2026-08-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst kan han det, men det finns annat man inte kan göra om man är lam från midjan och neråt. Bajsa normalt tex. Snubben har fått sitt straff, tycker det är onödigt att elda på det mer. Han förstörde bara sitt eget liv (även om han kunnat förstöra en hel barnfamiljs liv om olyckan varit framme)

Att han träder fram som ett varnande exempel för alla snorungar som tror de är odödliga tycker jag är bra, kräver mod!
Du byter ju argument när du blir bemött, klurigt att diskutera då. Du slog ner på att han fick körkortet indraget när han ändå inte kan köra, jag svarade då att det visst är möjligt att köra.

Att döma ut villkorligt på papperet är väl inte att "elda på det". Det är aja-baja på miniminivå.

Staten har sagt sitt, de är kvitt, nu blir han bidragstagare i evig tid, no hard feelings.
Senast redigerad av SirDuke 2026-08-14 kl. 18:58.
Citera
2026-08-14, 19:01
Medlem
Giant Squids avatar
Finns det någon statistik över hur många nyktra människor som tappar kontrollen över sin körning?
Citera
2026-08-14, 19:08
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/simon-23-korde-full-nu-ar-han-rullstolsburen-kommer-aldrig-forlata-mig-sjalv

Jag tycker det är bra att media lyfter fram sådana här varnande exempel. Simon överlevde ju i alla fall och får leva med detta. Jag tycker han borde föreläsa på skolor. Vad säger ni?

Det var väl den där jäveln som körde ihjäl sin egen hund? Omdömeslösa överflödiga egoist.
DET är direkt oförlåtligt. Simon kan brinna upp på sin långsamma väg mot helvetet rullandes i sin rullstol.
Citera
2026-08-14, 19:14
Medlem
attack-titans avatar
Var fan är Jesus? I stället för dem här värdelösa läkarna som påstås kunna så mycket, de kan inte ett skit!!
Citera
2026-08-14, 20:02
Medlem
bithaxs avatar
Jag tycker man märker själv ganska tydligt när det inte är läge att sätta sig i en bil. Och fattar man inte det så har man väldigt dålig omdöme.
Citera
2026-08-14, 20:03
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Finns det någon statistik över hur många nyktra människor som tappar kontrollen över sin körning?

Det är ganska vanligt med singelolyckor pga att folk somnar vid ratten. Ungefär 40 procent av alla singelolyckor i trafiken sker i mörker eller gryning när människor i allmänhet är som tröttast.
Citera
2026-08-14, 20:05
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/simon-23-korde-full-nu-ar-han-rullstolsburen-kommer-aldrig-forlata-mig-sjalv

Jag tycker det är bra att media lyfter fram sådana här varnande exempel. Simon överlevde ju i alla fall och får leva med detta. Jag tycker han borde föreläsa på skolor. Vad säger ni?
Karma. Han ska inte föreläsa på skolor - han ska åka runt på sin permobil och plocka skräp resten av sitt liv.
Citera
2026-08-14, 20:07
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Hoppas han inte får några bidrag, han valde detta.

Vad menar du nu att han valde detta han trodde väl att det skulle gå bra sen kan ju du själv råka ut för en olycka nykter såsom onykter med eller utan skuld tex en älg eller vildsvin kan springa ut framför din bil i 90 km du hinner inte bromsa.

Men jag förstår din poäng han gjorde ett farligt fel och blev straffad för det på alla sätt och vis däremot var ju skadorna det värsta straffet
Citera
2026-08-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Vad menar du nu att han valde detta han trodde väl att det skulle gå bra sen kan ju du själv råka ut för en olycka nykter såsom onykter med eller utan skuld tex en älg eller vildsvin kan springa ut framför din bil i 90 km du hinner inte bromsa.

Men jag förstår din poäng han gjorde ett farligt fel och blev straffad för det på alla sätt och vis däremot var ju skadorna det värsta straffet
Fast regelboken hjälper ju dem som tror att det ska gå bra att köra full. Reglerna säger nämligen att man ska vara nykter, utvilad, anpassa hastighet och hålla avstånd. Dessa är villkoren för att använda allmän väg. Det är bara att ställa upp på dem. Moroten är att ett då är väldigt säkert att färdas i bil.
Citera
2026-08-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Låter som ett underbart liv, sitta hemma och spela playstation hela dagarna utan bekymmer. Jobbigt att inte kunna runka.

Vem säger att han inte kan det?

Men spela playstation hela dagarna, varför skall han göra det? Han kan ju jobba. Sitta på löpande band och sortera saker eller nått annat där man inte behöver så mkt hjärna men kan plocka med händerna.
Citera
2026-08-14, 20:38
Medlem
norther1s avatar
Rätt åt honom. Bra att han avlivade sin mördarjycke i alla fall. Borde lagstadgas att dessa jävla rattfyllon ska tvingas förödmjukas genom att hålla föreläsningar i skolor om varför man inte ska köra full. Hans exempel lär ju åtminstone ge eleverna en liten tankeställare, vilket de säkerligen kommer erinras nästa gång de tar bilen till en fest de planerar att supa sig full på och därefter ta sig hem med den.
Citera
2026-08-14, 20:54
Medlem
Snubchurps avatar
Folk ska ju supa till vilket pris så varför förvånas. Dubbelmoralen är total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in