2026-08-16, 19:24
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dålig människosyn (misantropi) finns det ju en och annan kvinna som har också. En misantropisk kvinna skulle snarare finna gemenskap med en misantropisk man. Så kan de sitta där tillsammans och dra alla människor över samma kant. Det blir ju nästan lite "vi två mot resten av den hemska mänskligheten" över det hela.

En man som har dålig kvinnosyn däremot, kommer ju kännas direkt riktad mot henne...
"jag tycker att kvinnor är skit, lata, omogna, de skulle inte ha någon röstrött, känslostyrda, hypergama, patrask, falska tillvitare, bara deras kroppar och hål har något att erbjuda. Dåliga lås, slampor" osv. osv. osv. osv. Inte kommer hon känna sig sugen på en sådan man! Han kommer bli incel!

De tyckte väl att Ted Bundy ar snygg. https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/1200x675/p01qcg38.jpg
Och dessa kvinnor var givetvis lite märkliga eller en överdriven tro på sin förmåga att "rädda män", de också. Det fattar du väl ändå? Flertalet kvinnor vill hålla sig så långt borta från en sådan som Ted Bundy som möjligt!

Det är tyvärr ett väl etablerat faktum att t.o.m. seriemördare av kvinnor ofta får enorma mängder kärleksbrev från olika kvinnor. Peter Madsen som tortyr-sex-mördade en kvinna fick ju dessutom länge ta emot besök och hade sex på löpande band med olika kvinnor, i fängelset! Detta satte de till sist stopp för eftersom det såg så illa ut. Det är dock någonting med mördare, inklusive såna som Bundy och Madsen, som får någon primal instinkt hos många kvinnor att kicka igång.

Nu ska man väl kanske inte ge dem någon inspiration men jag är övertygad om att ifall någon av de incel-massmördare som har förekommit hade överlevt och suttit i fängelse idag, så hade de också fått väldigt mycket kvinnlig uppvaktning.
Citera
2026-08-16, 19:27
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Så är det verkligen. Känner många bra män som aldrig haft en partner. Misstänker att flera av dom är oskulder runt 30.

Tragisk utveckling.

Jag är lite äldre men jag känner till flera män i min egen ålder som kanske hade flickvänner och sambos förr om åren, men som under många år sedan dess verkar ha levt ensamma. Det är inget fel på de flesta av dem. Några har bra jobb och gott om pengar, ser helt ok eller ganska bra ut, sportar en del och håller på. De lever dock ensamma, vilket inte är normalt.
Citera
2026-08-16, 19:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
. Och det jag skrev om var inte människosyn. Utan kvinnosyn. En man som basunerar ut sin dålig kvinnosyn till en kvinna, kommer sluta igen hennes mussla totalt. Precis som en mans dolme skulle hålla sig slak om en kvinna han är på dejt med uttrycker sig hårt och fientligt om män.

En man som basunerar ut sin dåliga kvinnosyn eller utstrålar dålig kvinnosyn, kommer bli incel. inget flyt med kvinnor, där inte.

Varför måste du begränsa dig vid en dålig kvinnosyn?

Kvinnor utgör ungefär hälften av världens befolkning samtidigt som det finns många singelkvinnor som basunerar ut en dålig manssyn där de helt uppenbart ställer enorma helt orimliga krav på männen samtidigt som de själva inte kan uppfylla många av dessa krav.

Du uttrycker själv vanligtvis en negativ, fördomsfull eller nedvärderande syn på män som grupp, eller mäns roller, beteenden och värde i samhälle.

Hur vore det med lite självrannsakan?
Citera
2026-08-16, 20:15
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Som jag har fattat det så kan en icke-ful och normal kvinna få över 100 "likes"

Ja kvinnor får MYCKET fler svar på dejtingsidor, det stämmer. So what?

Citat:
Hela diskussionen om att det finns ungefär lika många män som kvinnor, ungefär lika många som lever i par kontra ensamma m.m. är ju med hänsyn till det jag skriver ovan bara trams och känns mest som propaganda och reklam för dejtingapp-företagen och för det rådande systemet som styr vårt samhälle.

Menar du att folkbokföringen ljuger beträffande antal män vs antal kvinnor i Sverige?

Eller menar du att de där tio kvinnor juridiskt borde räknas som bosatta hemma hos han den där chaden som har tio KK?

Citat:
För det första är det avtändande med kvinnor som är chefer och sånt

På vilket sätt är själva det faktumet att hon är chef avtändande? Personligen tycker jag det spelar absolut noll roll för attraktionen huruvida hon är chef eller arbetslös. Dvs att hon är chef är kanske inte en fördel, men min fråga är - hur kan det vara en NACKDEL? Det låter isäfall nästan som om du är ett fall där feminismens knäppa anklagelse "vissa män blir rädda för starka kvinnor" är SANN?

Är du typ orolig att hon ska ta sin chefs-kostym och tvinga dig skicka henne när hon har mens?

Finns våldtäktschefer ens i verkligheten, eller bara i porren?

Citat:
Jag bryr mig inte nämnvärt om hon jobbar i kassan på ICA eller har en doktorsgrad och forskar på universitet.

Jaha, så doktorsgrad går bra men inte chef?

Citat:
Givetvis. Att en kvinna dock kan hitta en man som hon ändå vid första påseende gillar och bli ihop med (inte bara ha sex med), på bara några dagars tid, är ändå ganska anmärkningsvärt. Det kan nog ingen man göra, inte ens "Brad Pitt".

Så då är vi plötsligt överens om att det faktum som du tidigare påtalade, nämligen att kvinnor lätt kan träffa en KK, inte automatiskt betyder att de lätt kan hitta den livspartner de söker?
Citera
2026-08-16, 20:25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Det är tyvärr ett väl etablerat faktum att t.o.m. seriemördare av kvinnor ofta får enorma mängder kärleksbrev från olika kvinnor.

Vad har "höhö, kvinnor gillar ju bara bad boys" med trådens ämne att göra? Sålänge en person valt sin partner fritt (snarare än via uppgjort tvångsäktenskap) har vi väl ingen rätt att döma?

Själv är jag ännu värre fast när det gäller tjejer, ty själv har jag ofta valt galna tjejer såsom en narkoman, en faktisk pedofil, en koknullare, en porrstjärna+prostituerad, flera zigenare, en nazisttjej vars ex-pojkvän sitter för mord, och ytterligare en prostituerad. Till mitt försvar har jag dock inte vetat något av detta när jag först träffade tjejerna ifråga.

Gränslöst är attraktivt helt enkelt, om man är det minsta äventyrlig. Det gäller dock både killar och tjejer. För att lösa de eventuella problem som är kring detta får man väl isåfall utfärda rådet att lämna när man upptäcker galenskaperna och inser att de kan komma att bli till problem.
Citera
2026-08-16, 20:34
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum

För de allra flesta svenska kvinnor är utseendet endast intressant om det gäller ons, i övrigt är ett schysst fodret en bonus, men stabilitet och trygghet är prio 1.

Jag tvivlar på att så är fallet för många kvinnor. Kvinnor har ofta bra jobb, höga positioner och gott om pengar idag. Pappa staten håller dem dessutom om ryggen i alla lägen. De behöver inte män för beskydd, trygghet och försörjning. Du kan se ganska snygga medelklasskvinnor som är ihop med "dansare" från Gambia, risiga pundare från England och allt möjligt.

Utseende och framförallt vilka känslor och föreställningar som förmedlas och triggas i kvinnan har mycket större betydelse än att män kan erbjuda trygghet och stabil försörjning. Det finns ju hur många reko svenska män som helst med bra jobb, villa och fin bil som kan erbjuda just trygghet och stabilitet, men som ändå ibland lever som "incels".

Jag har haft relativt många kvinnor i mitt liv (visserligen mestadels ganska unga kvinnor som kanske inte var i något trygghetssökande stadie) och dessa olika kvinnor tog initiativet och kom till mig. Jag har visserligen ett fast jobb sedan länge, många barn, bil m.m. men jag har oftast haft en livssituation där jag verkligen inte har kunnat erbjuda (eller gett intryck av det) trygghet och stabilitet. Tvärtom har jag ofta varit en ganska bohemisk figur som har varit upptagen av mina specialintressen och struntat i det mesta annat. Några nämnvärda pengar att tala om har jag aldrig haft. Ändå så har ganska många olika och attraktiva kvinnor kommit till mig under hela mitt vuxenliv, raggat upp mig, haft sex med mig, bott ihop med mig, gift sig med mig och fött många barn åt mig. Det är inte så att jag aldrig har varit ensam, det har jag varit nåt år här och där och det är många utekvällar som har slutat med att jag gått hem själv med slokande öron. Under den stora merparten av mitt vuxenliv har jag dock haft kvinnligt sällskap och innan och mellan långa perioder (drygt 20 år sammanlagt) med fasta förhållanden så har jag råkat ut för ganska många olika kvinnor.

Jag är alltså ett levande bevis på att man kan få sällskap av ganska många olika attraktiva kvinnor, under flera decenniers tid, utan att kunna erbjuda någon större "trygghet och stabilitet".
Citera
2026-08-16, 20:39
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Hela den här diskussionen är egentligen lite rolig eftersom att de flesta män är incels och alltid har varit det i modern tid.

Fair point. Så låt mig då förtydliga att tråden ingalunda är menad som något slags påhopp på varenda man som inte har ett tillräckligt aktivt sexliv. "Incel" kommer visserligen från början av orden "involuntary celebacy" fast det är som sagt inte ofrivilligt celibat jag syftar på!
Det jag syftar på med "incel" är snarare den där samlingen narrativ som sprids av vissa med stor sannolikhet Iran- eller Qatar-finansierade influencers (jag vet inte exakt vilka dessa influencers eftersom jag själv aldrig varit med i den rörelsen, you tell me). Ni vet garanterat vilka jag syftar på.

1. De drar fram statistik som de feltolkar som "titta, några få män snor alla brudar, alltså kan vanliga män aldrig nånsin få en flickvän!"

2. De uppmanar anhängarna att "go their own way" vilket innebär att ge upp och inte längre ha någon heterosexuell strävan. Det räcker inte med att sluta ragga tjejer (vilket de dömande kallar för "simp" / "simping"), åh nej. Man får inte ens titta på porr (för det är judar som har uppfunnit nakenheten och filmningen därav, tydligen). Incels känner bara till en enda porrsajt och den problematiserar de hela tiden. Man får inte ens fantisera och runka. Läst mellan raderna ska man istället bete sig som en muslim, knulla getter samt en och annan våldtäkt i någon gränd ibland. Syskonen ska man slänga från en balkong för de är "horor". Ungefär så, med vissa variationer.

3. De drar fram negativa saker om tjejer såsom att de skriver kärleksbrev till grova brottslingar. För att man ska börja hata kvinnor vilket gör det lättare att sluta vara heterosexuell.

4. De säger "vi män vill ju bara ha familj och barn" trots att sanningen är att de flesta män vill knulla många olika tjejer.

Jag är övertygad om att det handlar om ett kulturkrig. Både "incel-läran" och feminismen är finansierad av samma krafter (vänstern och islam). De vill skapa splittring mellan män i västerlandet och kvinnor i västerlandet. Fast den teorin tänkte jag lansera i en separat tråd.
Citera
2026-08-16, 20:39
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen

Det finns inga män som glider runt på barer och har porrstjärnasex med snygga bimbos varje dag. Det är en manlig fantasi.

Till stor del är det en fantasi såklart.

Citat:
Är man intresserad av sex finns det en marknad för det. Vill man ha bekräftelse rekommenderar jag en psykolog. En fast relation kan alla fixa om de har ett normalt liv.

Nja, fast det är ju just det många helt normala män som lever normala liv inte kan idag. Detta är ett nytt fenomen.
Citera
2026-08-16, 20:41
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Till stor del är det en fantasi såklart.

Nja, fast det är ju just det många helt normala män som lever normala liv inte kan idag. Detta är ett nytt fenomen.
De vill eller kan inte betala priset för en relation med en kvinna de finner acceptabel. Sen finns de ju undantag med män som är helt brända och ingen vill ha runt sig.
Citera
2026-08-16, 20:46
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Åh, de tyckte han var snygg. Ja då förstår jag varför de hade överseende med hans torterande och mördande av kvinnor.

Lägg ner moralismen. Att man har sex med någon som redan har mördat andra, betyder inte att man blir medskyldig till mord. Det är en fallacy, närmare bestämt "guilt by association". Det är lika knäppt som när vänstern påstår att om någon ses luncha med Jimmie Åkesson så är den personen "rasist" sedan.

Citat:
Precis som jag sa, alltså. Kvinnosyn är irrelevant så länge mannen ser bra ut eller har andra attraktiva egenskaper. Att tycka att kvinnor är skit och hypergama osv tycker jag personligen bleknar rätt rejält i jämförelse med att tortera kvinnor till döds. Men det kanske är bara jag.

Jag håller dock med såtillvida att både män och kvinnor EGENTLIGEN attraheras av spännande människor. Ingen tycker att mord är bra men en MÖRDARE kan däremot vara attraktiv, inte just för att han förorsakat världen mycket lidande, men för att han är såpass gränslös att han kunde göra en sån sak. Det är alltså gränslösheten som sådan som är attraktiv. Får man välja mellan en gränslös mördare och en gränslös hjälte, väljer man säkert hjälten, av praktiska skäl.

Så du har rätt såtillvida att även om en kyrktant förvisso inte skulle välja mördaren (hon är för kyrkligt analtajt för det), så skulle många andra göra det. Men hur många? Tja, inte mer än 10% iallafall.
Citera
2026-08-16, 21:00
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja kvinnor får MYCKET fler svar på dejtingsidor, det stämmer. So what?

So what? Skillnaden är ju så absurt astronomisk att internet är i princip helt obrukbart och meningslöst för män.

Detta är ju helt uppenbart och inget som går att trolla bort med dravel om könsdemografi.

Citat:
På vilket sätt är själva det faktumet att hon är chef avtändande?

Det är okvinnligt och osexigt.

Citat:
Det låter isäfall nästan som om du är ett fall där feminismens knäppa anklagelse "vissa män blir rädda för starka kvinnor" är SANN?

Det är ingen som är rädd för det, det är bara onaturligt och avtändande. Ingen gillar kvinnliga chefer. I allmänhet.

Citat:
Jaha, så doktorsgrad går bra men inte chef?

Ja, såvida de inte blivit knäppa i huvudet av allt dravel de lär sig på universiteten. Det kan dock gå att omvända dem, vilket jag har gjort. Om de är attraherade av dig och kanske kära i dig i början, så kan de ofta bortse från ganska allvarliga saker och även omvändas.

Citat:
Så då är vi plötsligt överens om att det faktum som du tidigare påtalade, nämligen att kvinnor lätt kan träffa en KK, inte automatiskt betyder att de lätt kan hitta den livspartner de söker?

Nej, vi är inte alls överens. Kvinnor kan träffa en "KK" lika lätt som jag kan gå till mitt kylskåp och ta ut lite mat. Ungefär lika fort kan det också gå. Så är det inte för icke-homosexuella män

Kvinnor kan även mycket, mycket, mycket lättare än män hitta en "livspartner", särskilt om hon själv tar initiativet. Detta eftersom även en medelmåttigt attraktiv kvinna själv kan sitta och sålla noga och handplocka ett mindre antal män bland många hundratals på en dejtingsida och sen garanterat få snabbt svar och få till en dejt med åtminstone några av sina favoriter. Chansen till att det då faktiskt är en potentiell livspartner är därmed väldigt hög.

Tänk dig själv om du eller jag hade kunnat sitta på en dejtingsida och välja ut en topp 5 bland tusen kvinnor, baserat på utseende men även på intressen och värderingar och sen direkt få gå på dejt med ett par av dem?! Istället får de flesta män kontakta tusen kvinnor och vara väldigt glada om de får svar från 5, som inte ser ut som hej kom och hjälp mig. Lyxen att matcha intressen och värderingar kan du ju glömma direkt.
Citera
2026-08-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Det värsta för män är väl att det enda som majoriteten av svenska kvinnor vill ha är det som män har svårast att ge dvs stabilitet och trygghet för att kunna betraktas som en hållbar lösning. Värst blir det för singelmän där stabilitet och trygghet ungefär är det sista de lyckas marknadsföra.

För kvinnor har aldrig utseendet varit betydelsefullt, det är män som anser att utseendet är viktigt. I princip kan man säga att en snygg/sexig/vacker kvinna kan välja och vraka, oavsett vilka resurser hon har utöver. Är hon snygg, kåt och glad behöver hon varken kunna sköta ett hushåll, barn eller make.

För de allra flesta svenska kvinnor är utseendet endast intressant om det gäller ons, i övrigt är ett schysst fodret en bonus, men stabilitet och trygghet är prio 1.

Nja, båda könen blir ju intresserade om de tycker någon ser bra ut. Så utseende är inte oviktigt för kvinnor när det kommer till det motsatta könet. Symmetri är tex. en biologisk grej som talar om att han har bra gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in