Glöm krogen; kolla gymmet, kolla jobbet, kolla trappuppgången, kolla närliggande butiker, kolla ställen du ofta är på.
Mycket billigare, seriösare, roligare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skribblarn
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.
Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?
En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..
Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?