och fråga dig själv "Vad är det jag egentligen känner, och vad vill jag få ut av detta samtal?" Detta bryter autopilot-reaktionen och bygger upp känslomässig självreglering över tid.

Jag ger inte mycket för detta. Mest en massa flum om man ska vara ärlig. Det du behöver ge incels är en KONKRET plan för hur de ska gå tillväga för att skapa SEXUELL attraktion.

Jag kan garantera att PUA-tekniker från 2005 skulle ge en incel ett ligg snabbare än dina tips. Det mesta av det du skriver är inte ens applicerbart i attraktionsfasen utan snarare långt senare i ett förhållande möjligtvis. Men dit lär en incel aldrig komma eftersom han fortfarande är ljusår bort från att bemästra attraktionsfasen. Så tyvärr, men dessa råd kommer inte vara till stor hjälp för incels.
Citera
2026-08-26, 18:15
Medlem
Citat:
Jo, smaken är faktiskt som baken.
En kvinna vill ha eldiga och charmiga latino-män.
En annan kvinna vill ha långa, smala, bleka gothare.
En annan kvinna vill ha nördiga långa, smala män.
En annan kvinna vill ha biffiga vältränade män.
En kvinna vill ha "traditionella" män.
En annan kvinna vill ha bohemiska män.
Osv. osv. osv. osv.

Vad i princip samtliga kvinnor vill ha (utöver sin personliga smak för män) är att han ska ha charm, få henne att känna sig sedd/speciell, humor, social kompetens, omtänksamhet, att de "klickar" tillsammans osv...

Så finner Stina (som vill ha bohemiska män), en medioker bohemisk man med charm som får henne att känna sig sedd och där det "klickar". Så kommer hon bli intresserad av honom. Och där kan han bygga vidare!

Men träffar Stina en charmig "traditionell" man, så kommer det inte "klicka" lika lätt. Den mannen har bättre tur med Berta som gillar hans typ.

Blev det tydligare så?

Incels får jobba med sina positiva sidor. Förstärka dessa och våga visa dessa i offentliga sammanhang.

Med charm får man till en dejt. Och sköter man sina kort rätt på dejten, så kan det bli mer än bara en dejt! Kanske fler dejter. Kanske förhållande och sex. Kanske fler dejter och sex.

Då får han väl jobba på de positiva inre sidor han har!

Läs nedan inlägg, denna skribent har förstått vad jag vill ha sagt:

Det där är bara små nyansskillnader. ALLA kvinnor vill ha män som är framgångsrika, har hög status, ser bra ut och är dominanta med stort självförtroende. INGA kvinnor vill ha män som inte lever upp till åtminstone flera av dessa saker.

Så nej, smaken är verkligen inte som baken.
Citera
2026-08-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Sluta gnäll att det är svårt att hitta tjejer. Vissa saker ÄR svåra (såsom att bestiga ett högt fjäll) men det blir inte lättare för att man gnäller. Det gäller att bita ihop och fortsätta jobba på projektet bara.

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk. Så fixa din stil och eliminera alla detaljer som en tjej kan tänkas störa sig på, så kommer du få din första tjej till slut.

(För alla ”vad ska jag göra för att hitta en tjej”-trådar, starta en egen så kan jag svara där. Det finns inte ett enda svar på det som passar alla)

Det finns inte fler män än kvinnor i världen, så det är en myt att dejting är svårare för män. Det skulle väl vara att män är de som oftast förväntas ta initiativet isåfall – fast den detaljen kan du ju vända till en fördel lika gärna. Välj och vraka!

En annan skillnad är visserligen att kvinnor vill ha längre förhållanden medan killar inte lika lätt blir kära – de är därför öppna även för korta förhållanden. Den matematiska konsekvensen av detta blir att män måste vänta längre på sin första tjej, men när de väl hittar den är chansen god att tjejen kommer stanna sålänge killen vill. Så det jämnar ut sig. För varje tidsenhet räknat är män inte singlar oftare än vad kvinnor är (om man tror det är man inte bra på matematik).

Ni incels kan också lägga ner den där myten med att kvinnor är sådär mens-feministiska som woke-propagandan vill att folk ska tro att kvinnor är. Nej, detta är fel, som tur är. Kvinnohat är sånt som sprids som följd av att folk blir så frustrerade att de ger upp att hitta någon, så de lär sig att sluta gilla kvinnor istället. När en naken kvinna står inför dem, ser de skavankerna snarare än att njuta av att de äntligen fått vad de ville ha under så lång tid. SJUKT! Om ni ger upp är ni INTE några riktiga män.
Kul att det är vanligt med personer som snackar om att i naturen så får inte alla hanar fortplanta sig och därför skulle det även gälla för människorna.
Man ser inte alls männen då som människor med egna tankar, egen vilja, egna preferenser etc om man jämför de med djur.
Det är knasigt då när olika personer hänvisar till att vissa män inte skulle se kvinnor som människor.
I naturen så behandlar inte hanar honor bra.
Man förväntar sig inte att kvinnor kan bli behandlad dåligt också på grund av någon natur
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-08-26 kl. 18:53. Anledning: Uppdate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in