Citat:
Ursprungligen postat av
Lasanjo
Därför TS framställer sig som en idiot. Och då behöver han höra det.
Idioten hänvisar till covid. Men resterande av världen har gått vidare.
Han skrev en rad om han upplevt ett förändrat beteende som
startade vid covid. Det är du som hakar upp dig på det och, som sagt, låter bara otrevligt och onödigt aggressiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasanjo
Det jag menar med lunchrestaurang ät att om jag kommer in ensam, och där är ont om platser. Så frågar jag, precis som ALLA normala personer om det är ledigt, om där finns en tom plats.
Det är nämligen normalt.
Ja, det är ju självklart. Däremot är kopplingen otroligt svag då de absolut flesta på en lunchrestaurang inte är intresserade av att en främling börjar prata med dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasanjo
Kommer TS in på en krog, och där är ett bord med en ledig plats. Då frågar man som normal människa om det är okej att sätta sig ner.
Det är knappast självklart. Tvärtom så för de flesta sällskap som är ute tillsammans och så kommer en ensam främmande kille och slår sig ner så kommer det uppfattas som lätt konstigt och kanske inkräktande, samt känslan att OM kille visar sig vara jobbig så kommer det bli väldigt svårt att bli av med honom.
Sedan visst, för just "sköna killen" så kommer det ofta gå bra, men för en genomsnittlig kille så är det stor risk att det uppfattas som konstigt eller creepy. Om du inte förstår det så beror det i sin tur på bristande social kompetens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Full-Retard
Det är inte speciellt svårt för vem som helst. Det som är svårt är när man inte vet hur man gör som du.
Jag behöver inga tips, tack. Däremot är det som sagt SÅ löjligt att sitta och spela Allan, inte minst med vetskapen att en sådan stor del av skribenter är rädda incels, men som får någon sorts kick att spela "alfa" på Internet.
Eftersom mycket få killar kan gå fram och börja ragga upp en tjej i ett sittande sällskap så är det objektivt sett
svårt. Detta oavsett att det förstås finns de killar som självklart verkligen kan det, men det är löjligt att låtsas som att detta inte är en social konst som väldigt många inte behärskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Att få kontakt handlar om n mängd olika finstämda nyanser; att slå an rätt ton i rätt läge, varken vara för på eller för avmätt, visa intresse men inte vara påträngande, och vara nyfiken men inte creepy. Man behöver känna av om intresset svalnar och veta hur man väcker det igen utan att ses som desperat, och man behöver ha rätt approach till rätt personlighet.
Bra och insiktsfull text. För folk med en normal social kompetens så förstår man att dessa faktorer är i spel och måste skötas exakt rätt för att en situation just inte skall bli konstig eller creepy. Användare här som menar att "för-fan, man bara går fram och pratar liksom!!!" så är de antingen helt off socialt, eller så bra oerhört högt på denna kompetens att de kan göra det helt utan ansträngning.