2026-08-15, 11:32
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag förstår inte, ärligt talat, hur man kan vara så dum eller ignorant att man tror att det är ett "tips". Det är som att någon frågar hur man målar om sin hall för man tycker det är svårt och någon svarar "man målar!!!".

Min lösning är lösningen på TS problem.
Om jag tar din liknelse med att måla om hallen.. TS vill måla om sin hall, men kan inte börja, för att han tror att han måste veta hur före. Detta tänk efter att ha en metod innan man kan sätta igång handlar mestadels om egoprotection, en rädsla för att misslyckas, att göra bort sig inför andra, inför en själv. Att inte ha ett bra track-record där man är on top of things. Det är en medveten eller omedveten strategi att skjuta bort potentiella problem, men även chanser att lyckas (vilket leder till förändring och osäkerhet, även om resultatet skulle vara positivt).

TS överteoretiserar om varför han inte kan, och i sin simulation om hur verkligheten är tror han att lösningen på hans problem är en förklaring till hur han kan navigera inom sin simulation (covidscenariot t ex) och behöver en mental skräddarsydd lösning för den. Problemet som han har tillsammans med alla andra killar som skapar meningslösa trådar om att de inte kan få brudar är att de inte söker efter en riktig lösning. De söker efter en mental snuttefilt, exempelvis om du förklarar helt hur man målar om hallen för TS så kommer TS aldrig att måla om hallen, eftersom dessa mentala snuttefiltar alltid har något fel i sig eftersom de inte magiskt löser TS problem utan att han behöver sätta igång och måla.

Därför är mitt tips det bästa och mest centrala för att lösa TS problem. Problemet är att han helt enkelt bara måste sätta igång. När man väl har satt igång och är van vid att prata med random folk på krogen kan man prata om specifika metoder för att merga sets.

The bottom line:
Han måste faktiskt gå ut, träffa folk, och några öl kan man alltid klämma

Citera
2026-08-15, 11:39
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Naturligtvis finns det ingen metod som alltid ger 100% framgång. Men själva grunden är att man pratar med en eller flera i gruppen och visar att man är en tillgång på något sätt, främst genom humor. Därför är att dricka öl och prata det mest grundläggande i alla "metoder" och metoderna kring hur man mergar in i ett sällskap involverar alla olika metoder om hur man kan "snacka sig in".

Du får gå ut och dricka lite öl och prata med folk så kanske du börjar fatta det hela
Min fetning här visar varför ditt råd är helt meningslöst.
Citera
2026-08-15, 11:42
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Min fetning här visar varför ditt råd är helt meningslöst.

Du är med största sannolikhet helt meningslös när det kommer till att prata med brudar
Citera
2026-08-15, 11:45
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Du är med största sannolikhet helt meningslös när det kommer till att prata med brudar
Javisst, men nu är det inte mig tråden handlar om.
Citera
2026-08-15, 11:50
Medlem
All-the-way-77s avatar
Roligt med ett mer utvecklat och intressant svar.

Citat:
Min lösning är lösningen på TS problem.

Ja, det stämmer ju absolut, jag håller helt med dig om det, det är ju tekniskt sett lösningen på hans problem. Men en lösning måste ju också vara genomförbar för den som har ett visst problem. Att vara medveten om att andra kan uppleva saker annorlunda, svårare eller läskigare än man själv gör är ju grunden för empati och en mängd andra sociala egenskaper.

Många skulle exempelvis nästan hellre dö än att hålla ett tal/föreläsning för hundra personer. JAG tycker inte det är läskigt, men om någon skulle starta en tråd där han berättar att han är nervös för detta så vore "men gå bara upp och prata" en helt tekniskt korrekt lösning, men samtidigt fullständigt oanvändbar för de flesta.

Det skulle dessutom vara väldigt arrogant av mig att inte inse att bara för att jag inte tycker det är svårt så kan inte någon annan känna något annat.

Citat:
Om jag tar din liknelse med att måla om hallen.. TS vill måla om sin hall, men kan inte börja, för att han tror att han måste veta hur före. Detta tänk efter att ha en metod innan man kan sätta igång handlar mestadels om egoprotection, en rädsla för att misslyckas, att göra bort sig inför andra, inför en själv.

Ja, det är helt klart så att många tycker det är jobbigt med risken att göra bort sig och misslyckas o.s.v. Det är ju ett oerhört vanligt fenomen hos väldigt många människor. En av våra vanligaste rädslor.

Citat:
TS överteoretiserar om varför han inte kan, och i sin simulation om hur verkligheten är tror han att lösningen på hans problem är en förklaring till hur han kan navigera inom sin simulation (covidscenariot t ex) och behöver en mental skräddarsydd lösning för den.

Här tycker jag att du överteoretiserar hans fråga och hans tillstånd. Han ställde en konkret fråga om en viss specifik situation. Det framgick inte i hans trådstart att han söker en mentalt skräddarsydd lösning, faktiskt. Kanske är det så, men det är inte det han frågar efter.

Citat:
Problemet som han har tillsammans med alla andra killar som skapar meningslösa trådar om att de inte kan få brudar är att de inte söker efter en riktig lösning.

Det finns absolut de som startar olika trådar där de ber om hjälp, men som inte är beredda att göra någon som helst förändring för att lösa sin situation. Detta har dock, vad jag sett, inte framkommit något sådant här och jag tycker inte man skall tillskriva det till TS utan anledning.

Citat:
The bottom line:
Han måste faktiskt gå ut, träffa folk, och några öl kan man alltid klämma

Det håller jag med om.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto