Citat:
Ursprungligen postat av
qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/simon-23-korde-full-nu-ar-han-rullstolsburen-kommer-aldrig-forlata-mig-sjalv
Jag tycker det är bra att media lyfter fram sådana här varnande exempel. Simon överlevde ju i alla fall och får leva med detta. Jag tycker han borde föreläsa på skolor. Vad säger ni?
Kanske minskar risken för suicid. Hoppas han får hjälp med tankarna och inser att det kan bli ett jävligt bra liv ändå. Ett annat liv, men ändå bra.
Var tillsammans med en donna förra seklet vars vän till familjen somnat vid ratten när han åkte hem. Hans fru satt i passagerarsätet och hon var den enda i familjen som skadades - förlamad från midjan och nedåt. Hon tog varje tillfälle i akt att skuldbelägga honom, rent hatisk var hon. Han gick runt som en strykrädd hund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Kan faktiskt tycka synd om honom av ren medmänsklighet, han sabbade hela sitt liv och får leva med det. Skönt han inte sabbade någon annans liv som många rattfyllerister gör.
I hans fall kan man tala om livstidsstraff utan chans till 2/3 delar eller benådning. Han sitter där han sitter oavsett. Har han förtjänat det. Kanske? Inte för mig att bedöma. Varje dag han vaknar vet han varför han sitter där han sitter och inget under naveln fungerar. Det är ett livstidsstraff.
+1. Resonerar exakt likadant.
Citat:
Ursprungligen postat av
jakirosmother
vad fick han för straff?
Livstid i rullstol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Skulle vara intressant att veta vart han skulle åka och varför?
Även om man är full får man ju inte för sig att köra bil. Antar att han var alkis, det är väl bara de som krökar och kör samtidigt?
Que? Är du full så är du inte dig själv. Du tappar omdömet. Jag har gjort och sagt många saker på fyllan som aldrig skulle skett i nyktert tillstånd. Nu blir jag i och för sig bara happy och horny som berusad och aldrig aggressiv. Jag har gjort våghalsiga (atletiska) saker på fyllan i min ungdom som jag inte ens skulle tänkt tanken att göra om jag varit nykter.
Det var en man som var inslängd i fyllecell och när poliserna öppnade luckan och pratade med dem var han i sitt överförfriskade tillstånd lite för "charmernade". Snutflickan anmälde för sexuella trakasserier och han blev fälld på det. Jag tycker det är helt sjukt. Inte att man ska slippa straff som full, men någonstans måste lagen ha ett förstånd. Han blev omhändertagen och placerad i fyllecell för att han inte kunde ta hand om sig själv så blir han dömd under deras förvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ogiltig.narvaro
Exakt, försäkringspengarna (om man är försäkrad) lär räcka till många Billys.
Det är väl inga försäkringar som gäller om man är full?
Citat:
Ursprungligen postat av
Investeringsguden
Normala människor beter sig inte så. Det är bara på detta forum sånt sker.
Klart det är synd om pojken som gjorde ett misstag och fick hela sitt liv förändrat.
Kan han förhindra en enda att begå samma misstag som han gjorde i sitt ungdomliga oförstånd är det jättebra. Kommer aldrig finnas nåt facit på det, men jag tror iallafall att det kan ha en förebyggande effekt.
Håller med. Var det gång nummer tio han körde full så försvinner dock min empati.