Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Jag hävdar att den spärren finns oavsett hur full man är. Hos de allra flesta. Sen finns det alkisar o dylikt som inte har den spärren.
Det är ju inte så att jag sätter mig vid ratten efter jag druckit men jag tror inte det är fullt [pun intended] så enkelt. Det finns ju massvis med historier om folk som gjort de mest klantiga saker på fyllan - "hur tänkte du?!!!"
Jag har åkt med som passagerare många gånger i min ungdom i USA med kompisar som inte kunnat stå på benen och ändå körde bil. Jag åkte som passagerare i Sverige på 80-talet med en kille som var aspackad, ett år senare spakade han stridsflygplan.
Det jag menar är om man har dåligt ölsinne eller vet att man har extremt dåligt omdöme när man dricker - så se till att du inte blir full då. Alla kan däremot landa i en situation när man tar ett jävligt dåligt beslut på fyllan med katastrofala resultat utan att man nödvändigtvis alltid fattar dåliga beslut på fyllan. Själv har jag haft änglavakt många gånger och de gånger jag varit "redlös" senaste 25 åren kan jag räkna på en hand och ha fingrar över.