2026-08-14, 13:00
Medlem
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?
Citera
2026-08-14, 13:06
Medlem
Du ska nog börja med ögonkontakt...

Tittar hon tillbaka - DÅ kan du slinka in bakom henne i barkön..

Hon kommer INTE uppskatta att du bara kommer fram utan att ni lagt märke till varandra innan.

Jösses.

Lycka till.
Citera
2026-08-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Du ska nog börja med ögonkontakt...

Tittar hon tillbaka - DÅ kan du slinka in bakom henne i barkön..

Hon kommer INTE uppskatta att du bara kommer fram utan att ni lagt märke till varandra innan.

Jösses.

Lycka till.

Har aldrig fått "ögonkontakt" med en tjej på krogen under hela mitt liv - så med den strategin kommer jag nog inte långt.
Citera
2026-08-14, 13:17
Medlem
Glöm krogen; kolla gymmet, kolla jobbet, kolla trappuppgången, kolla närliggande butiker, kolla ställen du ofta är på.
Mycket billigare, seriösare, roligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Skribblarn
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?
Citera
2026-08-14, 13:23
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Glöm krogen; kolla gymmet, kolla jobbet, kolla trappuppgången, kolla närliggande butiker, kolla ställen du ofta är på.
Mycket billigare, seriösare, roligare.

Krogen är för lowlife

Riktiga män raggar nyktra
Citera
2026-08-14, 13:25
Medlem
lowlife vet jag inte men på de platser jag skrev är det mycket roligare och bättre imo

Citat:
Ursprungligen postat av 448
Krogen är för lowlife

Riktiga män raggar nyktra
Citera
2026-08-14, 13:27
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
lowlife vet jag inte men på de platser jag skrev är det mycket roligare och bättre imo

Var kanske lite hårt ord men det är lite ute med datingappar o krogar.

Irl möten med icke ölstinkande är att föredra
Citera
2026-08-14, 13:36
Medlem
halaltarzans avatar
Är iofs gammal nu och vet inte om mina knep fortfarande funkar, men mina knep - med mina förutsättningar - var iaf att antingen gled jag fram och presenterade mig och frågade om jag fick bjuda på något, eller annars gick jag direkt till baren och sänkte några järn och höll låda och lät spriten tala. Och är du underhållande så söker sig folk till dig.
Citera
2026-08-14, 13:42
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribblarn
Har aldrig fått "ögonkontakt" med en tjej på krogen under hela mitt liv - så med den strategin kommer jag nog inte långt.

Hur träffade du henne du separerade från då?
Citera
2026-08-14, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Var kanske lite hårt ord men det är lite ute med datingappar o krogar.

Irl möten med icke ölstinkande är att föredra

"Det är ute med ...." Du låter som en förvuxen fjortis, det lär ju inte dra till sig särskillt mycket honer.
Citera
2026-08-14, 13:54
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
"Det är ute med ...." Du låter som en förvuxen fjortis, det lär ju inte dra till sig särskillt mycket honer.

Jag är en utvvecklingstörd pojke 22 år och bor på ett skyddat boende

Jag är ful o fattig också och äter mycket mediciner mot mina sjukdomar
Citera
2026-08-14, 13:55
Medlem
fittanstickerframs avatar
Försök lära dig prata utan ChatGPT som du gjorde i ts så har du löst ditt första problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in