2026-08-14, 21:58
Medlem
CombatPigs avatar
Dagens brudar vågar inte samtala med män om det sker via någon app. De har tappat den sociala förmågan helt och hållet.

Mitt tips är att du skapar ögonkontakt och sedan lämnar en lapp med dina kontaktuppgifter och så får hon gå hem och svepa. Sedan kan du prata i lugn och ro med henne, givetvis i vetskapen om att ni aldrig kommer att träffas irl, för det kommer hon aldrig att våga.

Går du bara fram och presenterar dig på krogen så kommer hon anmäla dig för våldtäkt.
Citera
2026-08-14, 23:10
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribblarn
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?

Bästa är väl att snacka så lite som möjligt. Uteslutande är det trots allt kvinnan som väljer vem hon vill träffa, även om männen tror att det är tvärtom. Le mycket och beställ in en flaska champagne till tjejerna om de sitter vid ett bord, vänta och se vad som händer. Utgångsläget är ju gott, om din beskrivning av dig själv stämmer. Ett tips annars är ju att börja med ett enkelt "hej", svårare än så är det inte.
Citera
2026-08-14, 23:59
Medlem
Citat:
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?
Kör krogen! MEN skaffa en wingman. Eller wingwoman..
Är du ute själv så kan du uppfattas som ett creep.

Men så fort du har en kompis så är du socialt accepterad, så skaffa det så kommer du hitta en ny på nolltid. 🤗
Kvinnor är flockdjur. 😁
Citera
2026-08-15, 00:29
Medlem
Belters avatar
Citat:
Har aldrig fått "ögonkontakt" med en tjej på krogen under hela mitt liv - så med den strategin kommer jag nog inte långt.
Endast en mor kan älska en sån som du.
Citera
2026-08-15, 07:44
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
TS blir inte hjälpt av att du gör honom till ett offer,

Ett offer? Alltså vad yrar du nu om? Hur kan du få något av det jag skrev till det utan att verkligen medvetet misstolka? Det är bara dumt och tröttsamt.

Det är verkligen så lustigt med dig och den andra användaren som vill utmåla sig som de softa, sköna och supersociala killarna, men som enbart här är nedlåtande, otrevliga, aggressiva, medvetet missförstår och har så uppenbart svårt att förstå vedertagna sociala koder, d.v.s. agerar precis som vilken bitter ensam kille som helst som får en kick av att spela tuff på Internet.

Citat:
jag har kommit med lösningar, vad har du gjort för att hjälpa honom praktiskt?

Det jag har gjort för att hjälpa honom att är påpeka att du verkar sakna social koll och därför ger råd som inte är tillämpbara för TS.
Citera
2026-08-15, 10:10
Medlem
Citat:

Jag tvivlar på att det går. Frågan är om det någonsin har gått - känns som ett förfarande som endast har fungerat på 90-talstv.
Citera
2026-08-15, 11:03
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Ett offer? Alltså vad yrar du nu om? Hur kan du få något av det jag skrev till det utan att verkligen medvetet misstolka? Det är bara dumt och tröttsamt.

Det är verkligen så lustigt med dig och den andra användaren som vill utmåla sig som de softa, sköna och supersociala killarna, men som enbart här är nedlåtande, otrevliga, aggressiva, medvetet missförstår och har så uppenbart svårt att förstå vedertagna sociala koder, d.v.s. agerar precis som vilken bitter ensam kille som helst som får en kick av att spela tuff på Internet.

Det jag har gjort för att hjälpa honom att är påpeka att du verkar sakna social koll och därför ger råd som inte är tillämpbara för TS.

Jag har inte utmålat mig som något speciellt. Jag har kommit med det mest grundläggande tipset som TS lätt kan tillämpa. Det är inte avancerat. Gå till stället. Börja prata med folk, drick öl.
Om någon har fantiserat ihop en massa saker om själva trådstarten, TS, jag och "den andre" i den här tråden så är det du. Lol
Citera
2026-08-15, 11:12
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Jag har kommit med det mest grundläggande tipset som TS lätt kan tillämpa. Det är inte avancerat. Gå till stället. Börja prata med folk, drick öl.

Om du på riktigt inte fattar hur otroligt dåligt detta "tips" är så är det mycket sorgligt.
Citera
2026-08-15, 11:16
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Om du på riktigt inte fattar hur otroligt dåligt detta "tips" är så är det mycket sorgligt.

Buhu så sorgligt att jag tycker att det faktiskt är det bästa tipset i hela den här tråden

Istället för att överteoritisera om "hur svårt det är" att prata med folk på krogen så kan man göra det som faktiskt gör någon skillnad, börja prata med folk. TS har överteoretiserat om hur svårt det är och gör inte det mest grundläggande, att prata med folk.
Därför är mitt tips att dricka öl och prata med folk det bästa tipset.

Vad exakt är det du inte förstår?
Citera
2026-08-15, 11:20
Medlem
Citat:

Sluta upp med att se dom som någonting speciellt. Vilket dom inte är.
Citera
2026-08-15, 11:21
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Buhu så sorgligt att jag tycker att det faktiskt är det bästa tipset i hela den här tråden

Ja, det är ju faktiskt sorgligt!

Citat:
Vad exakt är det du inte förstår?

Jag förstår inte, ärligt talat, hur man kan vara så dum eller ignorant att man tror att det är ett "tips". Det är som att någon frågar hur man målar om sin hall för man tycker det är svårt och någon svarar "man målar!!!".
Citera
2026-08-15, 11:29
Avslutad
Tillhör inte din målgrupp numera, men:
Snygga killar på krogen brukar inte vara för roliga.
Ofta har de en kompis som inte alls är snygg, men trevligare. Han har inga krav på att bevisa något och har lättare att vara sig själv.
Som andra har skrivit, ta en öl och prata, om vad som helst. Lite humoristisk ärlighet är ofta avväpnande och charmigt. Därmed inte sagt att du ska blotta strupen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in